KILLAR KAN VISST HA ROSA

Killar kan inte ha rosa för då är man "tjej" eller bög osv. Detta börjar redan när barnet finns i mammas mage. Rosadiskussionen samtidigt man diskuterar jämnställdheten. Pappa vid spisen och mamma på jobbet osv.
Nu kanske inte alla sorters rosa med glitter och glam är så där jättefint på pojkar. Men om man letar och vet vad man vill ha så hittar man faktiskt UNISEXrosa.
Det vill säga rosa som de flesta småkillar kan/vill ha för det är fint. Jag erkänner dock att jag nog tittar lite om det är nån pojke med puffärm. Barnen kan ju i en viss ålder börja välja kläder själv men det finns ju de föräldrar som envisas med att bara klä barnet som barn och det är ju också rätt men det är knappast kul för Kalle 3 år på dagis när pojkarna frågar om han lånat syrrans tröja eller om han blivit flicka. Avundsjuka kanske eller så börjar snedställda jämnställdheten i mammas mage redan. Inte vet jag. Alvin hade en röd vagn också som nyfödd och jag är inte nån "feminstisk flata" eller annars bara feminist.

Spana in Alvin i hans nya, men tyvärr för stora Nova Star tröja med scootern på. Han är jättestolt över sin tröja, inte för att den är rosa (ännu) utan för att den har ett FORDON på sig.
Ännu mer + med denna tröja är att den visar att  man kan va flicka och också tycka om fordon. Och vara pojke och tycka om rosa.
Jättebra!





Nova Star tröja från Baobabbaby

Kommentarer
Postat av: Uppdragmamma

Vilken fin tröja!

En sådan skulle kanske tom jag få sätta på sonen utan att sambon protesterar :-D

Jag tycker oxå att pojkar kan få ha rosa om dom vill.

2009-01-12 @ 12:25:52
URL: http://uppdragmamma.blogg.se/
Postat av: Carina

Men gu va söt han va i den :D

2009-01-12 @ 15:29:10
Postat av: sara

ååå den har jag med. Älskar den, vill ha min en stl större så man kan ha den sedan med. så snygg.

2009-01-20 @ 22:16:42
URL: http://zasata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0