HÖRSELTEST

Lova var på hörseltest idag och det gick jättebra. Hon gick själv in med assistenten också. Sedan åkte hon till dagis en timma för någon lunch fick hon inte där, den får hon först nästa vecka någonggång då hon kommer, när det nu blir av.
Lova mår bra just nu och har fortfarande ett ombytligt humör och god aptit ännu men på tisdag så tar hon sin sista tablett med cortison för denna gång. Undrar just vad dom har att berätta i Uppsala. Och om det bara tar 1 dygn där eller om hon kommer att stanna ytterligare, med denna sjukdom känns det som om man alltid ligger några steg bakom så här i början.

Jag avskyr att leva med den här skitsjukdomen i vår familj, jag som trodde att det räckte med mina föräldrar.
Bara att bita ihop och följa med på denna mardrömslika resa med då, ytterligare en gång. Väntar själv svar på det där papa-provet och det skulle komma under augusti-september, fattas väl bara att även det skulle visa något som inte är bra. Isåfall kan man ju typ gå och dra något gammalt över sig, för en olycka kommer ju sällan ensam. Nu är jag riktigt pessimistisk men det var där min mammas cancer började, livmoder/äggstockar, så varje gång man gjort det där testet är det ju självkklart man ibland funderar över det också. Det gör väl alla som är normala. Jag förstår mig dessutom inte alls på dom som inte går och kollar sig för detta när man har möjlighet till det. Det är ju en jättebra sak som erbjuds gratis iallafall här på Åland, med några års mellanrum, c.a vart tredje.




Lova på lekterapins utelekplats i Uppsala.

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Ja, att alltid ligga steget efter kan nog kännas igen av många i samma situation... men förhoppningsvis kommer ni i fatt snart när ni liksom "kommit in i svängen" ordentligt och proverna visar på hur stark Lova är!:.)



Ja, jag har läst Sommarlandet... läste den när jag låg inne för den akuta livmodersiflammationen ca en vecka efter flickorna föddes... men jag förstod inte vad jag läste... kanske dags att läsa den igen.

2009-08-21 @ 20:57:34
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Milla

Vad skönt att hörseltestet gick så bra! Många kramar till er alla!

2009-08-21 @ 21:13:18
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Carina

Skönt att hon verkar må bra så bra det nu kan va iaf :) Tycker det får räcka me elände för er del nu...om nu nån där uppe lyssnar men det gör dom sällan.....Kramar

2009-08-22 @ 10:10:36
URL: http://ina2girl.blogspot.com
Postat av: Toja

Hittade hit via Pias (Pinglan)blogg, blev helt betagen när jag läser vad du går igenom just nu med din dotter (o familj). Orättvist!! Det verkar som om du redan fått din beskärda del av sorg o sjukdom och kunde fått besparas resten. Du måste vara helt slut, dels av all oro men alla sjukhusbesök osv. Hoppas du har möjlighet att få prata ut, bearbeta och få lite egentid ibland så att du orkar vidare alla dagar.

Tänker på er och önskar att allt ska gå bra. Många styrkekramar!

2009-08-22 @ 14:21:02
Postat av: Sandra

Du har all rätt att få vara pessimistisk ibland, man kan inte vara stark jämnt. Du/Ni drar ett riktigt tungt lass nu och jag tycker att det är fantastiskt att du verkar så stark ändå.

Alla kvinnor här blir även kallade till cellprovtagning från 23 år och vart tredje år, det är så bra att det är så. Försök att inte oroa dig för provet. Jag tänker på er.

2009-08-23 @ 15:58:57
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Lowa

Skickar varma helande tankar åt lilla Lova och en duns med stärkande energi till lillebror, mamma och pappa.

2009-08-24 @ 23:27:27
URL: http://www.lova.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0