ÅKER IMORGON

Imorgon om allt går som jag tänkt så åker jag och Alvin äntligen iväg, vi skulle kunnat åkt idag men de har haft ganska fullt upp med många olika undersökningar ändå, men snart snart borde jag och Alvin vara på väg till Lova och pappa i Uppsala.

Lova har gjort ny EEG som sagt och kollat synen också. Och vattensamlingen i huvudet/ventriklarna var inte så illa som de befarade, säger dom. Däremot har hennes syn blivit sämre. Hon ser knappt alls på ena ögat. Hon är inte blind men vad det verkar är det heller inte långt ifrån. Tyvärr. En operation skulle vara för riskabel ansåg läkaren.

Hon ser dåligt på båda ögonen men väldigt dåligt som sagt på det ena. Även om skelningen nästans gått tillbaka och vi trodde att det kanske blivit bättre men , nej. Man funderar mycket och jag har inga svar heller att ge åt någon som undrar. Stannar det upp nu eller kör det på tills hon inte kan se alls mer. Inte se lillebror, inte se mamma och inte pappa, bara konturer och kanske nyanser eller blir allt bara svart? Jag hoppas få veta mera snart själv, maken visste inte heller mer än det jag nu skriver. Livet är orättvist.


Kommentarer
Postat av: Emmelie

Livet är otroligt orättvist, men fortsätt kämpa!

2009-11-04 @ 16:44:40
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: erika

Stackars lilla Lova, som om hon inte hade nog kämpigt.Lider verkligen med er. Hoppas hon får behålla den lilla syn hon har på ögat och att det inte blir sämre med det andra oxå. Krama om henne i morgon från mej o barnen

2009-11-04 @ 17:09:15
Postat av: Sassa (Albins och Edvins mamma)

Kämpekramar härifrån igen! Jag hoppas att det snart vänder.



Sassa

2009-11-04 @ 18:36:15
Postat av: Josefine

Behöver du hjälp eller tillfällig sängplats vad som helst här i Uppsala, tveka inte att säga till.

Massa kramar

2009-11-04 @ 19:05:17
URL: http://fina82.blogspot.com
Postat av: Pia

Ber att det skall vända snart för Lova. Måste tära på er alla men sålänge ni får vara alla tillsammans så tröstar det lidandet någorlunda kan tänkas.. Många kramar/Pia i Söderby

2009-11-04 @ 19:10:44
Postat av: Jonna

Jag är ledsen för er skull! Hoppas på förbättring snart!

2009-11-04 @ 19:13:58
Postat av: Malin

Va ledsen jag blir när jag läser om synen, jag har inte förstått förrän nu att den är påverkad. Så jobbigt. Skönt att ni får träffas imorgon. Kramar från Malmö

2009-11-04 @ 20:01:39
URL: http://juliak.se/blog
Postat av: Carina

Ja man vet knappt ens vad man ska skriva mera om alltihopa, man känner frustrationen i kroppen på sig själv o funderar varför, varför ska det måsta vara så här för lilla Lova och för er familj. Finns inga ord mer.

Men en massa styrkekramar skickar jag!!!

2009-11-04 @ 21:57:42
URL: http://ina2girl.blogspot.com
Postat av: Amanda

åååh, blir så ledsen när jag läser ditt inlägg. fortsätt kämpa. ni gör det jätte bra! Kramar

2009-11-04 @ 22:26:01
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0