ATT VÅGA SKRIVA

Det här med att våga skriva vad man vill i sin egen blogg är en sak jag funderar mycket på. Jag skulle gärna skriva om precis vad som helst, våga uppröra, våga få folk att tänka efter ännu mer, kanske provocera lite, utmana, uppmana, väcka lite debatter. Därute finns superbloggare som kombinerar sina mammabloggar med en massa roliga/intressanta ämnen om precis det dom känner för att skriva om.


Kanske jag skall ta 2010 till ett sådant bloggår. Blogga om precis vad sjutton jag vill. Strunta fullkomligt i vad andra tycker om mina åsikter så länge jag kan stå fast vid dom med moral. Ämnen finns det gott om. Och mina skrivkunskaper är tillräckligt bra så särskrivningar och allt för många stavfel lär ni slippa undan i bloggen. Och trepunktskoma och irriterande smileys också. Och hoppsan, där nämnde jag visst redan något jag stör mig på när man bloggar. Okej om det händer ibland men att se trepunkter och smileys i varje inlägg är bara tröttsamt. Jag kan åtminstone kan se humorn i skämten utan att det måste vara en smileys efter.

Så skall jag våga? Våga börja blogga om översexuella människor, håriga ben, hängpattar och mina barn och andras ungar?

Kommentarer
Postat av: Sussie

God fortsättning på det nya året.



Klart att du vågar!!!

Det är din blogg och du skriver precis vad du vill.



Jag läser din blogg i princip dagligen men är dålig på att lämna kommentarer.



Håller "alla" tummar för att Lova ska klara av denna hemska sjukdom.



Kram Sussie

2010-01-02 @ 13:06:16
URL: http://metrobloggen.se/sussie63
Postat av: ninna

jaa det tycker jag! hehe jag är nog lite smileymissbrukare i min blogg, men så är jag inte någon flitig bloggare heller och blandar därför av slarv o ohejdad vana skrivsätt med msn/sms-språket. trots att jag hade 9 i modersmål i skolan. men jag tog inte illa upp på något sätt. åsikter är intressanta, blogga på om vad du känner för!

2010-01-02 @ 14:05:47
Postat av: Tove

Klart du ska våga!

Jag gillar din blogg.

Hoppas ni har några bra dagar nu, hela familjen.

Kramar en okänd läsare, Tove

2010-01-02 @ 14:08:36
Postat av: sossessa

Jag kämpar med detsamma! Skriver ju om det i vårt forum. För mig är första prioritet att inte såra någon jag älskar. Och att tala sanning kan ibland såra. Det finns en mening med vita lögner. Dessutom försöker jag låta bli att "skriva folk på näsan" om de inte bett om det. Därför var mitt 5 minutersmetodinlägg länge lösenordsskyddat (då en nära vän till mig hade kört metoden och jag redan hade sagt min åsikt till henne) och nu har jag skrivit ett till med lösenord.



Jag försöker vara superöppen om åsikter, bråk, tankar - men samtidigt är det JAG som skall öppna mig och bjuda på mig själv, kan inte tvinga någon annan att göra det.



Min åsikt i frågan där ja :-D



(är inne och kollar för bedömning men hinner nog inte skriva i fl just nu)



/sossessa.wordpress.com

2010-01-02 @ 14:41:26
URL: http://sossessa.wordpress.com
Postat av: Miriam

Visst vågar du!

Så länge man inte bryter mot lagen eller lämnar ut för mycket av identifierbara personer tycker jag det är helt okej.



Och jag erkänner att jag använder smileys ibland :)

2010-01-02 @ 15:46:40
URL: http://www.meramiriam.se/
Postat av: Jessica

Jag gjorde det innan men har lugnat ner mig,eftersom halva byn läser min blogg och det kom inte så snälla kommentarer..Så numera bloggar jag med cencur,inte för att jag bryr mig men för barnens skull

2010-01-02 @ 16:12:27
Postat av: Carina

Blogga på du, man ska skriva om det man vill o känner för varesig det e med smileys :D eller utan Kram

2010-01-02 @ 16:45:24
URL: http://ina2girl.blogspot.com
Postat av: Tilda

Ja men de tycker ja du ska göra!! Hoppas du gör de! Tror ja kan va bra att göra..

Tänker på er o följer er på er resa! Håller tummar o tår för allt går bra!

2010-01-02 @ 22:24:13
Postat av: Tessa

Givetvis ska du göra de!



Fin layout du ändrat på bloggen oxå. God fortsättning.

2010-01-02 @ 23:40:34
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Toja

Det är din blogg, du väljer vad du vill skriva om och hur, vi andra kan välja om vi vill läsa eller låta bli :)

Personliga bloggar är bäst tycker jag och av egen erfarenhet vet jag att bloggandet är skitbra för att pröva sin åsikter och få diskutera olika ämnen som man kanske inte tagit egen ställning till riktigt.

GOTT nytt år förresten!!!

2010-01-03 @ 03:15:32
Postat av: Anonym

2010-01-03 @ 22:02:47
Postat av: Sofia

Tycker du ska skriva om precis vad du vill, sen om det är upp till andra och läsa och dom inte tycker det är passande så har du iaf fått avreagerat dig. Men jag förstår frågan, den har jag ställt mååånga gånger till mig själv? Men nu ska jag ge det en chans, får sällan kommentarer vet inte ens om dom som har tillgång till bloggen läser den men det är en plats för mig att avreagera mig på och sen för dom som läser att läsa om hur jag mår så jag slipper dra upp gång på gång.. det står där.. Just nu bloggades de om alla det dejter jag har till höger och vänster så folk tror väl att jag är värsta karlslukaren... hum, men men sak samma, är man singel så är man. Man måste kyssa många paddor innan man finner prinsen!! Kram

2010-01-04 @ 21:37:57
URL: http://justafooltobelieve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0