VÄRDENA UPP

Idag så var Lova till sjukhuset och tog nya prover och nu har HBvärdet stigit till 96 från 85 utan någon hjälp, så dom ville att vi kommer in på lördag och tar nya blodprover och ser om de fortsätter stiga. Isådanafall slipper Lova att få blod, att få blod skulle ta mellan 2 och 4 timmar beroende på om det är en eller två påsar de behöver ge.

Maken har fått en rejäl förkylning och min har återvänt den också eftersom jag hade så lindrigt sist har jag fått tillbaka den så nu lär jag väl däcka ordentligt denna gång. Lova har klarat sig med snuva och Alvin är frisk igen.

Alvin har varit i parken mellan 11-13 idag och det har gått bra. De hade frågat han flera gånger igår men han hade sagt nej att han inte ville pinka alls. Men de hade inte heller velat tvinga iväg han så han skulle tappa förtroendet för dom som jobbade där. Jag sa att han kunde vara bändig hemma med ibland men brukar iallafall vilja komma med sedan.

Imorgon är det torsdag redan. Lova skulle få vara med i parken den dagen, hon bad Marianne att få vara där med Alvin och Marianne är ju där på slurakan nu, innan hon slutar helt. Kommer att sakna henne jag med för hon är en sådan go person, himla mjuk och rar till sättet så jag undrar om det finns någon som kan tycka illa om henne.

Ja det var väl våran dag det. Jag har hunnit baka idag också, en kladdkaka med marängtäcke och hasselnötter.
Lägger nog ut ett recept med den här i bloggen sedan då orken infinner sig.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad skönt att värdena vänt av sig själv. Det är ju förståss det bästa om dom går upp ändå. Jag håller tummarna!



Tråkigt att ni gått och blivit förkylda. Hoppas det går över fort.

Krya på er!

Kram

2009-09-02 @ 21:03:27
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Carina

Åh va skönt att det gått upp av sig själv :) hoppas på samma tur även på lördag nu då...

2009-09-02 @ 21:15:17
URL: http://ina2girl.blogspot.com
Postat av: Amanda

Men jösses vännen. Du har ju fullt upp med annat. Ni har ju varit med LOva på sjukhuset varje dag denna veckan. Inte konstigt att du inte hinner emd sådant i samma utstreckning som innan hon blev sjuk. Skönt att höra att du faktiskt hunnit med det iaf. baka är skön terapi. ^^

Kram

2009-09-02 @ 22:15:00
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Va skönt att Hb värdena har höjts av sig själv, och jag håller tummarna att dom fortsätter att höjas! :)



Kramar

2009-09-03 @ 09:26:25
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Lowa

Mums.. vi ser fram emot receptet på kakan.. :)

2009-09-03 @ 15:45:50
URL: http://www.lova.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0