ÄNTLIGEN I UPPSALA

Äntligen är vi i Uppsala. Dock kunde vi inte träffa Lova direkt idag då vi kom för hon var på magnetröntgen under c.a 2 timmar med uppvak och allt sådant. Vad många gånger vår lilla tös börjar ha fått narkos redan.

Vad beträffar Lovas tumör så har den inte minskat och inte vuxit iallafall. Och så har dom tagit ett ryggmärgsprov på henne i kväll och skickade vätskan på analys. Med den kan de se varför hon har för mycket vatten i huvdet. Det är vätskan som nu trycker på synnerven också och inte cirkulerar som den skall och gör att hon nästans inte kan se alls på det ögat. Knepigt. Nu skall dom diskutera om de skall operera in en shunt i huvudet på henne. Och ha en slang som dränage och vätskan försvinner då ut i bukhålan. Just nu vet vi inte något om det heller men man kan ju hoppas de bestämmer sig för att göra något.

Annars har Lova ätit ganska bra idag och druckit en hel del, mer än hon gjort på veckor. Mest mjölk och så många bitar choklad men även frukt och smörgås har slunkit in. Jättebra.

Själv är jag på hotellet nu, det var lätt att hitta hit sen när man promenerade, underbara taxichauffören Kurt, som nästans blivit  som våran personliga här, lämnade av mig och hjälpte mig in med allting och sedan gav han mig sitt nummer och sa att om jag behövde taxi kunde jag ringa direkt till honom och höra var han fanns, det är ju nästans lyxigt. Vi bor mer avsides nu men ändå ganska centralt. Tar 5 minuter till P.op iallafall och ICA.  Nej men skämt och sido, det är lungt kvarter men ändå centralt. Får se hur morgondagens frukost smakar också.

Kommentarer
Postat av: den galna mamman

hon är verkligen en fantastisk kämpe och det kommer ta henne långt sköt om er nu så gott det går

2009-11-06 @ 14:16:31
URL: http://www.metrobloggen.se/trygg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0