INGET SJUKHUS IDAG OCH GOD MACKA

Det blev inget sjukhus idag, lekledaren var sjuk. När vi stod fullt påklädda i hallen fick man veta det. Lova tyckte vi kunde åka en sväng med bilen iallafall så vi for till mina föräldrars grav, tittade på de besvikna blommorna. Men de får hållas ännu, innan jag köper ljung och sätter på graven. Såg att det nyligen varit begravning för den som legat mitt emot har fått "sällskap". Jag är så van att gå där så jag visste direkt att jaså är det XXX sten som är borta.
Som förressten är lite av en "kändisgrav" då det är en svensk skådespelare som har släkten liggandes där.
På lilla Åland dessutom. Inte har jag alltid vetat det men det var en annan gravbesökare som berättade det åt mig och mamma för många år sedan.

Sedan var jag in via konditoriet Choklad, som jag inte besökt förut och köpte en semla med parmaskinka och getost i som jag tog med mig. Det var en mäktig macka för endast 5.50€.
Lova fick smaka av getosten men valde att tycka det var äckligt medans Alvin verkade älska den och glufsade i sig en hel del. Jag tyckte väl varken bu eller bä men den var rätt mäktig och de hade inte direkt snålat på den heller.
Jag kommer att köpa därifrån flera gånger.
Ja, sedan åkte vi hem igen och nu skall jag lägga Alvin.

Nu skall jag rusa ut med tvätten och sedan skall Alvin vila. Fredag, gud så skönt!!!



Kommentarer
Postat av: Amanda

kikar in för att önska er alla en trevlig helg. Kramar

2009-09-11 @ 22:20:18
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0