GRÄSÄNKA OCH TVÄTTAT

Är gräsänka idag och skall snart ta en dusch och barnen skall bada badbalja.
Jag borde ta tag i disken också fast jag känner mig jätteslö och halsen gör ont. Men jag har iallafall ordnat med en maskin tvätt idag så det minskade på tvättberget litegrann. Undrar hur ofta folk som är fler än 2 i familjen tvättar?
Här går det flera maskiner i veckan och ibland 2-3 om dagen.Fast sedan kan det om man tvättat massor en dag hålla sig tvättfritt 2-3 dagar till. Skönt är iallafall att vi har ny tvättmaskin nu. Nu vill jag bara bli helt frisk och full med ork så jag kan städa ordenligt hemma. Tycker det är jobbigt när man känner sig svag och musklerna värker ikapp med halsen.
Tycker de som är ensamstående är så duktiga när de blir sjuka och tar hand om allt. Speciellt de med flera barn.
Inte kan man lägga sig ned och sova bara heller...Man få passa på vid tv att ta en powernap när barnen kollar på bompa kanske eller något.Speciellt när de är för småa för att förstå att mamma är sjuk. Nej nog borde jag bli bättre snart. Jag hopas det. Fast med min vanliga tur brukar jag få en jobbig hosta sedan som sitter i under några veckor. Nu vill jag ha vår snart så allt (ja nästans) elände med baciller tar en liten paus. Nog för att jag haft sommarförkylningar också men inte lika ofta som man drabbas under vinterhalvåret.

Kommentarer
Postat av: lewisia

Jadu.. du undra hur det är i familjer med fler barn än 2. :D.

Jag kan säga att jag har två mega stora tvättkorgar och jämnt är fulla :(. Har ju två stora killar vars kläder nästan är i strl med mina samt att dom båda idrottar... Ars små kläder är ingenting mot deras handukar etc..

Här körs i medeltal 2-3 maskiner varje dag..MINST och då räknar jag inte in handdukar och sänglinne i den summan... Har ju en kvalsterallergiker också :D!

2009-01-28 @ 20:12:04
URL: http://antligentrean.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0