MOCKARUTOR

Igår fick jag för mig att baka mockarutor. Här är receptet jag använde.


150 gram smör/margarin
2 ägg
3 dl. socker.
2 msk kakaopulver
4,5 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1,5 dl mjölk.

Glasyr.

50 gram smör/margarin
3 msk kaffe
1 msk kakao
3 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker.

Samt kokosflingor.


Och det vanliga, smält smöret, vispa ägg och socker pösigt, lägg i resten av ingredienserna och vispa till en smet.
Lägg smeten i en smord form på 40x32 cm. ( Jag hade vanlig ugnsplåt med bakplåtspapper ) Grädda 10-15 minuter på 225 grader.

Glasyren görs på det smälta smöret och övriga ingredienser och bres på den varma färdiga kakan, strö över kokosflingor.





Kommentarer
Postat av: Bögjävel

Tack detsamma! :)

2010-01-30 @ 15:10:03
URL: http://mmorganwahlundd.blogg.se/
Postat av: Moa

Ser gott ut! Och väldigt likt den kaka som pappa brukar baka när han ska ha med fika till jobbet, jag har bett honom baka den så många gånger för att kunna äta hemma så nu tycker han och mamma att jag ska baka den själv istället :p

kram!

2010-01-30 @ 15:20:41
URL: http://legobit.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0