KALLT SOM SJUTTON

Nu har det verkligen gått och blivit kallt. Snö, frost och hela baletten. Kanske det blir en vit jul i år. Eller blir det barmark och +grader?


När snön kom så var barnen ute och åkte pulka. Lova fick stora röda rosor på kinderna efter att inte velat gå ut på veckor och heller inte kunnat gått ut eftersom hon legat på sjukhus.
Dessutom får hon fort kallt och fryser trots ordentligt med kläder.


Lova har varit till sjukhuset idag, men bara för att julpyssla lite medans maken var på ett möte.






Lova med rosor på kinderna efter utelek här om dagen.






Lite eftermiddagspyssel för barnen.
Och BUUU vad dåliga vi är, dekorerade köpta pepparkakor med köpt glasyr.
Men för att få er att tro att jag inte är urusel så bidrar jag med fjolårets bild också.








Och vi skall baka pepparkakor i år också är tanken.


Kommentarer
Postat av: Anki

I Österbotten hade vi -22 igår... å inte vet jag om -6 och rätt hård vind e nå bättre...

Alla mina tankar (nästan, jag har ju också familj) går till er och DU ta ingen stress över pepparkakor ;)

2009-12-18 @ 22:14:38
Postat av: Amanda

hoppas ni får en fin helg o fin jul o att lova håller sig någorlunda pigg under jul. Kramar

2009-12-18 @ 23:01:42
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Toja

Men hallå :) ingen människa kan väl dömma er för att inte ställa till stora pepparkaksbaket? :))

Sådär går ju hur bra som helst, dessutom är köpta godare tycker jag :)

Hoppas ni får en fin jul!

2009-12-18 @ 23:36:28
Postat av: Jossan

Vilka underbara kinder! Härligt att hon fick vara ute i friska luften! Kram till er!

2009-12-19 @ 01:33:01
Postat av: Carina

Äh inte e man nå dålig för att man köper pepparkakaor heller :) de vart ju fina ju!!!!

Vi har färdigköpt deg som vi ska laga blir nog helt lagom många kakor, orkar inte stå o hålla på i timmatal med sånt där jox

2009-12-19 @ 04:23:22
URL: http://ina2girl.blogspot.com
Postat av: Malin J

för barnen spelar de nu ingen roll om de e hemmalagat eller inte!å inte för mammor heller för den delen, åtminstone inte för mej :)ha en bra helg!

2009-12-19 @ 10:37:45
Postat av: Sussie

Härligt att se Lova med röda kinder och glädje i ögonen. Hoppas att ni får en skön jul utan sjukhusbesök.

Jag har inte bakat pepparkakor, och hat inte dåligt samvete för det.

Kram Sussie

2009-12-19 @ 15:25:30
URL: http://metrobloggen.se/sussie63
Postat av: Trollmamman Lowa

Härligt att se lite rosor på kinderna. Önskar er en riktigt mysig jul.

2009-12-19 @ 19:38:21
URL: http://trollmammanlowa.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0