UTMANING PÅBÖRJAD

Mitt förra inlägg om gardiner väckte uppmärksamhet. Några undrade över tyger men tanken är isåfall att man får ta vad man haver som Kajsa Varg och skänka detta, bjuda på det, som en gåva till Bonken och familjerna.
En som antog sig denna uppgift att börja sy är denna bloggerska.
Tygerna är inget jag personligen står för, men om jag kunde sy hade jag ordnat med det själv och sedan skänkt hit barngardinerna. Bara för att det värmer alltid att kunna göra något för andra i utsatt situation.


På avdelningen här barn vårdas dygnet runt finns 12 vårdplatser. ( 14 sammanlagt med dagkliniken men där är det andra fönstermått såg jag ) Gardinlängden måste vara närmare 3.5 meter ,
( knappt 4 ) för rynk samt 40 cm på det som hänger ned.
Är det någon som känner sig utmanad att börja sy, av gamla tyger, kappor du tänkt kasta eller bara ge bort?
Enda barngardinen jag sett hänger ute i korridoren, resten är vanliga gardiner som mest passar för äldre tonåringar och vuxna.
Alla kanske inte vill skänka till Lovas Spargris, då tänkte jag att det här kanske kan vara ett alternativ.
Om ni funderar över något, så maila mig. [email protected]


EDIT: Jag har pratat med en sköterska här. Det är okej med gardiner. Inget speciellt krävs. de brukar ha några andra kontroller av brandmän årligen istället.
Bara att sy på.

Kommentarer
Postat av: Madicken

Tack för inlägget,hoppas fler hänger på!



Jag har mailat och ringt flera textilaffärer för att få sponsring med tyger och de jag fått svar från (denna korta stund sedan jag publicerade utmaningen) är postitiva och villiga att hjälpa till så tyger är nog minsta problemet, om man nu inte har några hemma eller känner för att lägga ut pengar på det...:-)

2010-04-26 @ 16:13:56
URL: http://abimopectore2010.blogspot.com/
Postat av: Smilla

Finns tyg (tänkte på den ovan nämnda sponsringen) så hakar jag på. Jag har tyvärr väldigt tajt ekonomiskt, men kan bidra med min tid och tråd :-)

2010-04-26 @ 17:06:24
Postat av: fridda

Gör absolut vad jag kan :)

Nuu skall jag på jakt ...



De här skal bli skoj :)

2010-04-26 @ 17:26:09
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

underbart! <3

2010-04-26 @ 18:11:39
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Unnur

Fantastiskt initiativ i en fruktansvärd situation. Tänker på lilla Lova varje dag, fast jag inte känner er alls. Kom att tänka på en sak när det gäller gardiner på såna platser som

skolor och andra kommunala verksamheter att ibland är det krav på att tyget är flamsäkert. Vill inte förstöra denna fina tanke, men det är värt att kolla upp det innan så inte de fina barnglada gardinerna inte får hängas upp. Stor kram och kärlek

2010-04-26 @ 19:17:06
Postat av: Snäckan

Fin blogg du har.

Ha en fortsatt trevlig dag :-)!

2010-04-26 @ 19:37:09
URL: http://ideochhobby.blogg.se/
Postat av: Pernilla

ska de vara flamskyddande??

får man sy till sjukhus då, har de sagt de??

2010-04-26 @ 21:30:19
Postat av: Amanda<3

vad roligt att det kommer igång..många kramar <3

2010-04-26 @ 23:01:52
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Susanne - Sannibus

Jag kan tyvärr inte sy :s Men kan skänka en slant eller kanske köpa lite tyg? vad behöver ni? Kram Susanne

2010-04-26 @ 23:15:46
URL: http://www.sannibus.blogspot.com
Postat av: trine

Tyg skickat:)

2010-04-27 @ 14:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0