ANNANDAG PÅSK

Vilken påsk, inte en påsk man önskar eller tänker sig. Lova har ont om nätterna och jämrar sig och får morfin nu som då, eller med jämna klockslag rättare sagt. Och hem längtar hon inte alls faktiskt. Det är svårt för andra att förstå och ibland även som förälder men vad kan man annat göra än att låta hon själv känna efter. Hon kan knappt gå längre utan att benen vill vika sig under henne. Blir inte direkt bättre känns det som.
Alvin fyller 3 år imorgon. Han kommer att ha kalaset på sjukhuset och de erbjöd oss att få vara i lekpaviljongen och hålla kalas om vi ville. Så högts troligen blir vi där bara. Lova vägrar att fira någon annanstans och vi vill ju gärna hålla familjen lite samlad iallafall då det kanske är sista gången Alvin och vi har Lova med oss och firar Alvin, sådant kan man inte veta.
Känns som om hela min blogg är en sjukdomsblogg nuförtiden. Förut bloggade man om allting och jag skulle väl kunna det nu med men då kommer väl någon gottare och anklagar en för att inte tänka på Lova om man inte bloggar om henne heller. Jätteironisk.





Kommentarer
Postat av: Amanda<3

tänker på er. sänder mina varmaste kramar till er <3 kramar

2010-04-04 @ 16:57:20
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: am

Tycker du är klok som låter Lova själv bestämma över var hon vill vara just nu. Det är ju trots allt bara hon själv som kan känna hur hon verkligen mår, vi andra kan nog knappt bara föreställa oss det. Och det är ju på sjukhuset som hjälpen finns att få direkt.

Vill skicka styrkekramar till Lova och Grattiskramar till Alvin! Spännade att få fira födelsedag nån annanstans än hemma :)

Sköt om er alla!

2010-04-04 @ 17:12:50
Postat av: elisabeth

vill skicka de varmaste tankar och styrkekramar till er alla!

2010-04-04 @ 18:09:09
Postat av: Tessa

Det är bra att ni anpassar er för Lovas skull, hon ska inte behöva vara utanför sin lillebrors kalas bara för att hon är sjuk. Det går väl lika bra att ha kalas där =)



Självklart kan du blogga om annat än Lovas sjukdom, allt du skriver är lättläst o bra tycker jag, du är så duktig på att skriva och intressanta saker skriver du oxå. Du har väl också ett liv utanför Lovas sjukdom som får dig att tänka på lite annat för stunden. Det gör dig till en bättre mamma också. Men du gör ju som du vill. Grattis Alvin =)

2010-04-04 @ 18:14:38
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Marianne

Hoppas Alvins kalas imorgon piggar upp Lova och hela familjen! Lova har annars ett väldigt vackert namn! Många styrkekramar och kämpetankar till er.

2010-04-04 @ 18:19:50
Postat av: Josefine

Skit i alla gottare! Dom är inte skit värda ens.. Ni har en underbar familj som har fått världen upp och ner och finns det verkligen så elaka människor som kan hitta på saker att klaga på i eran situation så säger det mer om dom än om er! Tänker på er massor och håller tummen hårt. "Känt" dig så länge att det verkligen gör ont att läsa detta, jag kan inte sätta mig in men jag blir lika ledsen varje gång jag läser och hoppas.

Grattis till stora killen från oss alla!

2010-04-04 @ 19:23:02
Postat av: Camilla

Styrkekramar till kämpen Lova må hon vinna sin strid!! Ett för tidigt grattis oxå till lillebror Alvin som fyller 3, stora grabben. Hoppas ni får en fin dag imorron även fast ni håller kalaset på sjukhuset, lekpaviljongen är ju så fin så d blir nog bra en då. Ta hand om varandra.<3

2010-04-04 @ 19:39:11
Postat av: Majsan

Följ bara din inre röst och känn dig trygg i det. Du är en underbar mamma som vet det som är det bästa för just din familj. Alla är vi unika och bara du vet hur det känns för dig och dina barn. En styrkekram från mig, och en tröstekram.

2010-04-04 @ 20:02:01
Postat av: Camilla som har Tilda med hjärntumör

Hoppas ni får en toppenfödelsedag i lekpaviljongen! Jag önskar att Lova orkar vara med och att ni kan njuta tillsammans. Min dotter fick skjuta på sin cellgiftsbehandling pga låga vita så hon får den nu kommande vecka istället. Annars hade jag räknat med att hon skulle vara liggande i illamående och magont hela påskhelgen, men nu har vi fått en bra helg och det är jag så tacksam över. Man har ju med sig att det kan vara sista påsken tillsammans hur hemskt den än verkar så är det den verklighet vi lever i. I cancervärlden. Så ta vara på glädjeämnena ni kan som Alvins födelsedag, gör något spännande av det när ni nu firar på sjukhuset.



Påskkramar Camilla

2010-04-04 @ 22:17:25
Postat av: Nettan

Anna-Maria skriv om det du vill. Ingen ska kunna komma och säga vad du ska blogga om eller inte. Klart att Lova hela tiden finns hos er och i era tankar med. Men man är bara människa eller hur ?

Kram på er !

2010-04-04 @ 23:47:58
Postat av: Patricia

Kan tänka mig att det känns konstigt för er att Lova inte vill åka hem men det är ju skönt att hon känner tryggheten i att vara på sjukhuset. Sänder många varma kramar och hoppas att Alvin får en fin födelsedag.

2010-04-05 @ 09:18:32
Postat av: Lina

skickar varma och stärkande kramar till er.

2010-04-05 @ 11:01:44
Postat av: Gin

Tänk. Jag känner inte dig. Jag har bara läst din blogg ett litet tag.. och ändå kan jag inte sluta tänka på dig och din familj.



Annars kan jag inte göra annat än att instämma med övriga talare. :)



Ta hand om dig.

2010-04-05 @ 21:52:01
URL: http://vaniljlatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0