LÅNG DAG

Det har varit en mycket lång dag idag. Lova är fortfarande kvar på sjukhuset över natten. Klockan 10 kom vi in och klockan 19 avlöste maken mig så jag kunde åka hem och vara hemma igen. Lova har fått sina cellgifter idag  och hon har fått lite vätskedropp och hon har fått en blodtransfusion och hon har fått värkmedicin via pump.
Det har varit tungt idag. Och mest jobbigast för Lova. Lovas HB var bara 78 idag. Hon är trött, blek och har ont fortfarande.


Så här kan det se ut när man har ett barn med cancer under behandling.

Här får hon blod och vätskedroppet.

Och hunnit få cellgifter och värkmedicin.

 

Sover medans man får blod.


Tack till alla människor därute som donerar blod. Jag skulle gärna donera själv men har lite lite för låg vikt för att få delta. Tack vare er så hjälper ni bland annat sådana som min dotter.


Kommentarer
Postat av: Carina

Men lilla stumpan. Hoppas hon mår bättre imorgon att hon slipper hem till helgen!!

2009-09-30 @ 20:50:15
URL: http://ina2girl.blogspot.com
Postat av: Ninna

Låter jobbigt det där:( Tänker på Lova och skickar en stor kram till dig!

2009-09-30 @ 21:02:50
Postat av: sonja mattsson

hej man fattar inte vad ni går igenom jag blir alldeles tom och jag vill bara gråta när jag ser detta en jätte kram sonja

2009-09-30 @ 21:29:01
Postat av: Moa

Lilla tjejen, hoppas hon mår bättre snart! Skulle också ha lämnat blod om jag kunnat men har en medicin som inte är okej.



Min brorsa har däremot blivit blodgivare och jag höll nästan på att flyga i taket när mamma och pappa började KRITISERA DET, dom tyckte tydligen det skulle bli jobbigt eller nåt. ja, som om det skulle bli jobbigare för min friske (någorlunda, astmatiker...) 20-årige bror än för de som behöver få blodtransfusioner. Det var förstås ännu värre när jag anmälde mig till tobiasregistret som stamcellsdonator. Är ett sånt jäkla fokus på att jag och brorsan inte ska göra något för andra, dom som behöver blod och benmärg faller totalt bort ur mina föräldrars tänkande... suck! extra stort suck med tanke på att både jag och brorsan är studenter och inte kan ge några kopiösa pengadonationer till t.ex. barncancerfonden men det kostar ju inget mer än tid (och okej, smärta) att ge blod eller stamceller/benmärg.



kram till er!

2009-09-30 @ 21:56:04
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Amanda

åh, lilla underbara lova. vilken kämpe hon är :) hoppas verkligen hon blir lite piggare snart. kramar om er alla

2009-09-30 @ 22:09:25
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Trollmamman Lowa

Lilla gumman, va ont det gör i en att se ett litet barn utstå allt de här. Hoppas Lova får lite extra energi nu och skall verkligen uppmana alla att ge blod i fortsättningen.

2009-09-30 @ 22:20:53
URL: http://lova.bloggagratis.se
Postat av: Jenni

Vilken trött och utslagen liten sessa! Hoppas hon piggnar till snart, så ni får åka hem igen!

Tänker på er!

Kram

2009-09-30 @ 22:55:32
URL: http://jenni80.bloggsida.se
Postat av: Imsa

Lilla Lova, hoppas hon mår bättre i morgon efter att hon fått blod och vätska. kram

2009-09-30 @ 23:40:16
URL: http://imsavimsa.blogspot.com
Postat av: fante

Jag skulle gärna donera igen men måste vänta minst 12 månader p.g.a. graviditet ... Men det är väl ett tecken på att jag behöver det själv just nu?



Styrkekramar till er!

2009-10-01 @ 07:50:54
URL: http://fantefante.blogspot.com
Postat av: Annika

Vännen, hoppas hon kryar på sig snart, det är lite märkligt när dom är friska och pigga tänker man ibland när man själv är trött att dom ibland skulle kunna vara lite lugnare och slappa på soffan lite, sen när dom verkilgen blir sjuka och loja önskar man inget hellre i världen än att dom skall bli sina rara pigga spralliga dem igen.

Försöker alltid gå och ge blod när jag kan, har o- så det är lite knepig men bra sort, jag kan ge blod till alla men bara få 0- själv. Så jag hoppas och hoppas att det finns fler än jag med 0- som går och ger blod, skulle vara tacksam om jag själv hamnar ut för något någon gång.

Ha en skön höstdag!

2009-10-01 @ 07:57:43
Postat av: Sassa (Albins och Edvins mamma)

Många styrkekramar till er alla!!!

2009-10-01 @ 09:59:50
Postat av: Linda (lewisia)

Hoppas det blir lite lättare snart ;(. Kämpa kramar från oss!!!!

2009-10-01 @ 12:49:34
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Lilla, lilla Lova...ser så liten ut där hon ligger i sjukhussängen med alla slangar...



1000 styrkekramar till lilla krigarprinsessan!

2009-10-01 @ 13:27:40
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Lotta

Stackars liten, hoppas verkligen att hon får komma hem till helgen så att ni alla kan rå om varandra.



Många kramizzzzar till er!

2009-10-01 @ 15:16:03
URL: http://lottaf.blogg.se/
Postat av: Toja

Så lågt!! Hur lågt hb kan ett barn ha? Man minns ju hur trött man var själv under graviditeter när hb gick ner under 130-120 ... ett barn måste ju vara ännu känsligare?

Hoppas blodet gör att det stiger och hålls bra.

2009-10-01 @ 15:31:43
Postat av: Honungspojkens mamma

Å, fina, söta lilla Lova... Hoppas du piggnar till snart efter den tuffa behandlingen!



Tack för fina ord! Nu har jag suttit och läst om er kamp, det här livet är verkligen inte rättvist! Jag kommer fortsätta följa er...



En stor kram

2009-10-01 @ 17:36:07
URL: http://honungspojken.blogspot.com/
Postat av: Pia

Jag här finnes inga ord kvar,men en Jätte,jätte,jätte stor kram till er alla, från mig/Pia

2009-10-01 @ 22:22:44
Postat av: Susann Råstedt

Å vad hemskt det måstes vara för er att se er ängel ligga och vara så sjuk, jag som sitter bara här framför datorn och ser på henne gråter i min ensamhet. Nu känns det skönt att ge blod när man får svart på vitt bevis över att det faktiskt behövs. Tusen, tusen kramar ni är underbara föräldrar.

2009-10-02 @ 05:27:30
Postat av: Erica

Jag hör till dem som faktiskt ger blod då och då, och jag måste bara få säga att det peppar en ännu mer när man läser det du skriver. På nåt småmysko sätt känns det ändå viktigare när man plötsligt vet och ser någon som verkligen behöver det!



Det vet man ju annars också givetvis, men det blev så mycket mer "personligt" nu!



Tack Anna-Maria för att du delar med er av det ni tvingas gå igenom.

Jag tänker på er jätteofta och hjärtat blöder för lilla Lova!!

2009-10-03 @ 18:35:54
Postat av: Miranda, Fanny och Marie

Hej!

Vi är tre tjejer som går tredje året på gymnasiet. Vi håller på med vårat projektarbete som är att skriva en barnbok om en flicka med hjärntumör.Vi vill där öka förstålesen för sjukdomen hos de barn som har den eller som har närstående som har den. Vårat mål är att försöka få boken tryckt och sprida den genom att skänka den till sjukhus och bibliotek.



Vi har läst din blogg och vi tycker att den är väldigt bra och användbar för vårt projekt. Vi undrar också om vi skulle kunna få ställa några frågor till dig angående Lovas diagnos, behandlingar och andra tankar som hon har?



Tack på förhand,

Miranda, Fanny och Marie

2009-10-14 @ 15:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0