GLASÖGON OCH BURGARE

När Alvin sovit en stund efter parken idag så åkte vi in till staden för att prova lite glasögonbågar åt Lova. Lova hittade ett par hon gillade som vi lade undan. Jag har tänkt låta bli att berätta allt för mycket om färg och form just nu tills allt är bestämt och klart och vi har dom i handen. Dock måste jag prata med sjukhuset igen här i Mariehamn för enligt Wickströms skall man få ett intyg av dom i vårat läge, som bekräftar att vi inte behöver betala hela summan då Lova går ofta hos ögonläkare. Jag får se om jag åker in ensam imorgon och uträttar lite sådana ärenden.

Efter glasögonprovningen så gick vi till Hesburger och åt hamburgare med pommes och allt som hör till en sådan måltid. På vägen hem till oss så ville Lova till farmor så dit for hon och stannade 2.5 timme sen var det hem igen och få mediciner, Neurontin 200 mg och 6.5 ml Zantac, vi glömde "bananisen" så vi får se om hon sover gott utan den, annars får hon ta den inatt. Egentligen är "bananisen" bara en helt vanlig utifallatt men hon har tyckt det varit skönt att ta den med mot nervsmärtorna i armarna. Jag undrar vad svaret på hennes röntgen visar, hoppas på att det inte är mer elände.

Jag berättade ju tidigare idag också om handikappsbidraget man kan ansöka om, jag fick det färdigifyllda intyget på posten idag, Snuffe hade ordnat allt så nu behöver jag bara lämna in pappren till FPA och så håller vi tummarna att vi får lite bidrag, för det kostar att resa, köra bil flera dagar i veckan till sjukhuset och allt annat som hör Lovas sjukdom till.

Kommentarer
Postat av: ina

Vilken fin och mysig blogg!

2009-09-22 @ 00:03:32
URL: http://villalltidhamera.blogspot.com/
Postat av: Läsare

Rimligtvis borde ni ju få handikappbidraget. Det finns väl olika "nivåer" av det, så även om ni inte får det högsta så är det alltid nåt. Jag vet att mina föräldrar fick bidraget då jag var yngre, jag har Crohns sjukdom men var inte på långt när så ofta till sjukhus som ni verkar vara. Och medicinerna Lova tar är säkert mycket dyrare än de jag tagit. Fast det är ju alltid lika svårt att veta HUR dom tänker och bedömer på FPA förstås.

2009-09-22 @ 09:55:37
Postat av: susann Råstedt

sälvklart kostar allt och kan man få hjälp med betalningen är det jätte bra. Annars kan det lätt bli att man puttar undan vissa förnödenheter.

2009-09-22 @ 10:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0