IMORGON ÅKER VI

Imorgon åker jag och Alvin till Uppsala. Vi vill inte vänta här hemma längre. Vi skall bo på ännu ett nytt ställe i Uppsala. Snart kommer jag att kunna skriva en personlig recension om de olika boenden vi har haft där.
Nu kommer vi att bo på Samariterhemmet, som hör ihop med Hotell Duvan vi bodde på sist. Bara att lite
" sämre " standard, inget badrum eller wc på rummet och inte ens en tv. Man får glatt gå ut ur rummet och dela badrum och tv med övriga gäster. Men det var det enda jag kom över nu att bo på. Och huvudsaken är väl att vi får träffa Lova och pappa/maken.


Jag tar med mig lappisen men vet inte om det finns någon uppkoppling där på gästhemmet med tanke på standarden de har, ingen tv eller toalett så finns det knappast något mer på rummet heller än möblerna som såg mysiga ut på bilden. Men jag får väl sitta och spela harpan på natten och läsa böcker. Och gosa med guldklimpen.
Det kommer att bli så skönt att få komma dit och träffa familjen igen så det finns inte.


Vad beträffar Lova är hon inte sämre men inte helt okej heller, men lite bättre och de tar prover och väntar provsvar. Nu skall jag strax packa ihop det sista och sova någon timme innan klockan ringer 6.35 imorgon. Vi plockar upp svärmor på vägen så åker hon med in till färjan och tar hem våran bil så slipper den stå i Mariehamn , vet nu hur länge.

Kommentarer
Postat av: Miriam

Vad skönt att ni får komma till resten av familjen.

Kram!

2009-12-09 @ 23:37:06
URL: http://www.meramiriam.se
Postat av: Lena

Det høres lurt ut!!! Det er ikke godt å sitte hjemme å vente og tenke!! Men jeg kjenner jeg blir oppgitt over at dere må bo såpass dårlig!!!! Har ikke sykehuset noe slags bo alternativ for dere eller er nettopp der dere skal bo??



På sykehuset her er det foreldreboliger med felles kjøkken og baderom, men det er koselig og rent og pent.



Godt tur og masse styrkeklemmer fra meg og mine!!!



God bedring til Lovamor!!

2009-12-10 @ 07:50:54
URL: http://www.maelca.com/blogg
Postat av: Malin

Skönt att ni får vara tillsammans! Vi har köpt mobilt internet från Comviq för 300 kr. Det är som ett kontantkort som man fyller på när man behöver det. Funkar jättebra. Kika här http://www.comviq.se/kontantsurf_info.html. Kram Malin

2009-12-10 @ 13:03:50
URL: http://rabarba.se
Postat av: Majsan

Lycka till så jättemycket med resan och med boendet. Hoppas allt går bra och att ni snart är hemma tillsammans igen. Kram från mig!

2009-12-10 @ 15:29:20
Postat av: Carina

Skönt att ni kan vara tillsammans iaf fastän på ett "sämre" hotell, ni är säkert endel på Akademiska ändå o kanske till stans så ni sover väl mest i rummet ändå :) Hoppas allt går bra me Lova att hon snart mår bättre

2009-12-10 @ 16:21:29
URL: http://ina2girl.blogspot.com
Postat av: Jossan

Tror ni fixar lägenheten bra det viktigaste är ju att vara tillsammans. Ta vara på varann och Kram på er!

2009-12-10 @ 18:35:30
Postat av: Moa

hoppas lova blir bättre snart. kram!

2009-12-10 @ 20:36:09
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: jessica

Läser varje dag och vet inte vad jag skall skriva. Finns inte till räckligt för ord för det jag skulle vilja säga......

MEN önskar så av hela mitt hjärta att lilla Lova kryar på sej och får fira en lugn och skön jul hemma!¨Många många kramar på er.



(Vet liiiiite vad ni går igenom, i dag för två årsedan opererade våran då tvååriga dotter bort en stor del av sin ena njure.) Men som sagt, vi har ju bara varit inne och "nosat" på sjukvården om man jämför med er.



Men många kramar till er och inte minst den kämpande LOva tösen!

2009-12-11 @ 00:11:04
Postat av: Lena

Tenker på dere!!

2009-12-11 @ 09:29:41
URL: http://www.maelca.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0