LOVA IVÄG MED HELIKOPTERN

Idag så åkte Lova med helikoptern till Uppsala. Pappa kunde följa med men jag fick inte plats och tänkte ta båten efter men då gick inte bussarna som måste förhandsbokas och taxin gäller bara då patienten är med. Och det var hutlöst dyrt att ta den, 130 euro. Och även om jag tagit taxi eller bil hade jag varit utan bostad för det var fullbokat runtom där och inte fick jag vara med på Neurologavdelningen heller som på onkologen.

Jag sitter helt i klistret fram tills 5 november då jag får bo på Duvan och det är hemskt. Lovas EEG avlästes i Uppsala och hon har vatten som inte cirkulerar som det skall i huvudet. Varför mer elände än det vi har, är det verkligen någon som gör sitt yttersta för att vi inte får ha vår fina lilla tjej kvar, man känner sig så hjälplös, så frågande så ledsen och besviken.

Jag vill så gärna så gärna vara där snart men om det inte vill sig så får jag sitta hemma 2 dagar ännu. Och 2 nätter.


Kommentarer
Postat av: Carina

Åh ni känner inte en endaste kotte där i närheten då?

Nå annars sku ni ju redan vara där så klart, va frustrerad man blir här, skulle så önska att man kunde göra nåt ha en lägenhet där eller vad som helst som man kunde låna ut :(

2009-11-03 @ 15:44:20
URL: http://ina2girl.blogspot.com
Postat av: Isabelles mamma

Nej,gumman!!!

2 dagar o 2 nätter e för länge..finns d verkligen inget ställe du kunde få bo på... Hur e d med ALvin då,har du nån som sköter honom ellermåste du ta honom med???



Vad innebär detta för Lova då?? Vattne i hjärnan som inte cirkulerar..e d allvarligt..eller d e klart att d e d..men hur mår hon e hon vid medvetande..

Tänker på er i massor nu o håller tummarna hårt!!!!!!



Kram!

2009-11-03 @ 15:45:08
Postat av: Annica

Nääää , många många kramar till er.

Scandic har ett bra hotell i Uppsala som inte är så dyrt, det kunde ha rört sig om 50€/natt när vi var där. Det är pengar, men...

Hoppas allt löser sig!

2009-11-03 @ 15:52:59
URL: http://fameliasson.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Jag tänker på er! Jag sänder över massor av kramar o tankar, även om de inte hjälper så vet du att folk tänker på er!

2009-11-03 @ 16:23:24
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: A-S

Håller tummar o tår för Lova! Förstår din frustration över att inte finnas där bredvid.

2009-11-03 @ 17:30:58
Postat av: Ludwig´s mamma!

Usch! Vad innebär det att hon har vatten i huvudet?? Eller fick ni veta detta? Känner med er! KRAMAR!

2009-11-03 @ 18:29:04
Postat av: Erica

Nej men, ska de aldrig sluta? Bara mer o mer hemskheter för er och lilla LOVA.....Tänker på er, å skickar varma hörstkramar med dessa stormvindar som är ute!!

2009-11-03 @ 19:10:08
Postat av: Josefine

Skrev på msn fick du det? Hojta till annars, jag har plats till den 5e. Kram

2009-11-03 @ 19:17:35
URL: http://fina82.blogspot.com
Postat av: Jossan

Cancern är väl tillräckligt, "bara" det är för mycket och så nu detta, VARFÖR?? Varför kan ni inte få ha det lite lugnt mellan alla behandlingar. Ví träffade också en dietist för att Rasmus gick ner så mycket i vikt i början, men det var mest för att diskutera sond eller knapp i magen, samt att hon räknade ut hur mycket sondvälling han behövde få i sig per dag osv. Att man pratar överlag hur det fungerar med mat/dryck för tillfället vad barnet får i sig, och vad som fattas. Tänker på er!



STYRKA! Jossan!

2009-11-03 @ 20:16:03
Postat av: Sandra - Foto och mammablogg

Usch så otroligt tråkigt och jobbigt för er. Kikade in på din blogg för första gången idag och blev verkligen berörd.

Jag hoppas verkligen att allt kommer att gå bra för er lilla tjej!!

Massor av kramar från mig!

2009-11-03 @ 21:16:23
URL: http://minaprinsarochjag.blogg.se/
Postat av: Majsan

Oj, vad jobbigt! Vilken tortyr för dig att vara så långt ifrån Lova och ensam med din oro. Kära du, min medkänsla är stor och jag hoppas det snart vänder till det bättre med lilla Lova.

2009-11-03 @ 21:27:50
Postat av: Malin

Usch va jobbigt att du inte får träffa henne, det känns ju så mycket bättre när man är nära. Hoppas tiden går fort idag. Kram Malin

2009-11-04 @ 09:19:20
URL: http://juliak.se/blog
Postat av: UC

Husch, jag ryser när jag läser allt Lova måste utstå... Håller tummarna för er!

2009-11-04 @ 10:30:22
Postat av: Erica

Uach, man blir alldeles stum. Jag vet inte vad jag ska skriva och vet att mina ord inte spelar någon roll, heller. Jag vill iaf visa mitt deltagande och jag hoppas vid Gud att allt löser sig på bästa sätt för er!!



Stor kram från vårt håll

2009-11-04 @ 12:02:34
Postat av: den galna mamman

nä fy vad lessen jag blir för er skull. det måste vara hemskt för dig att inte kunna vara där !! tusen kramar

2009-11-04 @ 13:00:49
URL: http://www.metrobloggen.se/trygg
Postat av: Madicken

Tänker på er. Håller tummar och tår att er söta lilla tjej ska klara det här.



Massor av styrke kramar till er alla, till dig och din man för att orka hålla humöret uppe, kämpa och ta hand om er lilla tjej, till hennes söte lillebror för att han ska orka liva upp sin systers vardag och till er lilla tjej så att hon orkar visa vilken fighter hon är och orkar slåss mot det elände som drabbat henne.



Kram från en som tänker på er dagligen!

2009-11-04 @ 15:25:22
URL: http://madi-cken.blogspot.com
Postat av: Jeanette (Morty)

Åh älskade underbara familjen, varför ska allt detta drabba er??? Så jädrans orättvist. :( Massor av kramar till er allihop.

Tänker på er varje dag!

Kram

Jeanette

2009-11-04 @ 20:42:10
Postat av: Amanda

åååh anna, gör såå ont i mig och läsa att er älskade lilla lova blivit sämre. hoppas verkligen att det vänder snart. Kramar till er i mängder!

2009-11-04 @ 22:24:37
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0