MAN LÄR SIG ALLA DAGAR

Man lär så länge man lever heter ett uttryck. Jag fick ganska snabbt svar bland kommentarerna om Neuopgenet och porten.

"Hej! Tänkte berätta lite om Neupogen. Neupogen ges då leukocyterna (vita blodkropparna) är för låga och man får feber. Neupogen ges subcutant, dvs ges i låret eller magen (som insulin ges). Neupogen kan tyvärr inte ges i porten. Men man kan sätta en insuflon som kan sitta i benet upp till 7 dagar. Där kan man ge Neupogenet och slipper då sticka alla dagar. Hoppas Lova slipper, men tyvärr behöver hon säker det någon gång under behandlingen.
Sköt om er och lycka till med allt. Kram
"

Tack till dig som kom med mer information om detta, man tänker inte på att fråga om precis allting på plats, när det ännu inte hunnit bli aktuellt.

Nu vet vi också att porten inte kan anvädas till Neupogen men att det finns andra lösningar. Tack och lov.
För att inte tala om vad jag börjar bli förvirrad av alla ord (leukocyter och trombocyter osv) som kommer in i ens liv igen, har glömt en del sedan mamma och pappa levde.

Nu tror jag bloggandet får räcka för ikväll. Har blivit några inlägg på raken nu, men passar på då man är ensam hemma och barnen sover gott.

Kommentarer
Postat av: Carina

Måste läsa ikapp mig nu, har inte varit in på nån dag o kollat här. Fina kläder du hitta o vilka fyndpriser oxå :) Hoppas det går bra imorgon nu då!!!!

2009-08-13 @ 22:16:50
Postat av: Jenni

Hej!

Vill bara tala om att vår Elton (som har cancer, neuroblastom grad 4) har fått neupogen vid ett flertal tillfällen. Han har fått det för att hjälpa kroppen att producera vita blodkroppar. Han har tidigare fått det i låret, men nu får han det intravenöst i sin cdk. Så jag kan inte se varför man inte skulle kunna ge det i en pac om man kan ge det genom en cdk?

Många kramar till er!

2009-08-13 @ 22:36:03
URL: http://jenni80.bloggsida.se
Postat av: Pysan

Hej och tack för besöket på min blogg.. lite kort om du inte läst.

Bröstcancer besked 8/6 2006 och genomgick allt i behandlingsform.. Cyto, op, strålning och antihormoner..

20 mars iår fick jag veta att jag har fyra metastaser i skelettet.. tre i kotorna i ryggslutet.. och en i bäckenet...



Fast här vilar inga sura miner.. det är mitt motto:

Jävla knöl.. jävla sjukdom.. jävlar anamma...



Kram i massor Pysis.. som hoppas att din dotter fixar det här...

2009-08-13 @ 22:37:30
URL: http://pysan.wordpress.com
Postat av: soffie

min kommentar till dej hamnade visst i ett gammalt inlägg ,så jag skriver här med,

Jag finner inga ord för hur grymt livet är att ett litet barn ska behöva stå ut med allt detta,så himla orättvist,

skickar massor av styrkekkramar till er vackra dotter å till er,

2009-08-13 @ 22:37:49
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej på er.



Hittade din blogg via en annan blogg. Vet inte vad jag ska skriva, men jag beklagar att just er lilla lova fått cancer. hon verkar vara en sån glädjespridare och en riktig överlevare. läser gärna din blogg i fortsättningen med och följer lovas kamp. tänker länka till din blogg i min om detär okej. Kramar till er.

2009-08-13 @ 23:05:31
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0