DETALJER ATT MINNAS

Det finns små detaljer man aldrig glömmer. Alltid kommer att minnas och som man ville föreviga på bilden.



 

Runda kinder och dubbelhaka av allt kortsion och all medicin. Men det var dom finaste kinderna någonsin på ett svårt sjukt barn.

Saknar hennes lille mun som alltid ville pussa på ens egen kind eller så.

 

 

Små söta tår.

 



Lovas öra med henns lilla " igenkänningsprick " som vi kallade den lilla pricken högst uppe, hon föddes med en liten prick där som påminde om ett hål man brukar ha örhängen i. Jag brukade alltid säga att ingen skulle kunna kidnappa henne och jag inte skulle kunna känna igen henne om jag fann henne för den pricken.
20 juni, snart har du varit död 1 månad Lova, 1 månad redan. Det känns redan som evigheters evighet.

Kommentarer
Postat av: Eva

Min Algot har exakt en likadan prick som Lova hade! På precis samma ställe :-) Jag såg den direkt då jag fick upp honom på bröstet efter förlossningen.

2010-06-20 @ 22:34:01
Postat av: Maria

Det känns som en evighet för att vi är ifrån dem,så måste det vara... underbart goa kinder och haka..Lilla tösa...



Kram Maria

2010-06-20 @ 22:42:31
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Toja

Ujuj .. vad otroligt ONT det måste göra att se bilderna men inte mera få känna det mjuka lena :( jag kan nästan känna min kropp skrika efter mina 2 mjukisar fast det bara är några timmar sen jag kramade dom hejdå för natten, bara tanken på "aldrig mer" startar det.

1 månad .. så fort men ändå så sakta, jag tänker ibland att 11 långa år från brorsan är som igår, konstig tidsuppfattning får man!

Kram

2010-06-20 @ 23:03:29
Postat av: Monika

Jag har en exakt likadan prick, fast på vänster öra. Och min syster har en på höger öra.

Blir alldeles tårögd av dessa fina bilder, det är precis sådana detaljer man minns... Fina, fina Lova!

En månad är en evighet, och ändå så nära. Jag känner igen den känslan - nu är det 3,5 år sen pappa dog, och ibland känns det som om det var en evighet sen, ibland känns det som om det var alldeles nyss. Tiden är märklig.

2010-06-21 @ 05:47:08
URL: http://www.mogi.se
Postat av: Kiika

Vår dotter har också en sådan prick, precis på samma ställe, men på andra örat. Samma här, vi märkte den direkt hon föddes. För vissa lär den växa igen, andra har den livet igenom....

2010-06-21 @ 07:16:24
Postat av: Kia

Man glömmer nog aldrig sitt barns hud,doft och varma goa kropp.Simon var en simmarkille och jag kan än idag känna hans våta kropp och doft av blandning av klor och schampo.Det är 2 år drygt nu sedan han lämnade oss.Men saknaden kan aldrig räknas i tid...........Kram till er,Kia

2010-06-21 @ 10:09:13
Postat av: Anna

Fina fina Lova!!

2010-06-21 @ 10:29:42
URL: http://theooliwer.blogg.se/
Postat av: Nettan

Känslan av de små och dofterna sitter alltid kvar.

Det kan aldrig någon ta ifrån dej Anna-Maria !

Det är konstigt att tiden går så fort men ändå så sakta ibland och ändå är tiden lika lång hela tiden.

Kram på er !

2010-06-21 @ 10:57:07
Postat av: Sara

ronja har oxå såna prickar. jag frågade hennes läkare om dessa och läkaren sa att det typ var där gälarna skulle sitta?



kram

2010-06-21 @ 12:16:16
URL: http://felicia07.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Fy beklagar verkligen! Såg din blogg genom fl.

=( Sånt ska ju bara inte hända. :-(

2010-06-21 @ 14:22:30
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Linda

Lilla tussan <3

2010-06-21 @ 14:38:29
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Lina

Fina minnen! Fina söta Lova.

Det känns så ofattbart för mig som ens inte känner er, men ni har berört mig så på många olika sätt.

Skickar en massa styrkekramar till Er alla! ♥

2010-06-21 @ 16:32:18
Postat av: Anonym

så himla fin och vacker människa,hur kan man ha en sådan fin dotter som du hade? Jag blir verkligen tårögd det här jävla livet är så jävla orättvist.. Det ska fan inte behöva vara såhär,varför varför just lova hon var bara 6 år?



Lilla lova hoppas du har det bättre nu hjärtat! så du slipper lida och ha ont. Så att du är på ängen och solen skiner,så att du ser ner på din familj, & är med din bror alltid. Hoppas allt är bra där i himmelen,fast det är jag säker på att det är. Alla kommer inte till himmelen tidigt utan bara bra människor,människor som gud älskar speciella fina människor. Och alla vi är inte speciella som ängla barn..

2010-06-21 @ 17:10:33
Postat av: Anonym

Ljuvliga detaljer att minnas......

2010-06-21 @ 22:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0