TILLBAKA I VARDAGEN?

Maken har börjat jobba idag, efter sjukskrivningar och långledigheter med Lova och allt omkring det. Det har väl gått hyfsat bra ändå men oj vad tyst det är hemma nu. Tyst på riktigt när även han är borta och bara jag och sonen hemma.
Alvin och jag kommer att vara hemma i höst och bara rå om varandra, hitta på saker tillsammans,gå i skogen, försöka besöka badhuset, baka och fika och sådant smått.
Om Lova hade funnits i livet nu hade hon börjat i ettan, Alvin skulle fått gå i parken och jag hade tänkt jobba deltid gärna om kvällen och städa något kontor eller så. För att kunna vara hemma då Lova slutat skolan. DET var min dröm och tanke redan innan Lova blev sjuk. Drömmen krossades och nu försöker man bara hitta energi att överleva dagen med förståndet i behåll. Därför tänker jag och Alvin bara rå om varandra i höst. Pyssla hemma, ta det lugnt efter allt som hänt det senaste året.


Det behöver vi just nu, jag är inte redo, han är inte riktigt redo. Idag ville han tex.besöka farmor, men då vi kom dit och jag skulle åka ville han följa med mig och handla och åka hem iallafall, fast han pratat om farmor hela dagen. Han är mest nöj med hemmalivet även han nu efter det hektiska året med mycket sjukhus, trots många nya bekantskaper, och lekkamrater i alla åldrar är det dags för lite paus och få andrum nu även för honom.
Alvin började ju parken förra hösten men i takt med Lovas försämring ville han mer och mer vara med oss. Kanske han var fundersam på att vi skulle glömma bort honom och lämna honom då vi alltid var med Lova och han skulle åka till parken så vi beslöt redan då att han fick följa med oss vart han än ville. Det har vi i efterhand fått höra var fint och bra gjort. Lova kunde ha sin familj samlad nästans hela tiden ända till slutet. Och Lova sa också alltid, vi skall åka hela familjen, mamma, pappa och lillebror till sjukhuset och till Uppsala ( ja och Lova själv då såklart ).


Nu är det augusti. Och jag har passerat Lovas skola med bilen som så många gånger förut då den finns i byn. Det gör ont att se den, för det var ju dit hon skulle gått nu i höst.





Vår fina skatt.

Kommentarer
Postat av: malin

tänker ofta på er! du skriver så fint å bra!

2010-08-02 @ 21:00:09
Postat av: Kia

Vår fina skatt!!Exakt så tänker vi om våra älskade barn som det djävla cancermonstret så grymt tog ifrån oss.Saknaden är för evigt.....Ingen förstår vår sorg och saknad utom vi som tyvärr finns i denna fruktansvärda verklighet.Kram!

2010-08-02 @ 21:10:56
Postat av: Carina

Tycker ni gör rätt som stannar hemma o rår om varann så gott ni kan, du om nån vet hur lätt livet kan förändras.

Även Alvin, han verkar vara en stor o förståndig gosse i en än så länge liten förpackning. Hoppas det även går bra för mannen att jobba, att han får ta dte i sin egen takt så här i början!

Styrkramar till Er

2010-08-02 @ 21:12:11
Postat av: Johanna

Jag tänker också ofta på er, flera gånger om dagen..



Jag vill åter uppmana ALLA att rösta på den fina sommarbilden, vi ska ta´me´tusan se till att den vinner!!!



Kram, kram.

2010-08-02 @ 21:12:29
Postat av: Ann-Sofi

Det gör så ont att läsa din blogg, er kamp är inte över trots att Lovas är det.

Jag tänker på er varje dag och hoppas du får en fin höst med Alvin och din man.

2010-08-02 @ 21:43:31
Postat av: Veronica

Finaste Lova,

så fin du är på kortet.

Tänk att du berört mig så,

ändå hann jag bara följa din resa en kort tid men jag har läst allt din mamma skrivit och berättat om dig och du har lärt mig så mycket.

Tänkte på dig när jag tältade två nätter med mina barn,en liten enkel minitripp men vi hade så skojigt.

Det är som din mamma säger:enkla små ting räcker nog så långt och det var du ju duktig på-att se och uppskatta det "enkla" o nära tingen.

Jag hoppas du har det bra där du är,

frisk o stark i kroppen och utan smärta.

många kramar från mig.

2010-08-02 @ 22:21:13
Postat av: Sanna

Vilken fin bild på en fin tjej! Tänker ofta på er, ni berör verkligen. Ta hand om varandra ordentligt!



Ja, alla måste rösta på bilden. För Lovas bild ÄR finast!

2010-08-02 @ 22:42:07
Postat av: Amanda<3

jag tänker på er jätte mycket, så himla fin eran älskade ängel är..vad som än händer finns hon alltid med er..kram <3

2010-08-02 @ 22:49:52
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Linnea Granström- Ungmamma & Ryttare

Jag kan inte hålla mej borta från dina välskrivna inlägg, men jag lämnar alltid din blogg med tårar som rinner ner för min kind. Du är så stark!



Många kramar

2010-08-02 @ 23:20:44
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag röstar också på er lilla tjej varje dag för jag tycker faktiskt den bilden är finast!



Stor kram till er!

2010-08-02 @ 23:27:49
URL: http://www.sweeti.se
Postat av: yvonne

kram

det hugger till i mitt hjärta



bra att du o alvin stannar upp o rår om varandra denna höst

2010-08-03 @ 08:53:09
Postat av: Anonym

Lägger en röst på den underbara bilden var dag samma klockslag!

2010-08-03 @ 10:08:52
Postat av: Agneta

Bra att ni tar "time out" och rår om varandra i lugn och ro i höst. Ni ska göra som ni känner. Lekpark, dagis och jobb hinns nog med sen. Tänker ofta på er. Nu ska jag rösta på bilden. Kram!

2010-08-05 @ 18:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0