BLODPROVERNA PÅ LOVA

Blodproverna på Lova gick bra idag, den där port á cathen är en bra fundering, då behöver man bara sticka någon gång ibland och sedan kan man ha den ett tag och både föra in vätska och ta blodprover ur den.
Vi fick hem flera snöbollar också till den. Nu skall vi dit på fredag igen om de inte ringt och säger att värdena är låga eller hittar något annat. Tycker denna vecka passerat rätt fort, det är ju torsdag redan imorgon. Det är ju bara 12 dagar kvar så skall Lova igen infinna sig på barnonken i Uppsala om allt är som det skall vara vilket vi hoppas på.

Ännu verkar hon må ganska bra trots cellgifterna, men hon är trött och det lossnar hår och hon säger:
"Jag vill inte ha någon peruk"
Hennes humör heter duga också, hon är inte som förut, men ingenting är som förut så det är förståeligt.

Jag är också väldigt glad för andra bloggare som hittar hit och uppmärksammar Lova och hennes fall en efter en. Nu är det hela 3 personer som länkat i sina bloggar till Lovas spargris och till min blogg. Det är roligt med sådant engagemang som jag tidigare skrivit. Tänk att det finns änglar trots allt, som tänker på de omrking sig.

Följande personer har hittills bloggat om Lova. Dom två sista personerna är helt nya för mig, alltså ingen jag vetat om förut så det är inte därför de bloggat. Men jag är glad för att de tagit sig tid att blogga om just Lovas fall, som är en aningens sällsynt trots allt.

Edvins mamma
Fredrik
Johanna jordgubbe

Kommentarer
Postat av: Pia Carlsson

Det är viktigt att folk uppmärksammar detta i sina bloggar, det är säkert många andra i liknande situationer som finner tröst i att läsa om er.



Skickar många styrke kramar till er alla, jag tänker på er <3

2009-08-12 @ 19:13:51
Postat av: Anonym

Jag hittade hit via familjeliv (läser ibland dansk-tråden) och ni ska veta att jag tänker på er. Ja, så pass mycket att jag ibland har svårt för att somna. Barn ska aldrig behöver genomlida detta. Jag har iallafall skänkt en liten slant till er spargris. Det är det enda jag kan göra. P.s. ni verkar vara en underbart fin familj!

2009-08-12 @ 20:39:47
Postat av: Amanda

Karin - Albins mamma har också gjort det såg jag förut idag.

Jag tänkte opckså fråga om jag fick göra det?

Kram

2009-08-12 @ 20:40:02
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Sassa (Albins och Edvins mamma)

Hej,



jag har hittat hit via en länk någon gång för länge sedan. Har inte följt med bloggen på länge, men tittade in för någon dag sedan och fick reda på vad Lova går igenom. Efter det finns ni ofta i mina tankar. Styrkekramar till er alla!

2009-08-12 @ 21:18:24
Postat av: Karin (Albins mamma)

Det var så lite så lite, synd man inte kan göra mera.. Men ni verkar iallafall starka, så ni kommer klara de här bra!

2009-08-12 @ 21:18:55
URL: http://albinsmoder.blogg.se/
Postat av: Erika

Tänker på er som sagt dagligen, o har flera gånger tänkt skriva i bloggen om det som hänt, men helt enkelt inte vågat ifall du sku ta illa upp.



Tycker det e helt underbart me va folk har givit pengar ti Lovas spargris, o bidrag kommer att komma även härifrån...



Kramar

2009-08-12 @ 21:29:58
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Bara glad att jag kan hjälpa till på något sätt!

Kan inte ens tänka mig in i situationen som ni är i nu...och jag håller tummar för att det kommer att gå bra, för jag vet att Lova är en sann liten krigare :)



KRAMAR!

2009-08-12 @ 22:54:02
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Ia

Underbart de.. Hade tänkt göra samma sak så fort jag har gjort en insättning..

2009-08-13 @ 09:11:44
URL: http://gybrant.blogspot.com
Postat av: Pia

Hej på er.

Efter att ha skänkt en slant så satte jag nu länk till insamlingen på min blogg.

Jag följer med i din blogg fastän det såklart är svårt att finna ord att få till o kommentera.

Styrkekramar till er alla!!

/Pia E

2009-08-13 @ 11:41:17
URL: http://homebypia.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag har följt er nu både via bloggen och i dansktråden.

Skrev ett inlägg om Lovas spargris i min blogg och länkade till sidan, hoppas att fler uppmärksammar både Lovas insamling och alla de andra barnens.



Gav såklart också ett bidrag till insamlingen. :-)



Kram

2009-08-13 @ 12:29:08
URL: http://drakmamman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0