HÖSTRUSK & LOVAS HÅR OCH TORSK.

Det är som höst ute tycker jag, speciellt idag då det är grått och blåsigt och har regnat. En lugn söndag hemma är vad det blir idag. För imorgon så är det nytt sjukhusbesök och ny cytostatikakur för Lova. Vi är redan inne på tredje veckans behandling då. Lova har börjat lossa mer hår men ännu har hon nog i princip allt kvar men rör man vid det så lossar hon som en hårande hund nästans. Mycket möjligt kommer hon att tappa allt hår inom kort.

Just nu känns det som om jag tappat motivationen till att jämt städa hemma och jag erkänner att jag blivit lat med det för jag har tusen andra saker i huvudet som att hålla koll på Lovas mediciner även om mannen finns där och var den som "lärde" mig vilken ordning dom skulle ges i så har jag nog huvudansvaret för dom nu änr han måste jobba igen. Han lärde ju sig det på sjukhuset. Och nu när man lärt sig så minskar något piller av igen och sen tillkommer väl nåt annat i slutändan.
Olika datum för olika sjukhusbesök. För att inte tala om allt annat man skall komma ihåg däremellan.

Lova fick upp magen idag igen iallafall och det är ju bra men så har hon fått med sig Lactulos från sjukhuset. 3 stora dosettsprutor på 15 mg. Så nu har magen iallafall peppar peppar funkat över helgen med en dags mellanrum. Men nu får vi se då hon igen får mera cytostakika hur länge det håller i sig.

Och så har vi Alvin då som gått och fått en svampinfektion i munnen,för första gången i sitt liv. Ännu har den inte gett med sig trots lingonsaft och vichyvatten. Dom skulle väl titta till han imorgon på sjukhuset men nu tycker jag han börjar bli hes så vi kanske inte kan ta honom med då, det är ju influensaförbud på nästans hela sjukhuset men det lär visa sig om något bryter ut.

Angående svininfluensan har jag inte tänkt jättemycket på den bara tyckt det verkat obehgligt, alltså innan Lova blev sjuk och jag blir alltid supersjuk i minsta förkylning så om jag får svininfluensan blir jag högst troligen asdålig. Vilket inte alls är bra och ännu mindre bra för Lova som absolut inte borde få den för då måste vi genast ta kontakt med sjukhuset sa barnonkologen i Uppsala. Lova får heller inte ta vaccin mot svininfluensan fast hon hör till riskgruppen.
Det är mycket man funderar över nu som förbigår alla andra som en sol passerar moln.






Lova med pappa, och Alvin skymd bakom kanonen vid Uppsala slott.

Kommentarer
Postat av: Carina

Ja man får verkligen hoppas att ni slipper den där svinsjukan, e ju nervös själv..går in på 3 veckan med förkylning nu :( om jag e så här risig av en sån vanlig va blir man inte sen då? Hör inte du till nån riskgrupp då? ska nog stå först i kön tror jag till vaccin...Håller verkligen tummarna för at ni helst slipper allt va övriga sjukdomar heter nu. Skönt me Lovas mage iaf hoppas det funkar ett tag nu.Kramar

2009-08-16 @ 20:25:54
Postat av: Moa

Hoppas verkligen ni slipper svininfluensan, blir ju jättejobbigt om du skulle bli jättedålig och dessutom behöva i princip isoleras från din dotter. Ja Lovas cellgifter kommer ju radera ut alla vaccinationer hon tagit i vilket fall som helst... :(

Kram!

2009-08-17 @ 17:25:02
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Pia Carlsson

jag önskar verkligen att ni ska slippa svin influenssan :( det vore grymt orättvist om ni skulle få den oxå. Massa kramar till er <3

2009-08-18 @ 18:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0