JAG ÄR HUNGRIG

Lova har gråtit och skrikit av hunger, blivit tvingad att duscha 3 gånger på grund av hygienkraven inför operationen. Imorse frågade min man flera gånger om hon kunde äta den dagen, jo hade svaren varit och när Lova hade ätit en del så fick han veta att det skulle bli en operation av shunten. Men nu hade hon ätit och då måste hon vänta 6 timmar. För man får ju inte äta inför operationer.


Kl 15 hade ännu ingen operation ringt efter Lova så vi väntade och väntade och Lova hade jobbigt och tråkigt och fick inte leka hur som helst heller när duschningen var så viktig. Kl 16 säger en sköterska att tidigast kl 16.30-18 blir det nog operation. Men nä. Sen fick vi veta att 2 akutfall kommit in. Och nu grät Lova av hunger och frossa. Ja hon skrek också.
18.30 kommer en neurokirurg. Han skulle bara titta på Lova och tyckte inte det verkade så akut så kanske under kvällen eller inatt att det blir operation av shunten. Vad irriterad man blev då, man kände som om nån slet bort mattan under fötterna på en. Allt förgäves idag om det inget blir.


Och det kunde vänta kanske, han skulle fundera vidare och ändå så måste vi stanna längre än vi tänkte oss i Uppsala. Kanske en vecka till.


Om Lova opereras så tar det någon timma, 1,5-2 sa en läkare och så uppvak och tydligen så kommer de till avdelningen först 1 dygn senare då de vill hålla koll på IVA. Ja jag får så många olika besked att jag är allmänt snurrig. Ville inte att min dotter kanske ligger på IVA då jag fyller 30.  Lova som ville ha tårta också. Ja nu får även jag bara vänta att maken hör av sig. Jag har varit i princip hela dagen på 95 B idag. Utom 2 timmar när Alvin sov i vagnen och vi gick ut och gå.



Kommentarer
Postat av: Gummor Madde

fy f-n säger jag stackars er. Kan inte ens föreställa mig hur hemskt ni har de. tänker på er. Och håller tummarna imorrn för er imorrn. kram till er alla.

2009-11-06 @ 22:13:34
Postat av: Bodil

Fy tusan vilket sätt! När det gäller ett barn dessutom. Hemskt att de inte kan ge klarare besked om när det ska opereras. :(

2009-11-07 @ 12:01:49
URL: http://enmynta.se
Postat av: Malin

Usch va jobbigt för Lova. Många kramar och hoppas det har gått bra. Och grattis på födelsedagen mamman!

2009-11-07 @ 12:43:31
URL: http://juliak.se/blog
Postat av: Moa

Men fy vad jobbigt för er och Lova :( :( Får väl hoppas att operationen blivit av nu... Kram!

2009-11-07 @ 15:09:15
URL: http://legobit.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0