LOVA SÅ TRÖTT

Idag då jag hämtade Lova var hon så trött och så blek och hon orkade knappt gå fast hon va pigg och glad då vi kom dit i morse och ropade hej då mamma och sprang in i deras avdelning. Att de inte ringt efter mig, utan bara påpekade det att hon var trött och inte ätit något och om hon får näringsdrycker. Öh jaha liksom.
Jag är själv trött av all påfresting så idag snedtände det direkt och jag sa att jag orkar inte hålla på svara på frågor åt alla som frågar och frågar och hackar och hugger från alla håll.  Det är samma frågor heeela tiden liksom.

Ni skall på möte till sjukhuset för dom har väl ringt, Ni får prata och fråga där. Och det är karboplatinen i Uppsala som drar ner hennes värden och gör att hon blir jättetrött. För jag orkar inte svara åt alla längre som sagt som bara frågar samma saker om och om igen. Jo,iallafall fick jag till svar att de skulle till sjukhuset på möte på onsdag. Jag sa också att vi får se hur det blir med Lova nu för det är inte säkert att hon orkar i erat tempo som ni kör med på dagiset.

Ja så sa jag. Med full rätt, fast det är hennes dagispersonal och förbarmar mig själv att jag inte tänkte på att fråga varför dom inte ringt efter mig då dom såg hur färdig hon var. Hon snubblade ju fram med stirrig blick. Jag trodde det var deras ansvar att ringa om de tyckte någon verkade dålig, trött osv.
Inte mitt. Jag lämnade ditt henne pigg och glad i förtroende och möttes av en så trött flicka som somnade med det samma hemma nu och Lova slutade sova dag vid 1.5 år och sover knappt fast hon är förkyld eller magsjuk i vanliga fall.
Jaja, det var dagens gnäll, undrar vad mer det skall komma idag. När det ändå håller på.


Kommentarer
Postat av: A-S

Det blir säkert rörigt med så många inblandade (dagispersonal), förhoppningsvis får dom mer kunskap o förståelse efter mötet.

Kämpa på, vi håller tummar o tår för att Lova ska bli bra igen!

2009-09-24 @ 14:31:38
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Förstår att du blir upprörd!

Tycker absolut att dagispersonalen ska kontakta dig när Lova är så trött...dom vet att hon är sjuk, och att det inte är konstigt att hon blir trött efter några timmar med lek...



Hoppas att dom tänker på det nästa gång så du slipper gå hemma och vara orolig!



Kramar till er!

2009-09-24 @ 15:12:33
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Carina

Dagis är krävande, men särskilt krävande för Lova som har sjukdomen att tänka på oxå så de borde ju faktiskt ha ringt o sagt till dig att hon var så trött, det var dålig stil :( Hoppas de tänker efter nästa gång

2009-09-24 @ 15:43:22
URL: http://ina2girl.blogspot.com
Postat av: Anonym

Usch du kanske borde höra med sjukhuset om ni behöver ta prover. Kan ju vara att HB har sjunkit!?

Hoppas hon mår bättre. Kram

2009-09-24 @ 15:43:37
Postat av: Jessica

Kikar in, såg din adress på FL

2009-09-24 @ 19:34:39
URL: http://metrobloggen.se/fitmom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0