ALVIN NYTT

Jag vill ju inte bara blogga om sjukdom och elände men det blir lätt så. Jag har ju alltid gillat barnkläder, köpa, sälja, fynda. Här är lite nytt som införskaffats åt Alvin. Jag är jätterädd att handla åt Lova men hon har också fått lite. Mest rädd är jag att jag köper och så går hon och dör och allt bara finns där. Nu använder hon mest sjukhusets egna kläder. Just för att underlätta vid medicinering osv.
Nå lite av det nya är det ni kan se på bilderna under.



 

Keps med spiderman, H&M.

Ribbad  rosa tröja från Moonkids.

Jenas från KappAhl.

 

 

Tröja med flodhästar, Småfolk.

Gråa kalsonger, KappAhl.

 

 

T-shirt i lila med fotbollar, Polarn & Pyret.

Stentvättade jeans, KappAhl.


Kommentarer
Postat av: Maria

Den tanken känner jag så väl igen, att man inte vågar köpa nya kläder, ifall om att! När jag tänker tillbaka så känns tanken konstig, men när du skrev det här så kände jag mig så träffad, för den tanken kom alltid när jag handlade. Det är ganska skönt att shoppa när livet är i kaos. Något annat att fokusera på. Jag minns att Victoria hade fått sin diagnos, leukemi hon var 3½ år. Jag köpte några toppar för att hon skulle kunna lägga CVK slangen i topparna, samtidigt var det rea. Jag minns så väl en lila t-shirt som jag köpte. Jag fick ångest i kassan och tänkte, tänk om hon dör varför köper jag kläder? Det var svåra frågor just då, tur att hon har fått lite kläder under årens lopp hon är ju 11 år nu:) men med 2 återfall så har tanken återkommit, jag erkänner. Ta hand om er, kram

2010-04-21 @ 16:49:22
URL: http://familjenmangelin.blogspot.com
Postat av: Veronica

Det är så orättvist!!

Så sorgligt!!

Folk bygger atombomber och far till månen,

faan,satsa på cancerforskning iställe!!:(

Måste vara en ständig fruktansvärd smärte-sorg

att veta att sitt barn e så sjuk..

Livet stinker ibland.

Kikar in på bloggen nu o då,

känner ju inte Lova men det SKÄR i hjärtat när man ser henne på korten.

Finner inte ord,

kan bara skicka kram till er...

2010-04-21 @ 18:11:49
Postat av: marianne

Åh vad söt han är Alvin. Han har en en härlig glimt i ögonen. Du har så fina kläder till dina barn. Jag älskar när man leker med färger och mönster så där. Som en tröja till en kille med rosa elefanter på...helrätt : )



Kram

2010-04-21 @ 18:20:19
Postat av: Erica

ÅÅÅ, vad jag älskar den gröna med flodhästar på!! Jätte,jätte,jättefin!!



...de var det andra också, men den föll jag handlöst för!

2010-04-21 @ 20:17:11
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi - 5 dagar kvar! ♥ ♥ ♥

Superfina kläder! Jag förstår din oro... så skulle jag nog också tänka. Kramar

2010-04-21 @ 20:46:02
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: fridda

Va söt han e....plutten!!

2010-04-21 @ 20:51:28
Postat av: marianne

Rosa Flodhästar menade jag ju så klart. Elefanter hade varit gulligt det med.

Ta hand om dig

Kram

2010-04-21 @ 21:01:07
Postat av: camilla som har Tilda med hjärntumör

Hej!

Det är så sorgligt att läsa vad du skriver om kläder till Lova. det blir så påtagligt när du sätter ord på det. Men det är så sant. Jag har känt och känner fortfarande likadant. Vi fick besked om Tildas hjärntumör på hennes 7-årsdag. Vi åkte direkt hem från sjukhuset efter beskedet och gav henne födelsedagspresenter. Bland annat mycket nya höstkläder. Två timmar senare var vi på väg i taxi till Linköping. Jag satt där bredvid henne och tänkte på de ny kläderna och om hon aldrig skulle få användning för dem. Det fick hon ett tag tills hon gick upp så mycket i vikt av kortisonet så vi fick köpa helt nya kläder.



Man måste ju anpassa kläderna efter så mycket nu för tiden. Min tjej tål inte tejp som är på alla kompresser och plåster. så när vi Emlar porth-a-cathen får vi klicka ut Emla och på med plastfolie och sedan linda in henne i bandage för att allt ska sitta på plats. Faktiskt en liten rolig procedur mitt i allt. Därefter ska det på en blus eller tunika som är stor i halsen eller går att knäppa hela vägen. Därför blir det trots allt lite nytt i klädväg, men visst tänker man till en gång extra för att inte köpa onödigt. Men jag håller med dig, det är ju så roligt med kläder och kan man piggas upp en stund så är det värt det.



Kramar från Camilla

2010-04-21 @ 21:35:44
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Så mycket fint och vilken godbit

2010-04-21 @ 22:02:23
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Elin

Åhhh, älskar Småfolk :-)

Alvin är ju bara så söt!! En glad liten busgrabb :-)



Massa kramar till er

2010-04-21 @ 23:54:37
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0