FREDAG OCH SOLSKEN

Fredag och fint väder ute. Lova är med pappa till sjukhuset och tar blodprover. Lova äter inte kortison mer så redan nu har hennes aptit börjat minska. Nu får vi se hur många dagar det tar innan hon dippar igen. Och jag hoppas det inte blir allt för tungt denna gång men vad det visat sig blir det ju oftast inläggning med ett dera blod eller glucos eller alltihopa.


Ännu är hon glad och busig men det har bara gått 4 dagar sedan hon fick sina mediciner också. Tråkigt om hon blir liggandes lagom till sin 6 årsdag nästa vecka.
Hon som önskat sig en tårta med prinsesstema.


Annars har jag tänkt försöka ta mig ensam in till stan idag. Köpa Lilla julklappar då det är Lilla jul på Åland nu i helgen.
Och chokladkalender skall barnen få såklart, som den usla mamman jag är. Och låter barnen få choklad alla dagar fram till jul sedan. ( Lite ironisk bara ) På tal om choklad skall Alvin till tandläkare snart och också Lova. Vi får se hur det går. Lovas " riktiga " tänder har båda tittat fram nu, hon har ju tappat två av dom. Hoppas hon får bättre kvalité på sina tänder än jag fick på mina, de som så lätt fått hål. Mot maken som kan äta hur mycket skräp som helst och typ aldrig få hål ens hälften så ofta som jag.



Kommentarer
Postat av: Moa

jag hade också så heeemska föräldrar som gav oss chokladkalendrar, men jag hade inte så himla mycket glädje av dom efter åtta års ålder när jag föråt mig på choklad på ett barnkalas. fan vad jag har önskat mig kalendrar med ANNAT godis än choklad i alla år :p



hoppas verkligen att lova får må bra på sin födelsedag! det är ju sista dagen man vill ägna i sängen eller på sjukhus. jämte typ julafton...



känner igen det där med hålen, jag har alltid fått massa hål fast jag kämpat som fan med tandborstning medan brorsan satt typ och tuggade på tandborsten i fem minuter varje kväll och han fick minsann aldrig hål. men till sist verkade hans tänder ge upp så nu gnäller tandläkaren lika mycket på honom som på mig :p



hoppas lovas tänder är av den starkare sorten! MEN cytostatikabehandling kan påverka tänderna eller slemhinnorna i munnen eller vad det nu är (vad påverkas inte av cellgifter...) har jag för mig.



kram!

2009-11-27 @ 18:27:49
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Jill med de 3 små grisarna

Våra barn fick 2 (??) chokladjulkalendrar, dock visste vi inte att andra köpt heller så.... Så vi är väl hemska föräldrar om nån;) Men som tur är så har vi bra eltandborste så det ska nog gå bra=)De som vi var hos i helgen, deras barn fick haribo-kalendrar, men små godispåsar i, kan va en idé....

2009-11-29 @ 18:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0