REGNAR

Idag regnar det. Det är lite synd med tanke på att vi har besök. Men vi skall ändå försöka ta oss in till stan idag. Så barnens kusin hinner se lite av Åland innan han reser hem till Sverige igen. Han brukar inte hälsa på så ofta, fast vi bor relativt nära är det ändå som olika världar vi lever i, ibland. Men när vi ses har vi alltid trevligt och pratar mycket om allting.
Det är lustigt på ett vis. Att jag är 7 år äldre bara och skall vara moster. När man tänker på mostrar och fastrar ser man ju oftast en 50+ kvinna framför sig och inte ett jämnårigt par. Men visst förekommer det men inte lika ofta som de äldre.
Det kommer sig altså att min syster är äldre och inte långt ifrån nästans kunde varit min egen mamma. Min mamma var alltså 18 år då min syster föddes och 35 då hon fick mig.

Barnen gillar sin kusin. Först vart Lova hemskt fundersam att han skulle stanna 2 nätter hos oss men det har gått riktigt bra även om vi bor lite trångt. Han har t.om egen säng.
Just nu sitter kusiner och äter glass. Alvin skall vila sedan och ja, sedan är dagen bara öppen för att hitta på saker.




Micke med Alvin på barnonken i Uppsala där Lova behandlas.

Kommentarer
Postat av: Litenpingla

ja de e lite skoj detdär, min brorson är bara 5år yngre än mig, så folk brukar fråga om vi är ihop.. kanske lite pinsamt för dom att höra att jag är hans faster =)

2009-08-18 @ 11:21:45
Postat av: Jill

Hehe, så har vi med. Min lillasyster var 7 år då hon blev moster till Bianca:)

2009-08-18 @ 11:23:11
Postat av: Pia Carlsson

så underbart att ni fick han på besök :) <3

2009-08-18 @ 18:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0