BLOMMOR OCH BUSKAR

Idag har jag varit via kyrkogårdarna och via 3 blomsterhandlare och jag har köpt hem en buske som är Lovas som det förhoppningsvis kommer att börja växa björnbär på och en rododendronbuske åt mig, en sådan där parkrododen. De kan bli stora, uppemot 2-3 meter på höjd och bredd om dom trivs.
Jag hoppas såklart att den kommer att trivas. Min mamma hade 3 sådana rododen och nog blev de rätt stora nog. Tog ju något år förståss men de växte nog snabbt ändå.
Imorgon måste jag bara innan den åker ned i marken, köpa rododenjord åt den. Jag vill så gärna att den skall trivas i trädgården sedan och min dröm är att ha några stycken rododen.




Min förhoppningsvis fortsatt fina rododen som har violettröda blommor



Lovas björnbärsbuske som skall ned i mark den med.Hoppas på bär på den.






Och gula liljor

Kommentarer
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Fina blommor och buskar du köpt!

Spännande att testa på något nytt! Håller tummarna för att busken ska trivas i eran trädgård! :)



Kramar

2009-05-25 @ 21:17:42
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0