OM DESIGNEN FORTS.

Fick en kommentar som löd så här.

Jennie om DESIGNAR OM LITE:
Tyvärr tycker jag faktiskt att bloggen skrämmer mig en del. Glöm inte bort att du har en liten son som fortfarande lever även om allt kretsar kring Lovas död.


Åt dig Jennie vill jag klargöra att ALLT handlar inte om Lova och hennes död även om bloggen innehåller mestadels sorg och saknad m.m
För mig är bakgrunden i bloggen  trygghet och kärlek kanske ett syskonpar emellan där systern är död. För Alvin är Lova nu hans egen skyddsängel förhoppningsvis.
Fast alla kan ju inte se det en annan ser. Men för mig är bakgrunden så.
Och till sist, när och var och hur har vi glömt bort vår son? I privatlivet hemma, bortom det jag skriver i min blogg?
Ännu en av många korkade slutkommentarer, " Göm inte att du har en liten son ".
Sådana dumma ideér spyr man på som både förälder och syskon.  Hur i hela fridens dagar kan du ens tro att vi glömmer den enda livgnista som håller alla över ytan?


EDIT: Och så kommer du sedan och slätar över med att jag tar allt negativt. Skulle du jubla om du hade det som oss nu? Knappast. Bespara dig att kommentera alls om du inte har något vänligare att säga åt min familj just nu, för det gäller inte bara mig, mina känslor är inte bara mina, dom är också min mans och Alvins, min familjs. Vi delar dom lika.

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag förstår din nya design och den passar bloggen för tillfället.



Kram

2010-06-18 @ 19:23:48
URL: http://www.sweeti.se
Postat av: Majsan

Så orättvist. Du som skriver så fint om Alvin. Ni går ju igenom detta tillsammans och jag tycker verkligen att du gör det på ett oerhört varmt och klokt sätt som kommer att hjälpa Alvin igenom hans sorg. Kram från mig!

2010-06-18 @ 19:24:18
Postat av: Jennie

Intressant hur du tar allt super negativt. Var menat som att ni kanske kan finna livsgnistan i Alvin nu, se Lova genom honom osv. Men vill du se allt negativt så skall jag inte skriva mer :)

2010-06-18 @ 19:34:19
Postat av: Malin

Precis som du skrev så är ju Alvin den livsgnista som gör att ni överhuvudtaget orkar stiga upp varje dag. Jag förstår mig inte på såna dumma kommentarer! Stor kram!

2010-06-18 @ 19:46:53
Postat av: änglammman

Tycker designen blev jätte jätte fin. Vika söta änglar.

De som inte gått igenom det vi går igenom, kan aldrig aldrig förstå!!!

Kram.

2010-06-18 @ 21:01:49
URL: http://www.nglarfinns.blogspot.com
Postat av: Oca

Blir helt paff när jag läser de väldigt konstiga kommentarer du får ibland, hur i all världen kommer folk på att skriva något sådant? Som den i inlägget och kommentaren.



Du skriver ju väldigt fint om Alvin och Lova och om hur ni har det nu! ♥

2010-06-18 @ 21:16:50
URL: http://ocas-corner.blogspot.com
Postat av: Trebarnsmamma

Jag tycker du har hittat en perfekt bakgrundsbild till bloggen. Jag ser den som Lova som beskyddar sin lillebror. Så vacker!

2010-06-18 @ 21:17:36
Postat av: Lisa

Varför måste folk strö salt i öppna sår? I den situation som ni befinner er i ska vi, kända som okända läsare, ge stöd. Inte komma med moral och pekpinnar. Jag hoppas att du kan skaka av dig ogenomtänkta kommentarer och så hoppas att jag inte ska skriva något ogenomtänkt.



Känner så med er men kan inte föreställa mig hur det är...



Varma kramar från Lisa



Ps. Bloggens design blev väldigt fin! Älskar änglar.Ds

2010-06-18 @ 21:17:53
Postat av: Camilla

Fina ni! Vi är många som följer bloggen. Jag berättade om Lova för en god vän och hon förstod precis varför jag läser här varje dag.

Dels så blir jag så otroligt tacksam för de små sakerna i livet som många andra missar.

Sen blir Lovas minne större och mer betydelsefullt om vi runt om er tar in henne och er i våra hjärtan.

Det är vad din blogg har gjort...gått rakt in i mitt hjärta.

Det känns nästan som om man känner er men det är bara för att du lyckas förmedla din känsla på ett enormt sätt.

Kämpa på!!!

Varma kramar

Camilla

2010-06-18 @ 21:30:07
Postat av: Sara

Jag blir förvånad och mycket ledsen för er skull, att folk skriver så konstiga saker. Som dessutom inte stämmer!!!

Det finns många människor där ute som är känslo kalla...

Tänker mycket på dig o din familj o önskar att allt vore annorlunda för er



2010-06-18 @ 22:09:08
Postat av: Lotta

Tänk hur folk kan se saker olika. Jag berättade nyligen om den här bloggen för en väninna och påpekade då hur mycket jag tycker att du delar med dig av HELA ditt liv, personer runt dig och tankar om inte bara er stora sorg efter er fina Lova. Jag menade då att trots den ofattbara förlust ni går genom, så orkar du ändå dela med dig av andra tankar. Tycker verkligen om att läsa din blogg. Du skriver så fint. Å bilderna på era vackra barn är underbara. Vilken charmig kille han verkar vara, lille Alvin. Så söt när han sitter där med sin nya tågbana =)

2010-06-18 @ 22:13:02
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Tror inte att en del människor förstår att det man skriver inte alltid speglar hela livet. Jag tycker att det är självklart att när man skriver om sorgen, gör man delvis något vackert av allt det hemska. Att skriva av sig är ett sätt att släppa ut lite ångest. Det ger ju kraft att ge de som finns kvar (tex Alvin)mer.

Man kan bli riktigt förbaskad över en del människors okänsliga inlägg, men man får försöka ignorera dem och ta till sig av allt det goda istället.



De flesta av oss som följer din fina blogg, har varit förskonade från det svåraste av allt, men vi kan känna med er ändå. Jag hoppas du kan finna en liten gnutta tröst av all de goa människor som kommenterar!



Kram

2010-06-18 @ 22:53:13
Postat av: Diana

Har läst igenom din blogg och vill bara sända en tanke till dig och din familj. Kan inte ens förstå hur ni måste ha det nu och allt ni gått igenom. Det är en förälders mardröm du beskriver och det gör så ont i hjärtat att läsa er historia.



Nä det gäller sorg verkar ju inte alla som skriver här inne upplevt det över huvud taget... Då skulle de troligtvis veta att allt man skriver och tänker inte är de mest realistiska känslor och tankar man återspeglar, hur sorg kan få en att tänka och känna de mest bisarra saker. Och kommentarer som tänk på ditt andra barn eller ni har ju iaf X bara känns extremt korkade och onödiga. Som om man inte är evigt tacksam i sorgen att man har ett barn till som gör att man orkar leva vidare eller att man skulle sörja mindre för att vi har en till kvar...



Kan rekomendera boken "flickan med de röda skorna" av Maria Housden. En väldig berörande bok om cancer,sorg och livet efter ett förlorat barn.



Kram

2010-06-19 @ 02:04:35
Postat av: Therese

Uch vilka kalla människor det finns skäms på er =/ Ni har inte en aning om hur det är att förlora ett barn så håll käften rent ut sagt! Inte heller jag har en aning om hur det känns och jag vill aldrig någonsin behöva veta det. Lider så med er att jag inte har ord! Kramar om!!

2010-06-19 @ 07:07:14
Postat av: Mikaela

D e så hemskt att folk orkar!Du får väl göra hur du vill me DIN blogg,men d finns konstiga människor överallt!!kram

2010-06-19 @ 14:25:58
Postat av: yvonne mattsson

jag förstår inte folks kritik

du skriver om din fruktansvärda sorg efter din dotter



du skriver så fint om lillebror somsaknar sin syster





jag blir så gråtmild när jag läser vad du skriver



tillika beundrar jag dej som orkar berätta om vad som händer



tack för att jag får vara med på en liten bit av ditt liv o bry dej inte om folks kritik

2010-06-19 @ 21:02:26
Postat av: Ulrica

Du skriver så vackert om dina barn så man blir berörd långt in i hjärteroten!

men tyvärr saknar vissa människor förmågan att förstå vad du och din familj går igenom och än värre så finns det de som saknar viljan att försöka förstå !

lägg din energi på sånt som du mår bättre av. Din verklighet är min värsta mardröm och om just Lova fick cancer vad är det som säger att det inte kan vara just mitt barn nästa gång för sånt händer inte bara alla andra utan vem som helst och jag lovar först då om inte förr så förstår man ord som ödmjuket och tacksamhet! önskar er det bästa och lite til...

2010-06-20 @ 19:55:21
Postat av: Josefin.

Det gör mig helt förlamad när människor resonerar på detta viset. Alla människor möter under sitt liv saker som inte är lätt att handskas med. Möjligen har denna människa inte stött på sorg, har man engång mött skiten vet man hur det är och kritiserar ALDRIG sin medmänniska.



Sorgeprocessen går genom flera olika steg. Att acceptera och förstå sorg är oerhört svårt, det sker inte på en vecka och inte heller en månad.



Det är ju inte bara ni som förlorat er älskade dotter. Er son har förlorat sin älskade syster, det finns vänner, släktingar, grannar.. att öppet kunna tala om sin sorg ska man uppmuntra. Genom att skriva kan man faktiskt tids nog förstå och verkligen ta in den verklighet man så hemskt gärna vill långt ifrån.



Det har hänt att jag suttit och tänkt på otroligt fina saker för att helt plötsligt minnas min vän som dog i november. Genast sätter jag mig ner och skriver om henne, tårarna rinner och det är SÅ skönt att få ut det man verkligen känner. Även om det gör ont.



Vilka människor har rätten att skriva att det är negativt? sörj din dotter på det sätt som är bäst för dig, genom att skriva delar du med dig av sorgen. Du är inte ensam, du har så många människor du känner och inte känner, som lider med dig.



Många kramar!

2010-06-20 @ 21:25:58
URL: http://intelitenbarastor.blogg.se/
Postat av: Tessa

Blir helt stum. Skriv hellre ingenting då om man har svårt att formulera sig rätt. Suck för såna!



Klart du skriver mycket om Lova, sorgen, döden, det är ju en del av ditt sätt att bearbeta. Ta inte åt dig.

2010-06-20 @ 21:54:46
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Carina

Du skriver så Anna-Maria att jag knappt hinner med och läsa helt plötsligt.

Inte har du glömt bort Alvin, han är ju med hela tiden i din blogg, sen förstår jag inte vad personen menar med att bloggen skrämmer henne, du skriver ju som du känner, ert dagliga liv som det är nu och dina funderingar och tankar kring Lovas bortgång. Ni lever ju mitt i mardrömmen själv om man får säga så.

Styrkekramar

2010-06-21 @ 18:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0