MVC BESÖK

Var till MVC idag med magen. Allting var bra. Till och med HBvärdet var bra på 132 och då har jag inte ens ätit järntillskott eller något annat speciellt. Skulle kanske vara apelsinjuicen då.
Magen mätte 23 cm i vecka 21+4 ( vecka 22 ) och har således vuxit nästan 4 cm sen sist. Så bebisen mår bra. Hjärtljuden var fina och fosterrörelserna fick ++ vilket är helt bra och som det skall vara.


Skall ta ett blodprov nästa vecka i mellandagarna eftersom de brukar göra glukosbelastning på gravida för att se om de finns risk för graviditetsdiabetes men jag har svårt att dricka sådana vätskor så de tar ett blodprov istället, OM det skulle visa något förhöjt får jag tvinga i mig drickat bara annars så är det helt okej med bara blodprovet.
Det där glukos är ju nytt här för mig då med de två andra barnen har man inte gjort någon belastning men det är ju bra att de inför sådana här saker.
Nästa besök blir 18 januari och då är jag nästans i trimester 3. Har också fått papper nu om föräldrarpenning som skall lämnas in. Så ja, det rör på sig sakta mak med denna graviditet också.
Ultraljud igen på torsdag då så får vi se om de lyckas ta alla måtten denna gång.


Tack också så jättejättemycket för alla fina kommentarer i gårdagens inlägg. Det värmer ett fruset hjärta.

Kommentarer
Postat av: Carina

hmm jag gjorde inte nån sån belastning för 9 år sen men däremot har jag gjort det senare pga höga sockervärden o det e inge kul, hoppas du slipper göra den där belastningen och att blodprovet räcker :)

2010-12-30 @ 19:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0