ÄPPELBLOM

När äppelträden blommade som mest, som vackrast låg Lova som sjukast i en säng på barnavdelningen. Hon hann aldrig se äppelblommen i år, hemma i sin trädgård som hon älskade.
I år blommar dessutom lupinerna i många olika färger. Förr var dom uteslutande blå/lila och en rosa vissa år. I år är dom många rosa, och till och med en vit. Vi är i mitten av juni, det känns som den här sommaren kommer att gå fort och sedan kommer hösten med regn och rusk och mörker.
Det kommer att bli den längsta hösten och längsta vintern någonsin i vårt liv.










Små saker som gladde Lova mer än tv-spel, cd-skivor och andra materiella saker.
Lova föredrog blommor, bakning, fiske, skog och mark och svampplockning.
Att rensa svampen var också roligt.
Ibland ett besök i badhuset där bastubadet var höjdpunkten.
Så små saker gladde henne som om det var en miljonvinst på lotto.
Lova gjorde något många inte gör, hon uppskattade det lilla och fångade dagen.


Kommentarer
Postat av: Maria

Så fint ni bor, även om jag inte är ngn husmänniska så saknar man det där som man inte har, vacker grönska direkt utanför dörren. Vi bor ju i en central lägenhet i Göteborg, men det funkar det också, man ska vara glad att man har ett hem. Dock har jag svårt att se mitt hem som trygghetens borg efter vad som hände med A.



Idag när jag gick från skolan med Leo, så höll vi varandra i handen och pratade, då slog det mig att den andra handen är ju faktiskt tom.Där skulle ju Anthonys hand vilat. Jag hoppas att hans hand vilar i kanske Lovas hand eller någon av de andra fina änglabarnens...



Kram

2010-06-15 @ 14:14:40
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Veronica

Vad fint ni har det med alla blomster,

ser framförmig liten Lova springandes på grusgången..

Och nu får lillebror springa själv utan henne,

fy vad jag hatar cancermonstret:(

Själv är mina barn på sommarläger,

och jag önskar att jag kunde trolla tillbaka er vanliga vardag med barnen.

Känns skit att det enda man kan bidra med är tankar men JAG TÄNKER VERKLIGEN PÅ ER,

KRAAAAM.

2010-06-15 @ 14:16:42
Postat av: Titti

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Önskar dej/er all styrka.

Titti

2010-06-15 @ 16:02:29
Postat av: Toja

Fortsätt med dom sakerna, gör dom för din egen skull och för Lovas minne, hon är med dig och njuter :)

Ja, er höst o vinter lär bli vidrig, när första året är över lättar det en aning iallafall.

Kram

2010-06-15 @ 16:58:46
Postat av: Hannas pappa

Ja...

Långa månader av ogenomträngligt mörker väntar. Men inte än. Och när de omsluter er/oss är det våra barns oändliga ljus och värme som bär oss. Vi lyckades gå igenom 2010 års mörka månader - självklart hjälpte Hanna oss med detta!



Ännu en dag i vårt återstående liv är snart till ända...Fixar ni det Anna-Maria?

"Massmis med"

Niklas, Hannas pappa

2010-06-15 @ 18:31:01
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Gummor Madde

det är underbart vackert hos er i eran trädgård. sån härlig doft. som sist vi grilla hos er. den härliga syren doften på gården o alla härliga träd. underbart!:-) fast det är någon som saknas o hon kommer alltid o saknas.

2010-06-15 @ 22:44:24
Postat av: Carina

Det ser så somrigt och härligt ut på bilderna från eran trädgård.

Man kan nästans höra de glada skratten, hoppas Alvin skrattar och är glad så ni kan njuta av hans sprall nu.

Styrkekramar

2010-06-16 @ 22:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0