NEW SUPER MARIO BROS

När man var barn då klarade man minsann av att spela tv-spel lätt. Banorna var ingen större match, men så här i vuxen ålder är det knepigare och så är det iallafall för mig. Strax före jul släpptes New Super Mario Bros och eftersom det är ett spel i nyupplaga från mina barndomsdagar så införskaffades spelet. Dock sitter man inte där hela tiden, det är omöjligt med barn i hemmet som vill göra annat, själva är de inte så intresserade ännu av spelet och för mig och maken är banorna inte allt för lätta fast det så ser ut när hjälten Luigi ibland lotsar en egenom banan.
Men kul, det är det.


Hur är då nya Mario spelet mot de som fanns förut, på den gamla hederliga Nintendotiden?
Jag kan säga så här, en del nytt, en del gammalt och mycket nostalgi. Och värt att köpas.




 

2000-talets utgåva.

( Bild lånad från Google )

 

 

Och 1990-talets utgåva, när jag var barn själv.

( Bild lånad från Google )

Kommentarer
Postat av: Carina

Man sku ju ha wii då, för då jäklar sku det liras...i löööv mario :)

2010-01-04 @ 15:07:55
URL: http://ina2girl.blogspot.com
Postat av: Moa

ååh så himla skoj när det kommer gamla barndomsspel :D

vi hade aldrig nintendo 64 utan spelade dataspel istället. Jag spelade ofta ett spel som hette Commander Keen som jag försöker få tag på igen, en kompis fick på något sätt tag på det via sin pojkvän. Sist jag försökte ladda ner det fick jag så mycket virus att jag fick formatera om kontot på datorn så jag chansar inte gärna igen XD



Ha det kul med spelandet, Kram!

2010-01-04 @ 16:54:58
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Fabienne

Här har tomten kommit med nya super mario vilket resulterat att pernilla spelar varje kväll efter A har lagt sig,kan säga att hon e snart genom alla banor så ni vet vem ni ska fråga om ni inte kommer vidare :-)

2010-01-05 @ 10:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0