NY RÖNTGEN IDAG

Igår natt så röntgades ju Lova och svaret de hittade blev lite ovisst. De hittar inget direkt i hjärnan och skickade henne på ny narkos med röntgen över hela henne och skulle gå igenom bilderna av det.
"Något" har satt stopp för "någon slags vad det nu hette" vätska som skall cirkulera och gjort att hon skelar därför och har ont och svullna ögonbottenhålor.
Vad nu detta "något" är och vart det sitter är ovisst. Och vi fortsätter vara oroliga. Imorgon vet de förhoppningsvis.
Lova skulle få dropp mot värken iallafall. Vi är självklart oroliga för tumörer och cancer ännu.
Det som sårar mig mest nu är att de i Uppsala frågat min man om Lova är "efter" som i efterbliven för så har läkaren i Mariehamn skrivit i pappren. Jag blev chockad kan man säga av det. Lova är helt "normal". Varför han har skrivit så vet jag inte. Men min man hade blivit lika paff över frågan.

Jag börjar våga mig ut mer i centrum nu till fots utan att få panik att lalla bort mig ensam med Alvin trots att det är mer rörigt och jäkt här än hemma på lugna Åland.
Imorgon skall jag försöka besöka någon butik också förutom att vara på sjukhuset.
Ja så här ligger det till just nu. Inget nytt än att vi ännu inget vet då förutom att "något" satt stopp för "vätskecirkulation" i Lovas kropp.

Kommentarer
Postat av: Elin

Skickar en stor kram till er och hoppas att orsaken till det hela är ofarlig och framförallt att de hittar vad det är!!



Kram

Elin

aka fd paraflaxdrinken i apriltråden

2009-07-28 @ 22:38:08
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh FY FAN så arg jag blir!!! HUR kan han bara skriva en sån sak som att hon är efterbliven utan fakta bakom det????? Vore jag du så hade jag anmält det, sånt kan ju göra att de bortser från vissa symtom som Lova kanske visar, att de tar symtomen som något normalt då hon är efterbliven efter vad de tror. Så se till så alla vet att hon INTE är efterbliven!



Hoppas de snart hittar vad som är felet. Lilla gumman kommer iaf få ett stort paket på posten imorgon eller på tordag...till hotellet. De vet om att det kommer, jag kommer få smsavin så om du mailar mig vart jag kan nå dig så meddelar jag när du kan hämta ut det. Jag/Vi hoppas på att där finns något som kan muntra upp stackars Lova. Missa inte kortet som ligger i mailingbagen.



KRAM, tänker på er hela tiden!

2009-07-28 @ 22:41:06
Postat av: THEA och Grodan (FL)

Tänker så på er. Skickar en stor varm kram från mig och barnen.



Kram

Moa

THEA och Grodan (FL-dansktråden)

2009-07-28 @ 22:47:52
Postat av: Anonym

Håller tummar och tår att det inte är något allvarligt och att de hittar vad som felas snarast så Lova kan komma hem frisk! Man kan inte låta bli att förundras över läkarna här hemma.. :( Helt klart en inkompetent läkare :(! Kram till er!

2009-07-28 @ 23:13:05
Postat av: Ramona Jägerström-Ström

Det skär verkligen i hjärtat och det är svårt att förstå den oro och fokusering ni befinner er i. Vi hoppas innerligt att ni får positiva nyheter imorgon! Styrkekramar till både familjen och Lova

2009-07-29 @ 00:05:59
Postat av: Mia

Vilken frustration ni genomgår..dock,även om de ej hittar vad som stoppar så kan de säkert sätta in en shunt och omleda vätskan för att minska trycket.Min cysta är just en sådan som har som komplikation att den kan stoppa cirkulationen i hjärnan..Hoppas ni får besked idag för fortsatta åtgärder.

Kram

2009-07-29 @ 08:03:44
Postat av: Amanda

Vilket klumpigt utlåtande från läkaren hemmavid. :o/ Man upphör aldrig att förvånas.

Skönt att du iaf vågar dig ut lite. Man behöver få komma ifrån och rensa huvudet ibland med.



Jag håller alla tummar för att svaret idag är åt det positiva hållet. Krama Lova från oss.

Kram

2009-07-29 @ 08:11:42
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Tjollabolla

Följer er på bloggen och håller alla tummar och tår för att ni får bra besked. Tänker på er. kram

2009-07-29 @ 08:17:19
URL: http://milosblogg.blogspot.com
Postat av: Ia

Huh hade också blivit ganska paff över en sådan fråga.

Skönt att ni har något och sysselsätta er med under dagarna.

Hoppas så hårt, att ni snart får lite mer svar istället för mer frågor och tester..



Kram

2009-07-29 @ 08:28:13
URL: http://gybrant.blogspot.com
Postat av: Jenny (Moas mamma)

Jag hoppas innerligt att det inte är någon cancer.

Något som är lätt att behandla,,

Kram till er alla.

2009-07-29 @ 08:35:16
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: Carolina

Håller tummarna för att det ska vara något som de snabbt kan få ordning på så hon mår bra! Mina tankar är hos er! kram

2009-07-29 @ 12:12:30
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Carina

Ja se inget förvånar ju om kommentarer från läkarna här...har en kommentar i min journal att jag e otacksam..lixom va???

Hoppas allt går bra för er!!!

2009-07-29 @ 14:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0