VÄRMEBÖLJA

Värmen fortsätter hålla i sig även idag. Jag funderar på att laga en pastasallad idag, det är såpass varmt ute nu att man inte just vill äta varm lagad mat utan vill äta lite lättare sommarmat. Och pastasallad är egentligen gott 365 dagar om året. Iallafall tycker jag om det.
Nu börjar många människors tålamod med värmen testas, det är nu det börjar gnällas igen. Det är för varmt.
Visst är det varmt, nätterna är lite jobbiga, men annars är det inte länge det varar.


Och sedan blir det kallare och då blir det gnäll över det igen. Gratis värme liksom, det är väl inte att gnälla på när många av er ändå reser till Thailand och glassar i sol och glassdrinkar. I vintras var det ju sedan ett faslig tjolahetti om att det blev mycket snö och kallt och visst, det kom 
m y c k e t  snö. Av personliga skäl så kunde vi inte njuta av den vargavinter som var, i den mån vi hade önskat och velat. Lova var mycket dålig redan under vintern med kramper och gångsvårigheter. Dessutom frös hon lättare än andra barn. Lova skulle dock ha älskat denna sommar, en riktig Lovasommar.


Dom det är synd om nu på riktigt är de sjuka, och de gamla som dör i värmen, det är väl ett av de mer negativa med värmeböljan, men annars för oss fullt friska så borde det finnas bättre saker att störa sig på än lite gratis solsken, snart är det november och ni drömmer om resor till solen igen. Bra minne, men kort heter det visst.





Kommentarer
Postat av: Jessica

Säger som vanligt ja,alla gillar inte sommaren,personligen föredrar jag höst o vinter,bor i härjedalen så här är -30 vardagsmat...Men jag tycker ju inte synd om mig själv för att det är varmt=)

2010-07-13 @ 10:42:49
Postat av: Tanya

Jag begriper inte heller varför det ska gnällas hela tiden, oavsett vilket väder vi har. Gilla läget liksom. Men tyvärr verkar det ligga i många människors natur att aldrig vara nöjda. Och som du säger, varför gnälla nu när man sen spenderar massa pengar på solresor?!? Själv tycker jag att varje årstid har sin charm och jag försöker hitta det fina i varje väder.

Jag önskar dig och din familj en fin sommardag.

2010-07-13 @ 10:44:13
URL: http://molnmamman.blogspot.com
Postat av: Veronica

Skickar en styrkekram i värmen,

du ser ok ut trots omständigheterna men det du skrev om själens spegel stämmer-man ser tydligt sorgen i dina ögon fina lilla du.

Kram till er alla hoppas lille-bror njuter av sommaren och äter glass i stora lass.

2010-07-13 @ 11:18:27
Postat av: Maria

Här ösregnar det sedan i natt...:( Men det är dock bra för min pollenallergi...



Idag sakanr jag något fruktansvärt...och leo vill bara göra "ngt" hela tiden. Känns som jag inte räcker till...



Hoppas ni får en fin solig dag nu då med pastasalladen...:)

2010-07-13 @ 12:06:10
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Erika

Läser lite nu och då och kan inte annat än beklaga sorgen.

Brukar rösta på Lovas bild, ser att "vi" tappat ledningen...Kom igen nu alla och rösta!

Sänder många styrkekramar

2010-07-13 @ 12:26:57
Postat av: Sanna

jag älskar kylan å längtar till hösten med fallande löv å man kan ha mera kläder på sig..de har jag alltid gjort

2010-07-13 @ 13:20:05
Postat av: Elisabet Roslund

Om du visste hur mycket jag tänker på er alla, speciellt på Lova......

Själv åker vi till Mattias grav varje vecka och tänder ljus, själv funderar jag så ofta på liv och död, på hur folk tänker...... själv saknar jag så att få vara alla i vår familj.

Jag vet hur ni har det.

En Kram i sommarvärmen skickar jag till er alla!

En titt upp bland våra änglar som jag är säker på har det bra.......våra fina... fina änglar.....

Kram/Elisabet

2010-07-13 @ 17:57:28
Postat av: Lena i Lyckebo

Jag bor långt ovanför Polcirkeln och är så attans lycklig över att det är barmark. Blir det varmt så är det roligt men jag är så nöjd över tolv grader i kväll, midnattsolen skiner för det mesta och ljuset är viktigast.

Kramis

2010-07-13 @ 19:33:34
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Hanna

Du har en fin blogg och är stark som orkar med

att förlora en dotter.

Min tvillingsyster dog i tsunamin efter det spåra det ut och jag utveckla anorexia. Vilket jag inte är stolt över. Men ska ta mig ur nu. För mammas och pappas skulle främst. Dom ska inte behöva förlora ett till barn.



Denna värma är jobbig då jag har svårt att dricka vatten i normala fall också.

Så jag har dropp på nätterna. Jag vill att värmen ska ta slut och bli si så där 20 grader utan dem starka sole,

Då kan jag med få vara ute nu är det skugga eller inom hus som gäller.

EN sista gång

DU är stark.

Kramar Hanna

2010-07-13 @ 20:02:34
URL: http://www.metrobloggen.se/livetmedanorexia
Postat av: Moa

ja gud jag älskar sommaren och njuter för fullt när det är varmt. kan dock inte låta bli att önska att det regnade på nätterna istället eftersom jag jobbar på posten i sommar :p

2010-07-13 @ 20:50:24
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Johanna H.G

Du är otroligt vacker... på många sätt!

2010-07-13 @ 22:10:18
Postat av: yvonne

angående sommarvärmen skulle det behöva komma regn på åkrarna på marken för att allt inte skall torka bort



å värmen ger alger i simvattnet

annars håller jag med dej att det gäller att njuta av värmen trots att jag inte är nån sommar MÄNNISKA

älskar hösten:)



ni har verkligen haft en jobbig tid, brukar tycka det är jobbigt när mina barn är sjuka alltså vanligt småbarnssjuka,men hur var det inte för er med lOva vilket helvete att måsta se sitt barn lida så

kram

2010-07-17 @ 11:40:20
Postat av: Anna

Ser Lova i ditt ansikte...

2010-07-17 @ 18:22:07
URL: http://www.imloved.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0