2 MÅNADERS PYSSEL

2 månader av sorg, saknad, längtan, minnen, tårar, och lite glädje. Sommaren har varit ljuvlig men ändock inte njutbar för våran del hur vi alla 3 än har försökt. Allt är konstant så uppenbart hur Lova saknas, hur fel det är det som hänt vår familj ( och andra familjer också ).
I augusti börjar skolorna, jag hade hellre köpt en ryggsäck åt Lova, pennor och penal och stolt följt henne till hennes allra första skoldag.
Istället åker jag till blombutiken, och köper lite gravpyssel att man kan pyssla om graven och göra fint vid den.
Det är ju det enda jag kan göra för Lova nu. Förutom det på bilderna nedan hade jag en annan blomma med så jag vi kunde ta hem den utblommade gerberan.






Vackra blommor jag valde ut som floristen gjorde bukett av.
Visst blev den vacker?







Lova älskade allt med prinsar och prinsessor, så en groda flyttade till henne.







Äntligen hade dom prinsess-stenar.

Kommentarer
Postat av: Jill F-F

Så orättvist:( Sååå fina saker o blommor, hon är nog stolt över mamma sin och resten av familjen med! Många kramar

2010-07-22 @ 21:09:00
Postat av: Anna

Jättefint:)

2010-07-22 @ 21:14:33
URL: http://theooliwer.blogg.se/
Postat av: Hannas pappa

Makabert är ordet....

Kia nämnde samma fenomen när de var hos oss häromdagen: Hon plockade fram en gravlykta från bagageutrymmet på bilen "Det är ju inte sådant man önskar köpa till/för sina barn, men så ser verkligheten ut för oss"....

Hon sa något i stil med det och hon har ju så rätt precis som du. Det är FEL så in åt HELVETE fel!!!!!!



Två månader idag...

"massmis med"

Niklas

2010-07-22 @ 21:47:36
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Titti

Anna-Maria!

Jag har inte varit så aktiv och skrivit på det senaste men du ska veta att det finns inte en enda dag utan att jag tänker på er och det fasansfulla som drabbat er. Jag har klarat mig än så länge trots aggresiv cancer och det känns så obarmhärtigt att lilla Lova skulle förlora kampen mot denna vidriga sjukdom.

Många många omtankar till dej och din familj.

Kramkram Titti

Ps. Du är så enormt stark och generös i din blogg, fortsätt att följa ditt hjärta.

2010-07-22 @ 22:19:30
Postat av: Lena

Väldigt fina blommor...har läst din blogg efter att jag hittade dig på familjeliv...vill bara beklaga den enorma sorgen efter din Lova, vet att det inte är till någon direkt tröst kanske men jag vet vilken sorg d där jävla cancermonstret för med sig...jag förlorande min mor som hade hjärntumör när jag va 13 år...14 år sedan var det i juni och sorgen kan fortfarande skölja över mig som en våg ibland...

I det stora hela så ville jag bara lämna ett litet avtryck i din blogg som håller mig sällskap under mina jobbnätter. Mvh Lena

2010-07-22 @ 23:01:41
Postat av: Amanda<3

vad kreativ o duktig du är anna-maria :) jag hoppas lova ser ifrån sin himmel hur fint hennes mamma gör åt henne..hon finns alltid med er vad som än händer..kramar till er alla i familjen

2010-07-22 @ 23:18:58
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: änglammman

Jättefina blommor och grodda.

Styrkekramar.

2010-07-22 @ 23:29:04
URL: http://www.nglarfinns.blogspot.com
Postat av: yvonne

vackra blommor

söt prins

men så fel så fel

kramar till dej

misttänker at dagarna runt skolstarten kommer att vara extra tuffa för er

2010-07-23 @ 08:17:16
Postat av: maria

Har ni affären chilli hos er..? Där finns hjärformade "stenar" i silver som plingar när man tar i dem, finns med min prins/prinsessa/älskling och annat...



Så fel är det ja....det ska inte vara på detta sättet med våra små....Igår hade jag en dag där jag bara ångrade allt jag inte gjort med Anthony och Leo som man kanske tänkt att det gör vi nästa dag/vecka/sommar istället eller liknande. Hur kunde jag säga eller tänka så, vi vet ju inte när vårt liv tar slut uppenbarligen...Ångest!

Många kramar....

2010-07-23 @ 09:01:43
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Jessica Ax

Hej!

Jag läser din blogg varje dag,känner med er och tänker på er och lilla Lova ofta ''flera gånger per dag''

Små saker som jag annars tagit förgivna har helt plötsligt blivit mycket mer betydelsefulla..'



Innan jag går i taket av ilska för skor som slängs mitt för dörren,en halv sandlåda tömd i soffan,ren putsad spegel får ett gäng med kladdiga pussmunnar och fingermålning,leriga fötter sprids på mitt ny skurade golv,leksaker som man snubblar eller trampar på,rena kläder som slängs i tvätthögen bara för att tonårsdottern inte orkar lägga dem i sin garderob,sena kvällar som jag sitter uppe och får använda tandpetare för att hålla upp mina ögonlock medans jag väntar på mina stora barn och att få höra -Mamma jag är hemma nu!

Trotsiga ungar som gör mig helt mållös



Allt detta och jag tänker på er och då blir jag tacksam för allt det som jag innan var så irriterad över,det är ju egentligen ingenting utan en glädje att det är där..



Älskade Du jag vet inte vad jag ska säga och jag vet inte om det är ok att skriva detta till dig!



Men jag har ändrat hela min livsyn efter att läst din blogg..



Jag är numer Tacksam för alla stunder jag har med barnen!



Inget är längre förgivet!



Samtidigt som jag sörjer med dig så det gör ont flera gånger per dag!



Jag önskar dig all lycka jag kan ge!



Vet att Lova finns med er hela tiden,har misst anhöriga som jag vet finns med mig även om jag inte ser dem så känner jag dem och deras närvaro!



Ni har den finaste av änglar!



Förlåt mig om jag gjort fel som skrev detta till dig!



Kram/J

2010-07-23 @ 11:23:56
URL: http://familjenkidz.blogg.se/
Postat av: Rosanna

gud va fint du har gjort hos lilla Lova..Men så fel.. Kramisar

2010-07-24 @ 13:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0