VISSA SAKER SÅRAR

Vissa saker sårar mycket, speciellt i känsliga stunder. Du som sitter och visar min blogg åt en av våra anhöriga. Lägg ner.
Det jag skriver och visar väljer jag med omsorg. Min man peppar mig att fortsätta precis som jag gör. Han tycker om min blogg, många andra tycker om min blogg och för att " du som visar " inte kanske uppskattar det och måste sprida det vidare kanske inte gillar det, väx upp, se verkligheten. Det är sådana inskränkta människor som du som är rasister, homofober, osv som blundar och är rädda för sanningen, för verkligheten. För ni lever instängda i en bubbla där ni halkat efter duktigt med utvecklingen.

Min blogg är långt ifrån så hemskt som många andras, det finns bloggar där folk visar ännu mer, blottar sig ännu mer. Ja folk som även visar bilderna på sina döda barn. Och så långt kommer jag inte att gå om så händer, men eftersom jag följer många bloggar så vet jag att jag är inte ensam att blogga i det här temat och med sådana här bilder.

En mamma jag träffat via bloggvärlden, så hade sin dotter på neuorlogen precis nu när vi var här. De är inne nu på andra omgången, återfall där med, med cancer. Och ja  hon visar också bilder på deras barn, sin dotter, med bandage om huvudet, i rullstol, i sängen, ja bilder från vardagen. Bara för att visa att man inte är ensam så kan du din skvallertacka ta dej en personlig titt in dit också.


Till en undebar familj vars mamma bloggar om sin dotters kamp mot cancern, med återfall. Klicka in dig hos
Sykhatens blogg. Mamman med sin familj som jag fått  "chansen " att träffa på riktigt.



Så se där, där visar man också bilder ur sin verklighet, ur sin vardag. För att dela med sig. Men sedan finns det sådana där som kanske borde ha åldersgräns på bloggläsning. De som skvallrar, gnäller och bekymrar sig om en familj som redan har det jobbigt. Jag skulle bli väldigt glad om du vågade träda fram när jag kommer hem och personligen berätta för mig vad jag skriver för fel. Annars, var tyst, och läs och var glad att du KAN läsa, eller så låter du bli att läsa fortsättningsvis och att visa allt åt en som inte ens har internet själv.



Ps. Ni visste inte att jag hade 9/10 i svenska i skolan och skrivning antar jag. Lite så där offtopic.

Kommentarer
Postat av: Amanda

jag förstår din frustration anna, att det finns människor som vill förstöra för andra. jag förstår bara inte hur de orkar. tänker på er. kramar

2009-11-08 @ 22:34:00
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Jill med de 3 små grisarna=)

Alltid ska det vara ngt:( Hoppas allt löser sig till det bästa! Kramar

2009-11-09 @ 06:55:58
Postat av: Ingrid

Hejsan,

jag tycker att din blogg är jättefin. Alla som har eller haft ett cancersjukt barn vet hur svårt det är och hur viktigt det är att hitta de glädjeämnen som finns under tiden. Hur skall man annars orka med? Hoppas att din lilla flicka snart mår bättre. Barnen är det bästa vi har.

Kram Ingrid

2009-11-09 @ 09:45:47
Postat av: Åsa

Jag tycker att de personer som inte gillar din blogg och det du skriver, ska sluta läsa den genast! De behöver inte ens kommentera det, bara pysa iväg utan ett spår efter sej.

Det är inte "roligt" att läsa om Lova, men kanske tänkvärt för de flesta av oss, om inte för alla, för det kan drabba vem som helst..

Och kanske har det någon betydelse för dej också, i det stora hela, du får skriva av dej mycket frustration och ångest och eventuellt få lite tröst i det som någon kommenterar på bloggen.

Jag tycker du verkar stark och duktig som mamma och önskar hela er familj allt gott i framtiden! :-)

2009-11-09 @ 11:10:39
Postat av: Carina

De som inte gillar va de läser kan sluta läsa bloggen!

Jag tycker du är stark som delar med dig av eran vardag, man surfar in här alla dagar flera gånger bara för att få veta hur det går, finns det nåt hopp, har det hänt nåt mindre bra eller nåt roligt ja vad som helst. Lova e Lova så ser hon ut just nu, riktigt söt e hon, att man har en slang i huvudet eller mindre hår, eller inget alls för den delen ska inte ha nån betydelse, hon är nog ändå lilla Lova trots allt :)

2009-11-09 @ 16:05:06
URL: http://ina2girl.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej,

tycker din blogg är jättefin! Förstår inte varför de där elaka personerna måste läsa bloggen om de inte ens gillar den....men vissa personer är sånna att de måste vara elaka mot andra....bra att du säger vad du tycker om det. Tycker du verkar vara en stark person. Fortsätt skriva precis som du vill så länge du känner att det känns bra för dig och din familj! Vet att det finns många som gillar din blogg. Kramar

2009-11-09 @ 20:13:27
Postat av: Sussie

Hej. Jag har följt din blogg ett tag men aldrig skrivit någon kommentar.

Fortsätt med din blogg precis som du vill. Du visar hur er verklighet ser ut och vi är många som håller "alla" tummar på att Lova "fixar" detta tillsammans med sin fantastiska familj.

Många kramar från en berörd medmänniska // Sussie

PS: Visst ser man på fotona att din lilla flicka är sjuk, men hon är jättesöt. DS

2009-11-09 @ 20:58:01
URL: http://metrobloggen.se/sussie63
Postat av: Moa

Om de inte gillar bloggen så är det väl bara att sluta läsa den, snacka om att trampa på den som redan ligger... Jag tycker också din blogg är jättefin. Jag följer många bloggar om barn med cancer, och när jag började var det som att man öppnade ögonen för något man knappt visste fanns. Innan hade jag läst ett mycket bra reportage i GP från 2005, men det var i princip allt.

KRAM!

2009-11-09 @ 20:59:12
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Tessa

Jag brukar inte alltid läsa kommentarerna, har säkert missat en del. Men för övrigt så tycker jag du skriver så himla bra och vart inte alls förvånad då du skrev att du hade 9/10 i svenska =)



Fick ju panik då du hade lösen, visste inte hur jag skulle få tag i lösenordet, men TUR att du låst upp igen. Fortsätt skriva och vara öppen om du vill, man ska inte bry sig om såna som klankar, de är bara pessimister, såna sopar man under mattan.

2009-11-11 @ 21:06:22
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0