BEGRAVNING IMORGON

Imorgon kl 12.00 ( finsk tid ) har Lova sin begravning. Så fel det är, så oundvikligt det är. Varför frågar man sig ofta.
Ibland får man höra korkade kommentarer om allt från att livet inte är en dans på rosor till att det finns andra med sorg och elände så man skall inte tänka bara på sig själv till underliga frågor och total tystnad. Av dessa är det sistnämnda att föredra känner jag, hellre tyst än att säga något för att man tror man måste säga något.


Imorgon tänker vi inte ta farväl av Lova för alltid, för Lova har bara haft bråttom i förväg vidare till någon annanstans. För sådan var Lova, full fart, alltid äventyr och kärlek åt alla. Lova var en speciell tjej som många minns med värme.
En sköterska berättade nyligen att hon mindes hennes och Lovas första träff, andra barn är oftast så blyga men Lova presenterade sig med,
" Hej jag heter Lova ". Lova, tösen med ett stort varmt hjärta som var mån om att alla var glada, mådde bra och tyckte livet var underbart.






Quem dii diligunt, adolescens moritur.
Den gudarna älskar, dör ung.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Ja Lova hade alldeles för bråttom i väg till nästa plats.Hoppas tiden går riktogt sakta där så det känns som om hon får ert sällskap strax.

Med önskan om att morgondagen skall bli ljus och fin , missförstå mig ej , utan så vacker och fylld av ljus för Lova. Tung blir den ju ....

hälsning en bloggläsare och medmänniska.

2010-06-04 @ 20:56:42
Postat av: Maria

Jag tänker på er...önskar er en vacker och värdig begravning..men som du skrev på min blogg, så fel det är egentligen.



Kramar

2010-06-04 @ 21:04:26
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Michelle

Tänker på er!



~Man möts för att skiljas, man skiljs för att mötas~

2010-06-04 @ 21:05:24
URL: http://mammasnovalie.blogg.se/
Postat av: Katja

Tankarna är med er imorgon.



Många kramar från familjen närainpå.

2010-06-04 @ 21:18:48
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Helen

Mina tankar går till er varenda dag...kram från Malmö

2010-06-04 @ 21:19:09
Postat av: Celinda från mammapappa

De värsta jag visste var då någon sa till mig efter Sagas död(det hände flera gånger!) "Du är ung ännu,du hinner få flera barn."Vilken jäkla förolämpning mot henne och mig,ett barn kan aldrig ersätta ett annat.Ibland menar folk väl men de kan bli så förbaskat fel.

Hoppas att ni får en fin dag imorgon,så fin som en sådan tung dag kan vara.

Många kramar och tankar från en annan del av Åland

2010-06-04 @ 21:25:10
Postat av: Himmelohelvete-käringa från Värmland

Tänker på er inför morrondagen



KRAMAR

2010-06-04 @ 21:36:51
URL: http://himmelohelvete.se
Postat av: Veronica

Finner ej ord,

mina tankar är hos er.

Lova,tänk imorgon kommer dina nära och kära

för att ta ett sista farväl av dig.

Den enda trösten är att du ej plågas och har ont,

du är på en finare plats och kan springa barfota i gröngräset.

Ska aldrig glömma dig.

2010-06-04 @ 21:38:08
Postat av: Jill

Tänker på er<3

2010-06-04 @ 21:40:44
Postat av: Ina

Styrka till er imorgon. Hoppas begravningen blir ett vackert minne i all sorg och förtvivlan.

Kram

2010-06-04 @ 21:40:49
Postat av: Jessy

Kommer att tänka på detta:

"För att lindra Skorpans dödsrädsla berättar hans bror för honom om livet efter döden, då människorna hamnar i Nangijala, "på andra sidan stjärnorna". Nangijala är ett land som ännu befinner sig i "lägereldarnas och sagornas tid".

Körsbärsdalen är ett paradis som har allt som en 10-åring kan önska sig: fisk att meta, egna kaniner och en egen häst. Där kan Skorpan göra allt det han inte kunde förut, springa, simma och rida galopp. Människorna i Körsbärsdalen lever i en bytesekonomi där allt är gratis och de hjälper varandra vid behov."

2010-06-04 @ 21:45:39
Postat av: Linda

men man kan ju för sjutton inte mäta sin sorg med någon annans..å inte heller tänka på barnen i afrika eller liknande. Detta är ju ER sorg och ERT liv..<3

2010-06-04 @ 21:46:59
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Åse

Hoppas morgondagen blir så fin och värdig som den någonsin kan.



Det är inte alltid lätt att möta någon med en så stor sorg, man vet inte alltid vad man ska säga, livrädd för att säga något som är fel. Men kanske är det bättre att vara tyst och bara just vara där....



Många kramar till er!

2010-06-04 @ 21:47:44
Postat av: Carina

Hoppas dagen blir ljus och vacker, Lova sitter nog på ett moln däruppe med glimten i ögat o kikar ner på er en stund innan hon kilar iväg och plockar lite blommor på ängen och hoppar lite studsmatta så molnen skakar.

Mina tankar är med er under morgondagen!

Varma kramar

2010-06-04 @ 21:52:12
Postat av: Toja

Vill ge dig en kram inför morgondagen! Hoppas begravningen blir ett fint minne trots den vansinniga orsaken ..

Efter begravningen kommer något nytt och tar vid, tyvärr en kanske ännu jobbigare tid, men samtidigt en så viktig del av processen, före begravningen är man så fokuserad på den och allt praktiskt, efteråt är bara sorgen o saknaden kvar och försöken till att hitta den nya skrämmande vardagen.Det går, men det är tungt, stundvis snudd på omöjligt jobbigt :(

Önskar dig all styrka!! kram

2010-06-04 @ 21:53:00
Postat av: Majsan

Jag ska tända ett ljus för lilla Lova i Klosterkyrkan i Vadstena i morgon. Och skicka varma tankar till familjen.

2010-06-04 @ 22:03:18
Postat av: Maria

Och du...precis som du säger, vi ska inte säga adjö, för själar säger aldrig farväl...

Kram igen och all styrka och tankar jag kan uppbringa till er imorgon....

2010-06-04 @ 22:04:41
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Ni finns i mina tankar <3

2010-06-04 @ 22:04:58
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Camilla Bergström (Smillamilla)

Så klokt du tänker! En dag kommer du att träffa din underbara lilla prinsessa, en dag kommer din man att träffa sin lilla underbara lilla blomsterflicka, en dag kommer Alvin att träffa sin sprudlande glada stora syster.



Jag tänker på er! Kram

2010-06-04 @ 22:10:29
Postat av: Camilla ~ elmida.se

Önskar er en fin dag imorgon.

Tänker på er! Varmaste kramar!

2010-06-04 @ 22:23:50
URL: http://elmida.se
Postat av: Jessica / Tjollabolla

Alla mina tankar och all kärlek går till er imorgon.



Det är totalt omöjligt för någon som inte varit i er situation att föreställa sig hur det är, håller med dig om att folk kan ju hellre vara tysta än att säga massa dumma, onödiga kommentarer som bara sårar. Ni har all rätt i världen att sörja, att vara ledsna, arga, förbannade och bittra. Det är nog den största sorgen man nånsin kan va med om. Ni ska inte tänka på nån annan nu, ni ska bara ta hand om varandra och vårda Lovas minne.



Vi tänder ett ljus för Lova imorgon när begravningen är och är med er i tankarna.

2010-06-04 @ 22:25:40
URL: http://milosblogg.blogspot.com
Postat av: Moa

Hoppas på en fin begravning imorgon! Trots att det är så fel det kan bli...

Det är helt klart bättre att vara tyst än att fälla så korkade kommentarer. Vilken människa i sorg vill höra "det finns alltid de som har det värre"? vem hjälps av det egentligen? suck...

KRAM!

2010-06-04 @ 22:34:39
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: niklas, Hannas pappa

"Den gudarna älskar, dör ung"...

Varför måste gudarna vara så egoistiska??!!! Men jag förstår dem...Hade jag kunnat bestämma över människoöden hade Hanna fått vara med oss för evigt. Och då hade jag självfallet också ordnat så att Lova hade funnits hos er - för alltid...



Så många styrkekramar som det överhuvudtaget går att uppbåda skickar jag till er.

Niklas, Hannas pappa

2010-06-04 @ 22:36:11
URL: http://hannagull.wordpress
Postat av: Lisbeth

Har ju följt din blogg, men skriver sällan eftersom orden inte räcker till. Som du skriver, istället för bara tomma plattityder är det bättre att vara tyst.

Men jag tänker på er och om jag kunde skulle jag skicka styrkekramar..



Varma hälsningar

Lisbeth

2010-06-04 @ 22:42:02
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/
Postat av: Malin

ååhhh :(

hoppas att det blir en fin begravning. lova tittar säkert in i form av solen tror jag! massor med kramar

2010-06-04 @ 22:57:40
URL: http://halohaa.blogg.se/
Postat av: Amanda<3

livet är så sjukt orättvist..kan inte förstå varför? :( skänker mina varmaste kramar o tankar till er i morgon..lova finns med er föralltid <3 kramar

2010-06-04 @ 23:04:56
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Camilla

All kärlek till er!

Tänk att ett flickebarn jag aldrig träffat satt såna spår hos mig..

Var dag så finns hon i mina tankar och jag känner en tomhet.. Hon kommer finnas i mitt minne alltid önskar så att jag fått chansen att träffa henne.

KRAm

2010-06-04 @ 23:15:41
URL: http://cacemillas.blogg.se/
Postat av: Maria Josefins mamma

Vill skicka er den varmaste kramen fylld av kärlek & styrka inför morgondagen. Tänker massor på er.



Kram Maria

2010-06-04 @ 23:20:35
Postat av: Birgitta

I morgon ska jag tänka extra mycket på er!

Kram!

2010-06-04 @ 23:22:27
Postat av: Titti

Kommer att tänka speciellt mycke på er i morgon.

Varma och ödmjuka hälsningar.

Titti

2010-06-04 @ 23:43:50
Postat av: gua

Det känns inte rättvist, tänker på er men det hjälper er inte ett dugg. Det enda som hjälper är att Lova inte har ont

2010-06-05 @ 00:01:06
Postat av: matte

Som pappa kan jag bara säga att för mig finns inte ngt av mina barns död.

Min mormor var 92 då hon förorade sin enda son, hon accepterade aldrig det, jag tänker att oavsett ålder, kan man acceptera och någonsin förstå varför?

Tänker på er och sörjer :(

2010-06-05 @ 00:39:06
Postat av: Lotta

Va fint du skrev; "Lova har bara haft bråttom i förväg vidare till någon annanstans"...



Styrkekramar till er.



/En annan mamma

2010-06-05 @ 06:35:33
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: Matilda

Tänker på er

Kram <3

2010-06-05 @ 07:11:11
URL: http://mollekindahl.blogg.se/
Postat av: Mia Mattsson

Det är sååå orättvist och fel det ni går igenom idag!!:( Lova hade lite väl mycket fart i sej denna gång och det tar en lite längre stund innan ni ses igen, men den dagen kommer oxå.



Tänker på er idag!!

Kram

2010-06-05 @ 07:49:24
Postat av: Camilla

Styrkekramar.<3

2010-06-05 @ 08:08:00
Postat av: Therese

Jag tänker på er i er svåra stund, kan inte ens förställa mig vad ni går igenom. Önskar jag kunde ge dig och alla andra som mist sina barn dom tillbaka. Ett barn är en del av en själv som man inte skall behöva vara utan =( Varma kramar

2010-06-05 @ 08:10:20
Postat av: Agnetha

Det är så fel ingen skall behöva gå igenom det ni gör, finns inga ord men jag tänker på er...

2010-06-05 @ 08:47:55
Postat av: Anette

Ni finns i mina tankar idag!

Kramar från Anette, en annan änglamamma

2010-06-05 @ 08:56:06
Postat av: Lisa

Kramar och tankar till Er...

2010-06-05 @ 09:21:31
URL: http://separationsangest.blogspot.com
Postat av: Mia Mattsson

Såg just en knippe ballonger sväva upp mot himlen över vårt hus och tänkte då på Lova och att hon kommer att bli glad av att få ballonger!!

2010-06-05 @ 09:35:50
Postat av: yvonne mattsson

jag finner inga ord

jag gråter mer er, trots att jag aldrig träffat er

den sorg och den smärta ni känner är från avgrunden

önskar att jag kunde ta bort ens en lite procent av vanmakten saknaden förtvivlan

mÅnga kramar till er

2010-06-05 @ 09:40:53
Postat av: m

Tänker på er idag,vet hur jobbigt de är och att man vill att de ska vara så fint som de bara går.jo,många dumma kommentarer har man fått höra som tex att man är ung och kan få nya barn men vad hjälper de??De är ju den man förlorat man vill ha tillbaka ingen annan.Vill bara ge dig en stor kram fastän vi inte känner varann men jag vet hur de känns att begrava sitt barn inget man önskar nån.hoppas de går så bra de kan göra stora kramar.

2010-06-05 @ 09:43:35
Postat av: Malin

Sänder er en stor varm kram! Ni finns i mina tankar.

2010-06-05 @ 09:49:19
Postat av: Tessan i göteborg

Mina tankar går dig och familjen idag massa kramar

2010-06-05 @ 09:59:16
Postat av: Anonym

konstigt, ja känner inte er alls men erat liv har ätsat sig fast. har gått och tänkt på er och tänkt på begravningen. och jag hoppas verkligen det kommer bli ett vackert avslut för så som du skrivit så låter det som de, fina ljusa kläder och många tårar. har er i mina tankar! stora kramar

2010-06-05 @ 10:39:58
Postat av: Erica, emil oalva o ville

Skickar en värmande kram från oss!!

2010-06-05 @ 11:04:31
Postat av: Elin

Mina tankar finns hos er idag under denna svåra prövning.



"Det gick en gammal odalman

och sjöng på åkerjorden.

Han bar en frökorg i sin hand

och strödde mellan orden

för livets början och livets slut

sin nya fröskörd ut.



Han gick från soluppgång till soluppgång.

Det var den sista dagens morgon.

Jag stod som harens unge, när han kom.

Hur ångestfull jag var inför hans vackra sång!

Då tog han mig och satte mig i korgen

och när jag somnat, började han gå.

Döden tänkte jag mig så."



2010-06-05 @ 11:21:38
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej! Hittade ditt inlägg på familjeliv om lilla Lova, har läst om hennes sjukdomstid och hon verka vara en helt underbar liten flicka, jag är så lessen för er skull att ni har förlorat denna fina lilla själ..Har själv två barn på 10 mån och 3 år och jag vet inte vad jag hade gjort om det hänt våra..Jag ska tänka på lilla Lova idag och er alla..Stor styrkekram från mig till er.

2010-06-05 @ 11:47:49
Postat av: Lindha Johansson *LJ2*

Tänk att en familj man aldrig träffat kan beröra en så djupt..

Tänker på er..

Många kramar.. <3

2010-06-05 @ 12:06:27
Postat av: Tasnim | Vardag & Bloggdesign

Tänker pa er idag! Manga kramar till er allihop.<3

2010-06-05 @ 12:33:29
URL: http://tasnim.blogg.se/
Postat av: Rosanna

tänker lite extra på er idag.. Kram från en Västeråsare

2010-06-05 @ 14:02:18
Postat av: Petra

Mina tankar finns hos er idag! ♥

2010-06-05 @ 14:59:02
Postat av: lotta





Tänkt på lilla Lova och er såå mycket idag. Det värsta som kan hända en människa har hänt er. Ert lilla barn har dött och idag skall det begravas. Det är ju säkert det många av oss ibland fruktar, då vi tittar på våra älskde barn. Ingen borde någonsin få uppleva det, det vet vi alla. Det är så fel,det är så hemskt Jag sänder er massvis med varma styrkekramar.

2010-06-05 @ 15:01:02
Postat av: Therese

´Tittar in i din blogg å sänder er varma tankar och kramar med kärlek... //Therese

2010-06-05 @ 15:46:34
URL: http://theresevarld.blogspot.com
Postat av: Tessa

Ha det så roligt på andra sidan Lova!



Extra tankar till din familj. Kramar o värme, Tessa

2010-06-05 @ 16:21:20
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Annelie

Mina tankar har funnits hos er hela dagen idag, och jag hoppas att dagen, trots att det säkert är det värsta du tvingats gå igenom ändå på något sätt blev vacker.

Jag var till min egen dotters grav idag, och lämnade en blomma och släppte en ballong för Lova också. Jag hoppas att hon såg dem.

Många kramar till er idag.

2010-06-05 @ 16:47:11
Postat av: camilla som har Tilda med hjärntumör

Hej!

Vi tänker extra mycket på Er den här helgen!



Varma kramar Camilla

2010-06-05 @ 17:29:47
Postat av: Matilda

Tänker på er

Kramar

2010-06-05 @ 17:52:07
URL: http://mollekindahl.blogg.se/
Postat av: Anette

Mina varmaste tankar hos er idag och en stor kram till lilla Lova och hela familjen.

2010-06-05 @ 18:53:31
Postat av: Linda

Har tänkt på er hela dagen! kramar

2010-06-05 @ 19:18:03
Postat av: Ingrid

Vad fint du skriver. Underbara blommor.

Kramar till er inför morgondagen

2010-06-05 @ 19:51:34
Postat av: Mikaela

Ja tänker på er hela tiden...Finner inga ord va ja ska skriva!Livet är orättvist:(Många,många kramar

2010-06-05 @ 21:01:59
Postat av: Camilla

♥ Lova ♥



Finns inga ord.....



Mina tankar går till er ♥

2010-06-05 @ 21:38:22
Postat av: Jenny

Har tänkt på er idag. Kram

2010-06-05 @ 22:06:51
Postat av: Miriam

Många, långa, varma kramar till dig och hela din familj: kraaaam!

2010-06-05 @ 22:17:12
URL: http://www.meramiriam.se/
Postat av: Elisabet

Tårar som rinner.....tankar som snurrar...

Vill skicka så många kramar till er alla./Elisabet

2010-06-05 @ 22:54:38
Postat av: pia

vill bara ge dig och din familj stor kram!!

Vet vad du går igenom nu.

Har en i familjen som kämpat mot cancer precis.

2010-06-05 @ 22:56:40
Postat av: Toja

Den näst jobbigaste dagen i ditt liv är nu förbi, du är säkert helt utmattad!

Ta nu hand om dig själv, vila mycket o gör saker som ger dig ro.

Många kramar i natten från mig som jobbar!

2010-06-05 @ 23:50:24
Postat av: Anette

Tänker på Er så mycket och önskar att det fanns något jag kunde göra! Många, många styrkekramar till Er! <3

2010-06-06 @ 01:39:25
Postat av: Emmy

Jag tänker på er.

2010-06-06 @ 02:19:31
URL: http://mirakeltvillingar.wordpress.com
Postat av: fridda

Lova finns hos er,de e bara kroppen som "försvinner".

STYRKA i massor,o tusen kramar!!

2010-06-06 @ 06:15:09
Postat av: Cilla(Evelinas mamma)

Tänker på er idag och ännu mer speciellt en dag som imorgon. Det är inte rätt att behöva förbereda en begravning för sitt barn ,det va bland det värsta jag gjort.

Styrka åt er alla och som du själv säger att vi möts igen en dag,dom sprang bara lite i förväg som barn gör ibland det vill jag också tro och hoppas..

Kram Cilla

2010-06-06 @ 16:34:38
URL: http://prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: Jannicka

Vila i frid, jag tänker på er!

2010-06-06 @ 17:25:34
URL: http://JannickaBergman.blogspot.com
Postat av: Ninnie

Hittade hit idag och blev mycket berörd.

Jag känner verkligen med er, det som drabbat er är det värsta som någonsin kan drabba en människa... att förlora sitt barn. Däremot ska jag inte förolämpa er med att säga att jag förstår HUR ni känner, för det gör jag inte. Det är så ofattbart så det kan bara någon som själv förlorat ett barn förstå.



Jag hoppas att ni hade många nära och kära omkring er vid begravningen som kunde ge er lite stöd i en svår stund.



Många varma tankar från främlingen Ninnie.



2010-06-07 @ 14:19:22
Postat av: Nadja Cubillán Safavi

Hej! Jag började läsa din blogg om er vackra Lova av en slump när jag skulle leta efter barnkläder....

Jag vill bara säga att jag känner med er... Så fruktansvärt orättvist! Jag hoppas att er fina Lova har det bra där hon är nu.... Man vat ju inte vad man ska säga bara att jag är så hemskt ledsen för er skull och nu kommer jag också minnas er lilla Lova fast jag inte kände henne eller er så ska jag tänka på er och minnas henne. Krama varandra och hennes lillebror från mig och mina barn jag förstår verkligen att man ska ta vara på dem och inte ta allt för givet, vilket man nog gör allt för ofta. En stor kram till er

2010-06-08 @ 01:02:25
Postat av: Ninni

Tusen kramar, finns inga ord som tröstar - en svår tid för er!

2010-11-19 @ 15:18:17
URL: http://ninnih.blogspot.com
Postat av: Josefin

Förstår hur hemskt det är att begrava en sån fin flicka:/ Hon var lika gammal som min systerdotter. Fast hon var frisk men omkom i en trafikolycka 2009:(. Jag beklagar verkligen hoppas hennes begravning var fin och mycket folk som var där för att säga farväl till din fina flicka som är en fin Ängel<3

2011-01-26 @ 19:14:26
URL: http://baradinflicka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0