VITA NEJLIKOR

Jag tycker om vita nejlikor. Lova har fått sådana på sin grav idag. Ännu en gång så fel att sätta dom där än hemma på bordet.
Jag hade väntat så på att de skulle få in nejlikor igen och idag fanns det och en enda bukett med vita. Jag blev så glad. Nu återstår att se hur dom mår i värmen, men sist då det var svalare höll dom i nästans 2 veckor. Det är bra länge.


Jag har varit i en svackig period igen, då jag blir ledsen av alla fina minnen och att det inte finns någon fortsättning. Och jag blir ledsen av att tänka på att Lova skulle börjat i första klass om drygt en månad om hon fått leva.
Fy vad orättvist det är. Lilla fina Lova som kunde skriva alla stora bokstäver i alfabetet redan som 4 åring. Jag var så stolt över henne då, när jag tänker tillbaka på hur svårlärd jag själv var i hennes ålder. Vi visste att Lova var duktig och skulle fixat skolan bra då hon var så framåt och läraktig och nyfiken redan så tidigt.
Lova älskade att lära sig. Och hon lärde sig snabbt. Att spela Maja med spekort var ingen svårighet för henne vid 6 årsålder, att veta ruter, klöver, spader och äss och allt. Många barn spelar " Finns i sjön " men inte Lova, hon ville spela " vuxenspel ". Vårat fina lilla hjärta.







Vita nejlikor fick Lova idag.

Kommentarer
Postat av: Maria

Skickar en kraam!

2010-07-13 @ 21:08:31
Postat av: Malin

lova blir nog en professor uppe i himlen, en professorängel :)

2010-07-13 @ 21:36:41
URL: http://halohaa.blogg.se/
Postat av: Gummor Madde

ja hon togs bort från oss alldeles för tidigt. hon slog ju mig i maja flera gånger sist vi spela de. o i memory oxå. det var hon så himla duktig på. saknar Lova sååååååå mycket!!!

2010-07-13 @ 22:23:06
Postat av: Hannas pappa

"Fullärda"...I en låmgt mycket djupare andemening än en vanlig definition...jag vill gärna tro att våra barn var det...de behövde liksom inte lära sig mer om "jordelivet"....Jag vet inte...Ofta känns det som att jag bara svamlar utan någon som helst verklighetsplattform...

I vilket fall så var Hanna enormt duktig på "Kalaha"..Och hon lärde sig det under sitt sista år...

"Massmis med"

Niklas, Hannas ofantligt stolta men bedrövade pappa

2010-07-13 @ 22:44:22
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Carina

Nejlikor är fina blommor!

Kan inte annat säga än att jag tänker på er dagligen, att det måste vara så orättvist det här livet :(

Kramar till er!!!

2010-07-13 @ 23:08:50
Postat av: Tessa

Vilken uuurfin tjej, jag röstar på henne 2ggr/dagen (1 med datorn å 1 me min mobil)

Hoppas verkligen att hon vinner!!!!

2010-07-13 @ 23:10:26
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Lina

följt din blogg nu ett tag, man blir tårögd. men hoppas hon har det bra där uppe. <3

2010-07-14 @ 00:07:26
URL: http://llinaffs.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag älskar också vita nejlikor, du får uppdatera mig sen om hur de stod i detta väder...Rosor är ju det jag föredrar framför allt men de klarar ju sig en halv dag i denna värmen...



Kram

2010-07-14 @ 00:39:51
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: MrsG

Jag tänker på dig och sänder över en styrkekram!

2010-07-14 @ 13:02:45
URL: http://mrsg-aquestionoflust.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Vill bara skicka dej och din familj en stor styrkekram. Du verkar vara en alldeles underbar människa, gillar dej! Även jag röstar dagligen på din ängel sötnos.

Stora kramen från Esbo

2010-07-14 @ 17:57:43
Postat av: yvonne

kram

blir tårögd över detta ni förlorat

det är en tuff tid att leva för er nu

jag tycker personligen att när ca 2månader har gått fr dödsfaALLET 'R DET SOM ALLRA TYNGST, någonstans börjar man då förstå det fruktansvärda att döden är för evigt (i detta liv)



många kramar

2010-07-17 @ 11:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0