OBJEKTIV PÅ GÅNG

Nu tog jag mig i kragen och beställde ett Sigmaobjektiv till min systemkamera.
Jag hoppas jag får en trevlig vår och sommar med mitt nya objektiv sedan.Jag har googlat och kollat med bilder osv hurdana det tar och många bilder ser fina ut.
Det är ett Sigma 70-300 mm jag beställt och är till för porträtt och natur bl.a så jag får väl börja gå mycket i skogen nu eller Lilla Holmen sen.För som någon tyckte, har man en systemkamera så skall man köpa tillbehör annars kan man köpa en kompakt likabra.


Lite info om detta objektiv för den intresserade enligt hemsidan.


SIGMA OBJEKTIV 70-300/4-5.6 DL MAKRO S II.
Objektivtyp: Tele - Zoom.
Linskonstruktion (linser/grupper) 10/14.
Bildvinkel: 34,3°-8,2°.
Brännvidd: 70-300 mm.
Största bländare: f/4-5,6.
Minsta bländare: f/22.
Närgräns: 150/95 cm.
Förstoringsgrad: 1:4,1 (1:2).
Filterdiameter: 58 mm.
Fokusering: autofokus, manuell fokus.
Bildstabilisator: Nej.
Mått (längd x diameter): 119,5x76,6 mm.
Vikt: 530 g.

Kraftig telezoom med SLD-glas (Special Low Dispertion) för kompensation av kromatisk aberration ger klara fina färger och mycket god kontrast. Närgräns 1,5 meter i normal-läge, 95 cm i makro-läge. Ett utmärkt val för porträtt, natur och sport.



Kommentarer
Postat av: Jessica

Ohh nu blir jag avis, ett sånt vill jag oxå ha!!



Hoppas att du blir nöjd :)

2009-04-24 @ 09:38:03
URL: http://skrotochkorn.blogspot.com
Postat av: TUMADRE svarar:

Wow det såg också ut att vara ett mycket bra val! Min macro är extremt ljusstark: f/2,8 , men det räcker gott och väl med f/4,5 tycker jag! Jag måste ändå liksom skruva upp det dit för det blir så ljusa bilder med stor bländare. Ditt omfång är ju superbra! :D Ser framemot att titta pådina bilder sen!

2009-04-24 @ 15:20:59
URL: http://www.alltforforaldrar.se/tumadre

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0