DOLCE BAMBINI, VAD???

Visste ni att Dolce Bambini är italienska och betyder ungefär underbara barn. När jag valde ett bloggnamn till min blogg funderade jag ett bra tag och till sist tyckte jag att Dolce Bambini var passande på min blogg eftersom jag har två underbara barn och bloggen i första hand är en blogg om barnen. Så nu vert ni varför min blogg heter som den gör.


Vill man blogga och tänker göra det en längre tid kan det ju vara skäl till att hitta ett namn man gillar, som passar bloggen och har anknytning till en som person, så man får lite relation till bloggen. Och ett trevligt namn på bloggen sin är ju inte helt fel, det gäller bara att hitta något man gillar. Själv ville jag ju inte kalla den något allt för vanligt då det finns så många med vanliga smeknamn på sina bloggar där ute redan. Och viktigast är ju förståss innehållet, det man skriver, vem man skriver för, för sig själv eller för andra.


När man hör vad folk vill läsa vill främlingar sällan läsa om när lille Nisse bajsade på pottan första gången och en lång " to-do " lista av dagen. Själv försöker jag kombinera innehållet med vardagsblogg till något inlägg som får folk att vakna upp ur sin vintersömn. Ibland funkar det, ibland inte. Ibland dräller kommentarerna in, ibland syns dom knappt till. Nappar verkar folk inte intresserade av för tillfället iallafall, syftar på min tävling litegrann som jag fick sponsrad av ett företag men kanske det kommer någon mer tävlandes ännu, tiden är ju lång ännu.



Kommentarer
Postat av: Amanda

hej anna..



din design på bloggen är jätte fin, gillar den mycket. hoppas allt är väl med er alla trots allt. tänker på er. ha en fortsatt fin helg. kramar

2010-01-09 @ 22:52:52
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Malou

Bloggnamnet är jättefint :-) Jag skulle nog dock säga att det betyder "söta barn" då "dolce" för mig som bott i Italien hör ihop med efterrätter ;-)



Du har antipasto (förrätt), primo (första rätten), secondo (andra rätten), contorno (grönsakstillbehör) och till slut Dolce (efterrätten).



Hoppas du hänger med :-) Dolce används ofta i Italien när man pratar om sina små sötnosar :-)



Önskar jag kommit på något bra namn på min blogg, hade idétorka jag :-/



KRAM / Malou

2010-01-10 @ 19:15:11
URL: http://liljanskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0