FREDAGKVÄLL

Just tagit en varm skön dusch och skall precis fixa barnen för kvällen och sängen. Varit och småhadlat lite och jag hade turen att svärmor ordnar med älgsoppan imorgon. Maken är ändå borta imorgon då han lovat en kompis hjälp med att hugga skog. Så då är man gräsänka några timmar. Han påstod att han måste jobba med något tyngre för att orka äta mycket soppa. Hoppas att den blir god också, men det tror jag för svärmor misskyckas sällan med maten.
Och så slipper jag ordna med det, bara att sätta sig vid dukat bord.
Och vad är bättre än det?! Nog för att jag tycker om att laga mat. Jag flyttade hemifrån då jag var 16 år  (snart 14 år sedan) och lärde mig laga maten då, dvs inte micra en massa pizza och piroger utan det blev att lära sig lite allt möjligt. Mindre roligt är ju att diska men men...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0