SAND I HÅRET OCH KONSTIGA ÖGON

Idag var vi först till sjukhuset efter att Lova fått en megados värkmedicin igår. 200 mg Neurontin + 2 stycken 250 mg Pamol-F, enligt läkarens råd, hon sov hela natten på det utan att jämra sig över smärtor. Nu har vi igen en ny smärttabell att följa, jag blir helt snurrig.
Idag har hon också haft on men varit på dagis mellan 11-14. Lova berättade att en flicka satt sand i håret hennes och en pojke hade sagt att hon hade konstiga ögon. Hon var ganska ledsen. Hon säger att hon sagt åt tanterna om sanden men jag vet inte vad som hänt för de enda de sa då jag kom var att hon ätit dåligt men det gör hon hemma med just nu sa jag och det är medicinerna och cellgifterna. Jag fick hem papper på att Lovas Mulleskola börjar tisdag och håller på en bit in i oktober. Lova ville gärna gå i den. Det är ju bara för de äldre barnen. Men hon var klart bekymrad över de "dumma barnen" också. Ja vad säger man, när man inte varit där och sett eller hört men inget förvånar mig. Barn är barn och de kan vara både dumma och jobbiga ibland, speciellt i 5-6 årsåldern.
Jag hoppas innerligt att Lova inte blir någon hackkyckling nu bara för att hon är sjuk, hon har jobbigt nog ändå, dessutom har dagis lovat att prata med barnen om Lova, på deras nivå. Att hon är sjuk just nu och får mediciner osv. Jag får nog ta upp det igen på tisdag,att hon kände sig ledsen hemma sedan, för på måndag kommer Lova inte, då är det nog cellgiftdos igen.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Svårt det där! Barn är ju väldigt rättframma och kan vara väldigt elaka. Hoppas ni kan få ordning på det.

Kram

2009-09-04 @ 15:55:38
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Milla

Vad ledsen man blir :( Hoppas verkligen det ordnar sej för henne så hon inte behöver vara ledsen på dagis. Kramar

2009-09-04 @ 20:07:18
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Moa

Stackars Lova :( Barn kan vara rätt rakt på och elaka ibland, precis som att de ibland kan vara helt naturliga och snabbt acceptera att en kompis tappat håret osv... Hoppas det löser sig! Kram.

2009-09-04 @ 20:13:37
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Tessa

Ja vissa barn gör ju sådär, även till barn vars ögon är "normala". Nu är hon väl ny och de testar.



Försök berätta för henne att "vissa barn gör sådär ibland, de har inte lärt sig vad som är rätt och fel. Du är jättefin och söt, försök att inte lyssna på vad de säger (O KAST SAND TILLBAKA I ÖGONEN PÅ DEN SOM SÄTTER DET I HÅRET PÅ DEJ! Har man lust att säga iallafall).



Jag tror att om man ömkar o "tycker för mycket synd om" sitt barn i sådana där situationer, så tycker de sedan synd om sig själva ifall det händer igen och så blir de tillbakadragna o skygga i sådana situationer. Själv försöker jag lära mina barn att vara stark i alla situationer och inte lyssna på elakheter, att istället försöka stöta bort det och kämpa sig över branta kullar. Det är ju skitsvårt det här med barnuppfostran. Helst skulle man ju säga SLÅ TILLBAKA när Li fått stryk. Men det är ju inte så att man vill uppmuntra till slagsis lixom =)



Lycka till med Lova nu och hoppas nån dunkat vett i skallen på de där dumma ungarna. Annars skulle jag ta reda på vem de är och ringa o prata med deras föräldrar, så får de prata hemma med sitt barn hur man beter sig mot andra. Mobbing e ju för jävla sjukt, speciellt i sådär låg ålder.

2009-09-04 @ 21:01:44
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Oca

Usch va tråkigt, hoppas det reder upp sej!

2009-09-05 @ 10:53:52
URL: http://ocas-corner.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej!!

Jag har själv en dotter som är 6år och har urostomi (påse på magen) pga cancer och tappat håret.

Jag tror att det är viktigt att prata med barnen och förklara att dom andra barnen är nyfikna och undrar varför hon inte ser likandan ut.

Jag pratade med min dotter och sa att hon skulle bara säga att hon är sjuk och får mediciner.

Hon sa själv

-Mamma det är klart dom undrar och tycker det är konstigt för jag var ju inte van heller i början.

Ja då undrar man om ska skratta eller gråta, dom blir så förståndiga av allt dom får gå igenom.

Det har gått jättebra, om det har varit nåt barn som har undrat något har hon bara svarat och sen har det varit bra.

Barn är så rakt fram och frågar men bara dom får ett svar så brukar dom vara nöjda.

Hoppas det går bra för Lova och lycka till.

/ Linda

2009-09-05 @ 16:50:35
Postat av: Carina

Åh prata med dagisfröknarna..kanske ni kan ha nån samling där ni berättar eller du på ett kortfattat sätt för barnen att hon är sjuk och att det e som det är just nu.

Samt sen borde fröknarna prata med alla barnen om hur mna beter sig det ingår ju på nåt vis i dagisfostran och föräldrafostran. Det e ju så med barn att de oftast hittar nåt att "reta" sig på men så är ju vi vuxna oxå många gånger tyvärr. Jag hoppas att Lova ska tycka att dagis e kul i långa loppet och att de där dummisarna lär sig bättre...kan ju va så att de helt enkelt inte har fått klart för sig varför hon har det så där just nu...

Kramar

2009-09-05 @ 20:33:35
URL: http://ina2girl.blogspot.com
Postat av: Julius

Kanske ordna ett föräldramöte på dagis? Där ni berättar om hur det är med Lova.

2009-09-05 @ 21:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0