FINT VÄDER

Sol ute, sol inne, sol i hjärta , sol i sinne. Så skrev man i vänböckerna åt sina kompisar då man var barn. Nu är det mest sol ute. Lite ljusglimtar dyker det upp också men ofta slås man ganska snabbt tillbaka till verkligheten och allvaret.
För att skriva om något annat idag så har Alvin fått nya skor. Eller gummiskor som vi säger om jogginskor på Åland.
Är ju vår här borta och själva kom man ganska konstigt klädda i vinterkläder typ, som från en annan planet. Alvins nya jeansjacka och keps blev kvar på Åland också, just typiskt. Och Lova fick inga skor med sig då de flög hit henne men hon går ju inte ändå mer, men skor skall man ju ändå ha såklart. Det värmer ju fötterna om inte annat, och ser fint ut.


Vi väntar bara svar nu från Lovas röntgen hon gjorde imorse, var och hur knölarna sitter.
Och så skall de väl operera om shunten också. Innan de börjar behandla henne vidare med vad de nu tänkt sig.
Känns bara som allt är för sent ändå, de har ju sagt flera gånger hur illa hon är, att hon ej skall överleva och lever på lånad tid och skall få ett värdigt liv och ändå så försöker man hoppas, för så länge de vill behandla måste de ju finnas någon ynklig chans kvar att kanska kunna rädda henne eller något. Man förstår sig inte på allting eftersom man fått så många olika besked. Man vill hoppas, man vågar inte hoppas. Man bara försöker  leva minut för minut och ta en dag i taget.


Vi bävar för svaren nu, de här är nog en del av de avgörande också. Men som sagt, läget är inte bra. Och med ett dåligt läge och tidigare provsvar så vet man att det kan bli tuffa besked nu med.
Man känner sig som en fimp något rökt och nu stampar ut sista hoppet om liv ur.
Ord som " Ni vet väl att Lova inte kommer att överleva " fick man höra bara för någon dag sedan. Vilket plumpt sätt att uttrycka sig på, nu hade vi redan hört det innan men tänk om man inget alls vetat. Sen kommer en annan och säger att lite hopp finns det även om det är mörkt. Vilket gör att man bara ställer sig neutralt och lite mot det värsta.


Ja, och som sagt, ingen kamerakabel fick jag med heller, blir ont om bilder nu. Fast jag har fotat en del. Minnen för framtiden från dåtiden. Fina minnen och tunga minnen.



 

Lova sommaren 2009 innan sjukdomen " bröt ut ".

Bild från ett tidigare inlägg.


Kommentarer
Postat av: Heidi

Det är så ledsamt att läsa om ert öde, och det är väldigt starkt av dig att orka förmedla allt genom bloggen. Bra med bilder och minnen, viktigast är att NI har dem, inte att vi andra ska ta del av dem! Hoppas ni hinner samla ihop en hel del stunder ännu, trots alla dåliga besked. Framför allt, hoppas söta kämpen Lova har bra och fina stunder utan illamående och smärta så ni alla kan glädjas mitt i allt elände.

All styrka till er!

2010-04-13 @ 15:07:27
Postat av: Annika

Så glad hon är, Lova, och så söt i sin röda fina klänning. En härlig sommarbild. Jag förstår att bilden ger en tveeggad känsla men underbar är den. Alla goda tankar går till hela din familj!

2010-04-13 @ 15:32:15
Postat av: fridda

Hon e så vacker , så söt , så levande. Lilla lilla Lova..jag sänder dej styrka o kramar!

2010-04-13 @ 15:36:18
Postat av: Sara

Jag har följt din bogg ett tag nu , kikar in varje dag. Jag ska verkligen hålla tummarna att ni får ett bra besked, om än bara ett litet positivt besked.

2010-04-13 @ 15:37:45
Postat av: Tessa

Du skriver faktiskt så bra, alla ord du finner och alla förklaringar. Tuffa tider ni lever i, man hoppas ju verkligen på att det där lilla hoppet de pratar om är ett stort hopp. Måste va otroligt jobbigt att se sitt barn gå igenom allt detta. Tänker på er.

2010-04-13 @ 16:52:08
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Carina

Det gör mig så ont. Så omänskligt grymt. Det är inte rätt mot er att ni får så olika svar på era frågor. Dessa svar som får er att pendla mellan hopp och förtvivlan.

" Ni vet väl att Lova inte kommer att överleva " Sen kommer en annan och säger att lite hopp finns det även om det är mörkt.

Vill så gärna räcka ut en hand åt er.

Vill avlasta er om jag kan. Genom att bolla tankar och känslor. Har jobbat som sjuksköterska i 29 år( sedan jag var 21 år) Det är så klart inget måste att vara sjuksköterska för att vara medmänsklig! Har tre pojkar som jag som alla mammor älskar allra mest i världen.

2010-04-13 @ 16:56:31
Postat av: Liza

Varma styrkekramar :)

2010-04-13 @ 17:05:13
Postat av: En som tänker mkt på er ...

Håll om , håll av och håll ut !

Finns inga ord som kan trösta er ,

gräsliga mardrömmen som ni lever .

Lilla , lilla Lova som är kämparnas prinsessa!

2010-04-13 @ 17:15:18
Postat av: marianne

Söta söta Lova där på sommarängen....

Jag säger oxå gummiskor om gympadojjor och jag är från Göteborg : )). Vill skicka lite kraft och styrka och hopp om du orkar med att stå i den storm som just nu river runt i ditt liv. Det finns ingen mening och det är oerhört svårt att förstå.

Många tankar och kramar från mig...

2010-04-13 @ 18:24:58
Postat av: Patricia

Bilden på Lova från förra sommaren är precis den bild man vill se av barn; leende, glada och fulla av liv och upptåg. Allt annat känns så fel. All styrka till er.

2010-04-13 @ 18:44:11
Postat av: Jenniien

Jag hittade precis till din blogg och har läst allt. det är så fruktansvärt orättvist att ni och lilla Lova ska behöva gå igenom det här. Jag tänker på er och jag hoppas så för er skull. Jag finner inga ord. Men du berör mig och får mig att inse att man aldrig kan ta något för givet, en dag kan det vara borta. Mina tankar går till er! och jag hoppas innerligt att det ska gå bra!

2010-04-13 @ 19:21:56
URL: http://jennietarkka.blogg.se/
Postat av: Susanna

Vilken härlig bild på Lova! Styrkekramar till er!

2010-04-13 @ 19:30:21
Postat av: Ida

Hon är så fin eran lilla tjej!! Kram

2010-04-13 @ 19:36:58
URL: http://www.sweeti.se
Postat av: Linda

Vilken underbar bild! Hoppas ni fortfarande får många fina minnen.



Jag har skivit om din blogg på min blogg och önskat att folk skall skänka pengar till Lovas spargris. Vill du att jag skall ta bort inlägget är det bara att skriva en kommentar om det så åtgärdar jag det.



2010-04-13 @ 20:39:44
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Toja

Släpp inte hoppet, låt det vara det sista som de tar från er ... kram

2010-04-13 @ 20:59:29
Postat av: Carina

Underbar bild på Lova, önskar hon får uppleva denna sommar oxå helst med samma iver o glädje i blicken.

Hoppas att resultaten inte e bara negativa nu!!

Kramar

2010-04-13 @ 21:16:01
Postat av: Moa

Ja vad ska man säga... Denna mardröm. Det går inte att fatta att Lova var så pigg och frisk så sent som i somras även om hon började få sina symptom då. Och så nu det här. Vad livet kan förändras på så kort tid... Kram!

2010-04-13 @ 21:38:47
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Amanda<3

huvvaligen, jag tänker på er..massa styrekramar!

2010-04-13 @ 22:30:37
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Camilla

Fina fina Lova! Vilken vacker bild. Jag hoppas så att hon ska få leva. Tänker på er flera gånger om dagen. Kram

2010-04-13 @ 22:35:40
Postat av: Annica

Behöver ni nåt till Uppsala?Har en bekant som kan ta dit kläder o dyl om ni behöver som bor i Uppsala vars dotter ska härifrån ön på fredag till sin mamma.

Ifall ni blir över helgen o vill ha Alvins vårjacka, Lovas skor osv. Om era barns farmor kan hämta o vi hjälper leverera..

2010-04-13 @ 23:14:21
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Så levnadsglad, söt och ljuvlig på bilden. Det gör sååå ONT att se när man vet läget idag :-( så FORT det kan gå, allt vänds upp och ner.

2010-04-13 @ 23:30:41
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Karolin

Tänker på er varje dag!

2010-04-13 @ 23:32:10
URL: http://sykathen.blogg.se/
Postat av: Madde

Ojojoj!!

Fy vad hemskt för er. Jag hittade din blogg på familjeliv o ville gå in o läsa lite. För vi har en gravt handikappad dotter, med en svår hjärnskada o lever oxå ett ganska annorlunda liv..

Just nu i denna stund orkar jag inte läsa så mycket här, för det är så mycket känslor som kommer upp o jag lider verkligen med er. Fy, vad hemskt!

Men fr.o.m nu så ska jag följa er "resa" o håller tummarna för att ni iaf får något positivt besked.

Väldigt imponerad av att du ändå orkar skriva ner o förmedla detta till "hela världen"..

Styrkekramar från oss

2010-04-14 @ 08:29:54
URL: http://pileklev.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Hej Anna-Maria! Jag har inga ord för vad jag känner för er familj och vad ni gått och går igenom nu. I vår familj är det jag (mamma) som blev drabbad, och jag kommer ihåg min första tanke vid cancerbeskedet: Tack gode gud att det var jag och ingen av barnen!!Jag sänder mina varmaste hälsningar till er och speciellt till Lova. Kram Gunilla

2010-04-14 @ 08:42:43
Postat av: Nettan

Önskar jag kunde skicka bara solstrålar till er,

Skicka en, två, tre, fyra och många många fler.

Tänker på er....och hoppas !

Många varma kramar.

2010-04-14 @ 09:48:37
Postat av: jannike

Blir så ag och ledsen över att världen kan vara så orättvis. Hoppas hon har det bättre nu och slipper lida. Många kramar till er! Hon var otroligt vacker!

2010-05-28 @ 00:52:42
URL: http://nellydiana.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0