MINNESSTUNDEN

Efter Lovas begravning hade vi minnesstund som sagt. Det var en under småpratande, lite skratt och kondoleansläsning samt att jag fick beröm för min blogg. Vet inte hur ofta jag får det nu för tiden. Tydligen finns det läsare i en bred ålderskategori, och då menar jag bred och av olika samhällsklasser, det är bra om bloggen berört människor runt om, och fått dem att fundera på vad som är viktigt i livet och värdesätta varandra mer. Uppskatta mer. Är bara jag som blir ställd och inte vet vad jag skall svara då människor berättar att de läser min blogg.
Och vissa personer får mig att tänka, Himmel, nu får jag tänka efter ännu mer hur jag formulerar mig, då de i mina ögon är aktningsvärda  människor. Fick nämnligen veta att prästen själv brukar kika in här.


Hursomhelst,
Bilder av tårtorna. Vi hade 5 olika tårtor ( dock ej framsatta samtidigt av förståeliga skäl ), eftersom vi inte visste med säkerhet hur många som dök upp körde vi på lite fler än beräknat. Tack så jättemycket Yvonne för de underbara tårtorna. Precis sådana Lova hade älskat.



 

 

 

 

 

Och den sista tårtan fick barnavdelningen av oss, för de som ej kunde delta i

Lovas begravning.

 


Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Vilka SANSLÖST vackra tårtor! Perfekta minst sagt!



Fortsätt skriv som du alltid gjort och från hjärtat <3

2010-06-06 @ 23:29:47
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Lillan

Mitt mammahjärta blöder och tårar trillar nerför min kind i natten.

Det var den vackraste kista jag någonsin sett, helt underbar och perfekt för en liten tjej på 6 år.

Ja hur nu en kista kan vara perfekt för ett barn då...

Tror du förstår hur jag menar.



Sänder dig värme mitt i allt det onda och tyvärr vet jag precis vad du går igenom och det gör ont i mig.

Din sorgeresa har precis börjat och jag hoppas du får styrka från nära och kära så du tar dig igenom allt.

Av någon konstig anledning överlever man, men fråga mig inte hur för DET har jag ingen aning om. Man bara gör det.



Varma styrkekramar från ängeln Tommies mamma <3

2010-06-07 @ 01:46:45
URL: http://lillansegen.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag tänker verkligen inte just "hur" jag skriver, det ska vi inte behöva göra på våra bloggar, jag tror det är därför de blir så ärliga och man kan ta till sig dem...Fortsätt skriva precis som du gör...Bra att så många hittat din blogg, så att Lovas minne på så sätt förs vidare och att du förhoppningsvis kan hjälpa andra...Den hjälper mig iallafall...



Tack för kommentaren, har haft några svarta veckor nu...usch...



Ljuvliga tårtor, ser smarriga ut...



Kramar

2010-06-07 @ 07:57:43
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: mira

underbara tårtor!

2010-06-07 @ 09:12:48
URL: http://metrobloggen.se/missne
Postat av: Titti

Anna-Maria!

Ändra inte på hur du skriver.

Fortsätt skriv så starkt och berörande som du gör.



Fantastiska tårtor!!!

Kram Titti

2010-06-07 @ 09:13:00
Postat av: Therese

Villka underbart fina tårtor och goda ser dem med ut att vara=)Jag tycker om hur du skriver .Jag har själv lärt mig att älskar livet mer nu och ta vara på tiden med mina barn mer.I fredags dog en gammal klasskompis till mig och jag fick reda på det igår och jag blev så fruktansvärt arg.Arg på denna skit som finns där så många fina människor som bara dör,som har hela livet framför sig.Det är så tragiskt.Ni verkar vara väldigt starka av er.Fortsätt och skriv jag läser föera gånger om dagen=)kram

2010-06-07 @ 09:13:35
Postat av: Linda

Otroligt fina tårtor !!

Å jag håller med föregående talare, fortsätt att skriva som du alltid har gjort..det är ju därför folk läser o gillar din blogg..för att det är DU och vi gillar ditt sätt du skriver på <3

2010-06-07 @ 09:20:29
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Niklas, Hannas pappa

Jag kan bara hålla med: fantastiskt vackra tårtor - precis som det skulle vara!

Minnesstunden tror jag att du/nikommer att bevara i ert innersta under lång tid framöver. Jag är lika övertygad om att ni ofta kommer att plocka fram egna bilder härifrån som kommer att hjälpa ert sorgearbete - för det är ju precis detta som ert och vårt liv nu handlar om: att arbeta sig genom sorgen bit för bit. Det går liksom inte av sig självt. Det krävs ansträngning - ibland närmast oöverkomlig sådan...

Jag tror också att skrivandet kan hjälpa andra människor att få en inblick HUR människor som är med om det värsta - svåraste - en människa kan drabbas av, hanterar situationen. Någonstans tror jag att detta faktiskt kan bidra till en ökad förståelse för att människor i en krissituation när allting vänts upp och ned, dels reagerar olika, och framförallt är i STORT behov av att människor inte undviker oss utan fortsätter att höra av sig!

Anna-Maria:

"Massmis med nu och för alltid"

Hannas pappa, Niklas

2010-06-07 @ 09:25:36
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: sara

Hej hej följt er ett tag, ville bara säga att jag beklagar verkligen sorgen och de såg ut att vara en jätte fin begravning för lilla Lova. Kan inte ens förställa mig den smärtan du måste genom gå, bara tanken på att de skulle kunna ske/vara ngt av mina barn får mig att må skit.

När jag läste att ni hade begravningen nu den 5 fick jag oxå gåshud, jag och min man gifte oss nu den 5.

Många styrke kramar till er..

mvh en annan mamma

2010-06-07 @ 09:27:04
URL: http://saraodelsheim.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

KJære Mamma, Pappa og Bror til et lite englebarn.

Alt er så vakkert, så gjennomtenkt og nydelig, men så forferdelig feil!

Man skulle slippe å forberede begravelse og minnestund til sitt lille barn. Dere er virkelig enestående som har klart dette så fint.

Tenker på dere hver eneste dag, er innom bliggen din flere ganger om dagen.

Sender alt jeg har av gode tanker og styrke til dere.

Varme hilsner fra en Farmor i Norge.



2010-06-07 @ 09:34:37
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Vilka vackra tårtor!!!

Tycker du skriver väldigt bra och man förstår precis hur du menar :)

Tänker på er!

2010-06-07 @ 09:45:48
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Lina

Jisses vilka fina tårtor!

Du skriver så fint i din blogg o jag har följt den långt om länge.

Du har verkligen fått mig till att tänka till lite extra.

Fortsätt att skriva så fint som du gör!

2010-06-07 @ 10:07:26
Postat av: Didricks farmor

Ni hade nog en vacker och stämningsfull begravning,man skall låta den gå i den avlidnes "tecken"det var också fint att läsa att Alvin fick skicka ballonger till Lova och att ni kunde göra begravningen som en "fest"så att alla fick ett vackert och fint minne med sig när dom gick hem,ja jag måste igen säga att du är otrolig,varma kramar till er alla

2010-06-07 @ 10:26:42
Postat av: Sara

åh vilka fina tårtor, perfekta till en prinssesa !



Du ska skriva som du alltid gjort



2010-06-07 @ 10:46:45
Postat av: Mamma till 10

Åhh vilka vackra tårtor....har er i tankarna ofta !! Kramar /Bettan

2010-06-07 @ 11:09:25
URL: http://www.metrobloggen.se/Mamma1
Postat av: Sofia

Vilka underbara tårtor, så vackra, så arbetade och helt enkelt SÅ perfekta till er fina prinsessa! Du skriver ifrån hjärtat och det tror jag är bra både för dig och andra. Det tycker jag du skall fortsätta med, du berör!

2010-06-07 @ 11:31:57
URL: http://www.moyadesign.se
Postat av: Lisbeth

Det var nog de sötaste tårtor jag sett!



Fortsätt skriva, du berör genom ditt sätt att alltid skriva från hjärtat. Vi är ju många som känner igen oss i det du skriver, även om våra sorger har varit av andra orsaker - eller liknande. Kommer att fortsätta följa din blogg mot så småningom ljusare dagar



kram

2010-06-07 @ 12:14:27
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/
Postat av: Marianne

Jag har följt din blogg under senare tid men också gått tillbaka och läst från början. Först - skriv som du gjort hela tiden. Trots att det är många känslor som rör sig inom dig är både språk och annat helt perfekt tycker jag som journalist. Men vad hade det gjort om stavfelen och de grammatiska felen hade vimlat i din text. Det hade inte gjort något du får ju fram dina känslor även om det skulle vara så. Din blogg är det mest fantastiska jag har läst. Och lilla Lova var fantastisk och är lika fantastisk nu som änglabarn.

Någon skrev att änglarna gråter när ett barn dör. Nä, änglarna ler för då slipper barnet att lida något mer.

Att i din djupa sorg också tänka på lillebror med ballonguppsläppet visar vilken fin och fantastisk människa du är.

Kram

från Marianne

2010-06-07 @ 14:13:55
URL: http://Marianne
Postat av: Mikaela

jätte fina tårtor och goda:)kram

2010-06-07 @ 14:36:41
Postat av: Anonym

Var dig själv och fortsätt skriva på det sätt du hittills gjort.

Kram till er.

2010-06-07 @ 16:10:21
Postat av: Carina

Jösses vilka smarriga tårtor :) Hoppas de var lika goda som de såg ut att vara.

Din blogg är jättebra, har hört många som läser den och många som frågar efter adressen till den. Till o med Wilma (min tös som blir 9 år) sitter med ibland och läser den när jag gör det, Hon har funderat en hel del kring Lova stundvis. Hon mindes sen att det ju var till er vi gav "bolibompa look alike draken " ;)

Styrkekramar från oss!

2010-06-07 @ 16:40:32
Postat av: Cilla(Evelinas mamma)

Tänker på er och vet ni har det jobbigt. Underbart fina tårtor till en underbart söt prinsessa.

Kram från Evelinas mamma Cilla

2010-06-07 @ 16:54:46
URL: http://prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: husligahustrun

Det var en helt underbart fin begravning. Så fint det kan bli liksom, och därtill, millioner gånger finare.

Och jag låter änglarna sjunga vidare för finaste Lova.

Kram Pia.

2010-06-08 @ 20:09:13
URL: http://husligahustrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0