LÖRDAG OCH VÄRDET AV EN FARMOR

Lördag igen, och vi har ätit tomtegröt till frukost och pappa är hemma han med så barnen är glada. Förra helgen var han ju borta både lördag och söndag så vi hade frukost bara vi 3 som på vardagarna. Jag gissar att Lova kommer att besöka farmor idag för det är några dagar sedan hon var till henne igen nu. Alvin brukar också vara där men mest då jag är där. Fast han har varit ensam med henne också. Det är guld värt att ha farmor åt barnen. Då min egen mamma och pappa är döda så känns det bra och viktigt att ha en fungerande relation med barnens farmor. Lova älskar sin farmor. När min mamma levde (pappa dog innan barnen ens var påtänkta) så var vi alltid med min mamma och Lova tyckte så om mommo. Fast Lova var 2.5 år då hon dog så minns hon vissa saker som mormors hund och att mormor hade jordgubbsglass i sin frys. I maj är det 3 år sedan min mamma dog och jag har lärt mig att leva med att hon är borta även om då jag är ledsen önskar att hon levde och då det ibland kommer frågor hon kunde svarat på, som hur hon gjorde med oss barn,förlossningar osv, andra råd och massa annat. Min mamma var en fruktansvärt bra person på att lyssna och jag minns att hon ofta ställde upp och lyssnade på alla andra med så jag sa att hon var nästans som en "ambulerande socialtjänst" och "psykolog" Hon var bra på många sätt och var nog en bra svärmor med åt sina söner och la sig inte i folks liv i onödan. Nåväl, nu har vi alltså farmor och det är bra. Det är ju bara henne vi har kvar nu.

Kommentarer
Postat av: Carina

ja dom där äldre e fantastiska att ha, vi har bara morfar kvar o W tycker inte det e så himla kul o va där sorgligt nog, men ta vara på farmor :)



2008-12-21 @ 14:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0