MÅNSKENSSONATEN

Oftast känner jag mig lika vemodig och dyster i sinnet som Moonlightsonata. Det klassiska stycket de flesta känner igen.
Ja så där tung känner man sig för att beskriva det klassiskt musikaliskt. Lyssna gärna, det är vemodigt, en aningens vackert men ändock ett ganska tungt stycke och jag tycker det passar så bra in på hur det för det mesta känns i hjärtat nu förtiden utan att välja en låt med text som annars är lätt att identifiera sig med. Det här är jag om jag väljer ett klassiskt stycke. Mina känslor och hur min sinnesstämning oftast är.





Kommentarer
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Du har en award att hämta hos mig om du vill ha den.

Kram o ha en fin dag



http://www.sjubarnsmamma.com/2010/08/jag-har-fatt-en-award_07.html

2010-08-07 @ 10:10:52
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Hannas pappa

Tänk vilken förmåga musik har att kunna spegla människors känslor...

Otroligt egentligen.

"Massmis med"

Niklas, Hannas kämpande pappa

2010-08-07 @ 10:17:04
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Anette

Lyssnade på stycket och det började svida i halsen och tårarna kom! Idag är det 6 månader sen våran lilla son Elias dog så kanske man är mer känslig idag. Jag lyssnar aldrig på klassisk musik men det här stycket kommer jag att spara och lyssna på igen! Hade sambon här brevid nyss och han sa "Jag förstår precis vad hon (du) menar med att det är såhär man oftast känner sig".

2010-08-07 @ 10:20:35
Postat av: Kia

Du har så rätt om våra sinnesstämningar.Våra älskade barn som lämnat oss-------Det känns om man går 2 steg fram och 1 steg bak hela tiden.Men första året var det mest steg bakåt.Röstar på fotot dagligen,du måste vinna.(Även om den största vinsten skulle vara att ha Lova här)Kram Kia

2010-08-07 @ 10:28:24
Postat av: TUMADRE

Det hade varit kul att träffa dig med. Nästa gång lovar jag att förvarna dig innan vi kommer! :-)

2010-08-07 @ 21:46:22
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Nu har jag suttit och läst igenom nästan varenda inlägg sedan juni 2009. Lilla Lova, vilken tid hon gick igenom. Vilken liten kämpe!!! Förstår att ni har haft det, och HAR det, väldigt tufft. Massor av styrkekramar!!

2010-08-07 @ 22:21:26
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Lindaj

Så fint stycke och klassisk musik kan många gånger vara en otrolig avkoppling och tröst. Stor kram till dig, ta hand om dig, Alvin behöver dig.

2010-08-08 @ 11:19:59
Postat av: en annan mamma

Ja... precis så känns det. Ibland kommer tillfällen, nånting sker som får mej att le eller kanske t.o.m. skratta. Men på insidan känns det alltid så, och vissa stunder är det än värre...

2010-08-09 @ 15:12:07
Postat av: Åsa Lundstedt

Gillar om det du skrivit! Trevligt att se lite nyttiga grejer och inte bara det generella sakerna som man kan se om varenda dag. ;)

2010-11-29 @ 14:07:26
URL: http://jade.se/reseguide/new-york

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0