PÅ TAL OM MUSIK

Jag har haft små musikaliska upplevelser i mitt liv där jag stått bakom instrumentet själv, jag har tutat i blockflöjtar ända tills jag spelat Love me tender och Hey Jude felfritt, klinkat på pianon och fått fram kattvals med båda händer och gubben Noak som alla säkert i princip kan, lirat på gitarr tills Blinka Lilla stjärna satt på gehör. Någonstans där slutade jag, 15 år gammal och fick andra intressen än musik. Och hemma i barndomshemmet står fortfarande min gitarr och väntar på att jag skall börja om igen, tanken har många gånger slagit mig, kanske jag skall försöka igen.

Jag som kunnat läsa noter och sådant förbarmar mig i vuxen ålder att jag struntat i allt sådant efter typ högstadiet. Sjunga har jag aldrig varit någon direkt höjdare på, det låter inget vidare, men spela instrument har jag haft lättare för.
Ibland tar jag barnens blockflöjt, spelar en gammal trudelutt med Elvis eller Bä bä vita lamm men sällan att någon annan än min man och barnen hör, ingen gillar ju direkt blockflöjtsmusik.
Kanske jag borde  börja om med gitarren, ge den en chans till och ta mig i kragen och se till att få ordning på strängar och stämningen hos den eller köpa sig en ny helt enkelt och sätt sig på kurs.

Kommentarer
Postat av: Majsan

Ja, gör det! Det är aldrig försent. Jag hade en gitarr när jag var ung och sen när jag fick barnbarn köpte jag mig en gitarr, gick en kurs på en termin och började sjunga med de små. Nu är barnbarnen så stora att de själva har börjat spela och har egna gitarrer, 3 av dem. Det är inte längre lika populärt att höra mig spela och sjunga utan nu är det omvänt och jättekul för mig att ha inspirerat barnbarnen.

2010-01-21 @ 16:23:00
Postat av: diana

har tidigare läst att dina föräldrar är avlidna, men finns alltså hemmet kvar? e de där ni bor?



gitarr är härligt, tyvärr e ja alldeles för omusikalisk för att spela själv!

2010-01-21 @ 18:34:27
Postat av: Moa

Kanske dags att börja igen, det är aldrig försent som sagt :)

Jag spelade blockflöjt och keyboard när jag var yngre men tyckte inte det var så skoj, jag är mer för det där med att lyssna på andra... :p

Kram!

2010-01-21 @ 21:37:59
URL: http://legobit.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0