MIDSOMMARDAGEN

Idag är det midsommardagen, 2010. Många är de som fortsätter firandet i kanske ett lugnare tempo än igår, lite mer mat som grillade biffar, sill och nypotatis och jordgubbar går ju alltid att klämma ner. Igår så var min familj bara hemma. jag, maken och sonen. Vi var till Lovas grav med blommor. Hem och åt lite middag sen for vi ut och åkte bil. Vi struntade i stången i Ämnäs i år där vi varit de senaste 10 åren. Vi var till Sund och fikade lite där i Furlunds café. Och sen vidare via Jan Karlsgården och såg lite av stångresningen. Där dök Alvins gudmor upp och vi växlade några ord.


Någon fattades oss påtagligt och enormt mycket. Idag är det ännu mer påtagligt och det är TUNGT. Alvin försöke på bästa förmåga underhålla alla och sig själv. Och han omtalar gärna att han saknar Lova, sin lekkamrat.
Jag började känna av förkylning igår kväll, vilket innebär att vi avbokade våran grillkväll ikväll med vänner. För det är inte roligt alls att grilla när man är hängig med muskelvärk.
Är det inte det ena, så är det alltid någonting annat.




 

I den här kronan brukar det stå ett gravljus mellan varven.

Är dock ej samma krona jag bloggade om en gång utan en ljushållare.

Jättefin. Minnesstenar runt om och annat pyssel.


Kommentarer
Postat av: yvonne

kram till er

ögonen fylls av tårar

tänkt på er mycket under midsommarn

tungt för er med dessa helger

er första helg utan lova



jag fattar inte hur ni orkar samtidigt finns det inget ANNAT VAL ÄN ATT LEVA DAG FÖR DAG MINUT FÖR MINUT O ibland sekund för sekund



Kram o styrka till er alla o framförallt till lillebror

jag funderar på får han någon egen utomstående hjälp att bearbeta sorgen.....

kram



2010-06-26 @ 16:31:45
Postat av: Maria

Så fint, en liten jordgubbsflicka, precis som du beskrev att Lova var, antar att det var tanken. Kände också märkbart hur det fattades "någon" igår och likt dig känner jag att det är ännu tyngre idag. Idag är en av de där dagarna som jag hoppas tar slut SNABBT...



Många kramar...

2010-06-26 @ 17:08:33
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Amanda<3

när högtider kommer kan jag tänka mig att sorgen är ännu tyngre..finns här om du skulle behöva prata..massor av kramar till er

2010-06-26 @ 19:43:43
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Så hemskt att Lova inte fick vara me er längre...Krya på er,Många kramar

2010-06-26 @ 21:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0