BOTANISERA BLAND PARFYMER

Passade på att botanisera bland alla parfymer igår på färjan, ett sant nöje för en parfymälskare. Kunde såklart inte låta bli att köpa på mig ännu en till vad som snart ser ut som en samling parfymer hemma hos mig.
Köpte till och med den sista dom hade framme på denna resa. Lite dyrt men sedan köpte jag inget annat åt mig själv i Uppsala heller. Parfymen jag köpte är från Dior och heter Miss Dior Chérie, Léau, och man blev sisådär 47 euro fattigare.
Maken köpte saker på en annan hylla som inte alls faller mig i smaken så det jämnade ut sig.









Toppnot: Apelsin-essens (Fräsch)
Hjärtnot: Gardenia (Vibrerande)
Basnot: Vit Mysk (Mjuk)

“Miss Dior Chérie L'eau är en glad pastell doft. Det är en doft som är född på våren, den framkallar uppvaknandet av naturen och känslorna. Miss Dior Chérie är en uppfriskande doft som exploderar med förtrollning. Det är en fräsch, uppiggande doft, ett löfte av pastell lycka för en elegant ung kvinna, som är full av liv. Med hennes gnistrande närvaro, väldiga charm och vardags elegans, symboliserar hennes skönhet fräschhet och spontanitet” -Francois Demanchy, Diors Parfymör


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0