HEMMA PÅ ÅLAND

Nu är vi hemma på Åland igen. Vi kom hem tidigare ikväll men haft massor att göra redan då vi nådde Åland.
Det var en glad farmor/svärmor som mötte oss i terminalen i Mariehamn. Vi visste inte att hon väntade där.
Barnen fick fara till henne en stund medans jag och maken besökte barnavdelningen här på Åland.
På fredag skall Lova dit för blodprover och inkommande måndag är det synkontroll och cytostatika igen på avdelningen här.

Vi hämtade också ut en massa olika mediciner. Och så skulle någon socialsekreterare ta kontakt med oss. Är ju så mycket mediciner osv som skall tas ut och allt möjligt så vi kommer ju att få tillbaka en del av det vi lägger ut i pengar.
Nu fick vi veta att Lovas ena medicin kostade 400€ bara den, men den fanns inte ens här just nu.
Det är inte små summor alltså. Och en peruk skulle Lova tydligen också komma att få.

Nu kan jag lägga in lite bilder igen också då jag bloggar hemifrån. Lite mer "trevligt" med bilder som piggar upp bloggen.
Dock har ett annat litet bekymmer uppstått istället, usb porten krånglar mellan kameran och datorn så jag måste ta mig en titt på den. Är det inte det ena så är det de andra.

Kommentarer
Postat av: Carina

Ja man skäms när man gnäller över sin 22 euros astma medecin som e dyr....Tur att det finns hjälp att få från olika håll när det blir såna kostnader, men man blir ju villig att betala vilket pris som helst i det här fallet bara Lova blir bra!

Skönt att ni e hemma på holmen iaf där allt e vant o tryggt :)

2009-08-06 @ 08:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0