VECKA 2

Så har makens andra semestervecka börjat, denna vecka lär han väl mest tillbringa hos sin mamma som målar huset. Det tar ju en sjuhelsikes tid och jag blir mycket gräsänka också då jag har barnen då de inte kan vara där så mycket. Lite går nog men mest håller vi oss undan så det skall bli fortare klara där. Dock kan jag gissningsvis uppskatta att det tar åtminstone till torsdag innan de ens är klara.
Jag får se vad man skall hitta på under hela den tiden. Jag är ganska låst här hemma också då Lova är hos sin släkting hela tiden och jag får sitta och vänta om hon kommer hem eller är där osv. Inte bara att sticka och lämna helst fast de är släkten hon är hos. Ungefär som jag har dom som barnvakt. Men så är det ju inte.
Alvin är något tråkad, flickorna vill inte leka med honom heller och inte är det spännande att bara vara med mamma.
Nu är pappa hemma men åker väl snart, och Alvin skall vila.
Jag hade tänkt besöka stan idag men jag tror det också får gå bort. Lova har ju självklart roligt men det är inte bara att pysa iväg för hon vägrar självklart följa med så länge hon tillåts vara kvar där för sin släkt. Nästa vecka är det simskoleinskrivning ocksp. Jag hoppas det blir varmare, annars vill man ju inte gå.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hejj sent svar på kommentaren, vet inte hur jag inte sett den tidigare. Jag har en kompis som var fodervärd och jag är ju så svag för djur så jag hakade på så nu har jag allt som oftast någon extra kisse hemma tills dom hittar ägare :)

2009-07-07 @ 12:21:31
URL: http://alexandrasporre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0